DAT klare for Moss Lufthavn Rygge

Er jo bare å gå inn på Rygge sin facebook-side å ønske seg den ruta man kan tenke seg det :p De spør jo støtt og stadig om hvilken rute akkurat DU kunne tenkt deg :p

Her snakker vi vel om en flytid rundt 2,5 timer dersom de bruker ATR72. :drink

For de fleste i Rygges nedslagsfelt vil jeg allikevel tro at totalt medgått tid på hele turen vil være mindre enn om man reiser fra Østfold til Gardermoen og går ombord i et fly som bruker 1,5 timer på flyturen?

DAT var på Rygge med en ATR i dag. Vet ikke hva den gjorde der.

Pressekonferanse med presentasjon av DAT. Var selv tilstede.
Hele ledelsen fra både DAT og Moss Lufthavn Rygge var på plass, med Olav Thon i spissen. Thon var forøvrig i perlehumør, og overleverte hodeplagg til DAT ledesen i kjent "Thon" stil.
For egen regning må jeg få lov å si at innlegget fra DAT's ledelse var overbevisene. De har bygget som Thon, sten på sten.
Etterpå ble vi servert "flymat" som forøvrig på alle DAT sine flighter.

Avsluttet med en 1/2 times flytur med ATR 42. OY-JRJ over Oslofjorden.
Skal legge ut noen bilder i morgen.

Gjort 3 forsøk nå, men faller ut like før jeg er ferdig.:headbang

Faller ut som i "ikke logget inn"? Kryss av for "stay logged in" når du logger inn, og så husker du bare å logge ut manuelt når du er ferdig.

Ser de er på plass - takker!

Da har første avgang med DAT gått fra Rygge :)

09:05 Stavanger DX663 Danish Air Transport Avreist 08:58

Hvordan slinges de to Saab 340-maskinene til DAT? De brukes vel på Oslo-Røros, Oslo-Fagernes, Rygge-Stavanger og Rygge-Skien. Den ene brukes kanskje på de to første rutene og den andre på de to andre rutene?

Noe info om kabinfaktor?
Det har jeg ikke helt oversikt over, men helt fullt var det ikke.

Hvordan slinges de to Saab 340-maskinene til DAT? De brukes vel på Oslo-Røros, Oslo-Fagernes, Rygge-Stavanger og Rygge-Skien. Den ene brukes kanskje på de to første rutene og den andre på de to andre rutene?
Den overnatter på Geiteryggen - og går til Stavanger tidlig på morgenen - og flyr slik:
SKE-SVG-RYG-SVG-RYG-SVG-SKE.

Bookingstallene skal se greie ut iflg. min kilde.
I morgen er det 25 pax (totalt max 32) på ettermiddagsavgangen pr. nå - så det tyder jo på at folk har oppdaget ruta :)

DAT har fått kritikk for dårlige rutetider mellom Stavanger og Rygge. Nå har selskapet kommet med nye og bedre rutetider:

DX661 RYG 06:50 SVG 08:00 mandag-fredag
DX667 RYG 17:00 SVG 18:10 mandag-fredag
DX665 RYG 19:00 SVG 20:10 søndag

DX662 SVG 08:20 RYG 09:30 mandag-fredag
DX666 SVG 18:30 RYG 19:40 mandag-fredag
DX666 SVG 20:30 RYG 21:40 søndag

Nye rutetider på Rygge/Oslo – Stavanger fra den 9. Januar

For kort tid siden startede DAT ruteflyvning fra Rygge/Oslo til Stavanger. Fra den 9. januar ændres der på de nuværende afgangstider på ruten. ”Det betyder, at vi flyver tidligere om morgenen fra Rygge til Stavanger, og senere om aftenen fra Stavanger til Rygge” fortæller Commercial Manager, Dennis Rybasch fra DAT.

”Vores passagerer på ruten Rygge/Oslo – Stavanger har efterspurgt dette, og vi er glade for at kunne imødekomme disse ønsker,” siger Dennis Rybasch.

http://www.dat.dk/Pressemeddelelser-30949.htm

Det har jeg ikke helt oversikt over, men helt fullt var det ikke.

Den overnatter på Geiteryggen - og går til Stavanger tidlig på morgenen - og flyr slik:
SKE-SVG-RYG-SVG-RYG-SVG-SKE.

Kan legge til at LY-RUN fly RRS-OSL-VDB-OSL-RRS

Back