Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Utflyttet

Ute på tur
Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Jeg har et par ganger mailet og spurt SAS sin kundeservice om hvorfor det skal være slik at den fjerde største flyplassen i SAS sitt eget hjemmemarked faktisk ikke har en skranke dedikert til fullprid/business/EBG/EBS-holdere.

De reklamerer med både priority-tag'er (funker ikke) og bruk av Business/*G-skranker (finnes ikke), og det er merkbart plagsom i rushtiden om man skal ha med innsjekket baggasje.

SAS kundeservice har så lagt påstått at de har ikke egne bagdrop for Business/EBG, men de har selvfølgelig til en hver tid en dedikert skranke for innsjekk for Business/EBG.

Så langt har jeg ikke sett spor av dette, utnefor de tidsrommene LH betaler for det.

Jeg har ved et par anledninger spurt SGS på bakken på Flesland, og svarene er samstemte i at her er det ordre fra kunden (SAS) at det ikke skal være noe dedikert skranke for Business/EBG og et par har til og med bekreftet at de har mottatt kjeft for å ha åpnet en skranke i rushtiden som har vært merket Business/EBG, og at det var klare instrukser om at ingen skal sitte bak en skranke, her skal alle løpe og hjelpe kunder med de automatiske tjenestene.

Nå i ettermiddag var det toppen av moro, èn eneste person er satt til å følge med innsjekks-automatene, automatisk bagdrop og i tillegg forsøke å betjene innsjekk.

Frustrert kunde,
A
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Finnes dette på andre norske flyplasser enn OSL?

Enig i at det er alt for dårlig!!

BF:cool2
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

God tur fra Gullstuen i AMS !!;)^_^
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Jeg har et par ganger mailet og spurt SAS sin kundeservice om hvorfor det skal være slik at den fjerde største flyplassen i SAS sitt eget hjemmemarked faktisk ikke har en skranke dedikert til fullprid/business/EBG/EBS-holdere.

De reklamerer med både priority-tag'er (funker ikke) og bruk av Business/*G-skranker (finnes ikke), og det er merkbart plagsom i rushtiden om man skal ha med innsjekket baggasje.

SAS kundeservice har så lagt påstått at de har ikke egne bagdrop for Business/EBG, men de har selvfølgelig til en hver tid en dedikert skranke for innsjekk for Business/EBG.

Så langt har jeg ikke sett spor av dette, utnefor de tidsrommene LH betaler for det.

Jeg har ved et par anledninger spurt SGS på bakken på Flesland, og svarene er samstemte i at her er det ordre fra kunden (SAS) at det ikke skal være noe dedikert skranke for Business/EBG og et par har til og med bekreftet at de har mottatt kjeft for å ha åpnet en skranke i rushtiden som har vært merket Business/EBG, og at det var klare instrukser om at ingen skal sitte bak en skranke, her skal alle løpe og hjelpe kunder med de automatiske tjenestene.

Nå i ettermiddag var det toppen av moro, èn eneste person er satt til å følge med innsjekks-automatene, automatisk bagdrop og i tillegg forsøke å betjene innsjekk.

Frustrert kunde,
A
Jeg er helt enig med deg. Jeg har også påpekt overfor SAS at dette er dårlig service. Fakta er at de mer eller mindre har sluttet å sette pri-tagger på baggene i BGO nå, i hvert fall på mine bagger. Like greit, ettersom de ikke virker, men dog...

Det er med andre ord ikke mange grunner igjen for å være lojal overfor SAS når en reiser fra regionale plasser, kanskje med unntak av at de er oftere i rute enn DY, men her tar jo stadig DY innpå, så den fordelen er i ferd med å forsvinne også.
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Jeg er helt enig med deg. Jeg har også påpekt overfor SAS at dette er dårlig service. Fakta er at de mer eller mindre har sluttet å sette pri-tagger på baggene i BGO nå, i hvert fall på mine bagger. Like greit, ettersom de ikke virker, men dog...

Så lenge kortet mitt er med i bestillingen får jeg et sort printet felt med "PRIORITY" på selve taggen. Noen ganger husker de som betjener badrop å klistre inn sånne røde tagger inni taggen så det skal synes. Som oftes funker ingen av delene, så du går ikke glipp av mye.

-A
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Men nå, gate 29, sete 7E. Ha den aftenen dere måtte fortjene! :colgate:

-A
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Husk å meld om sjampisglassene er fulle eller ikke! :lol:
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Hvorfor har vi ikke et "blæææææææææææææææææææ" ikon her på forumet!

Kan denne gi inntrykk for herrrene LN_Mow og Eirik sine årsværste kommentarer??:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:baeh:

Tydeligvis dårlig smak og kvalitetsfølelse der i gården. Men hva mer skal vi forvente fra de evige turistklassepassasjerene??????

BF:cool2
 
Last edited:
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Sannelig må kommentarene være ille når selv Bizflyer reagerer klokken tre om natten! Eller kanskje han misset ironien ... ? :lol:
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Hihi :D ,.,.,.
men sant nok; av de 10 siste IC turene mine har 2 vært i turist, det har nok gått mere ut over smak og kvalitetsfølelse enn jeg var klar over :D
 
Last edited:
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Skal vi holde oss litt on topic her, moderator? :p


For meg er det overraskende at de ikke har en egen skranke for EBG på Flesland. Og det er også overraskende å høre at "Priority tag" ennå ikke funker som det skal. Dette er noe som bør tas tak i.

Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Forskjellen mellom fullservice selskap og lavservice selskap bør være der. Slik du beskriver det, så er det mangler som bør rettes. Man bør ikke gi kunden en forventning som man ikke kan innfri.

Man kan ikke selge Mercedes til Mercedes pris, og levere Skoda. Da blir kunden missfornøyd. Man kan selge Skoda til Skoda pris, da blir kunden fornøyd.
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Jeg har nå ankommet hybelen min i BKK og kan melde:

- Folie på varmrett i høyre midtgang, folie av på mat i venstre midtgang.
- Plast på all mat.
- Sjampisglass er observert fulle, ikke prøvesmakt.
- Et stykk kabin-personell var nære på å få et "Ecco"-avtrykk på høyre skinke etter middag, men høy farefor gjentakelse ved ankomst.

-A
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Sist jeg var på Flesland var det egen innsjekking for SAS/Lufthansa Business Class/EuroBonus Gold/Star Alliance Gold.
 
Re: Dårlig service av SAS/SGS på Flesland

Denne forsvant like fort som den kom. Er mange uker siden jeg har sett denne nå.
 
Back
Top