Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by TOS
Man skulle tro at SAS Braathens hadde alle muligheter til å kjøpe seg kompetanse på konkurransepolitikk og -rett, for å få belyst dette spørsmålet.
Nå vet ikke jeg hvordan frekvensen er på ALta-OSlo vinterstid, men det er vel poeng for en bedrift som skal maksimere overskuddet til sine eiere å tilpasse kapasiteten etter etterspørselen. Jeg vil vel anta at det alltid vil være sesongvariasjoner i dette markedet, og KT bør vel ha forståelse for at det ikke alltid er mulig å tilpasse kapasiteten perfekt til etterspørselen og at det kan være hensiktsmessig å oppretthold en rute også vinterstid for å skape kontinuitet, selv om det ikke er trafikkgrunnlag i alle delsesongene.
Originally posted by TOS
Originally posted by TL
Hvorfor skal SAS bruke penger for å belyse dette når kt kan gjøre det gratis???ville norwegian gjort det. Tvilsomt
DY har ingen grunn til å skulle gjøre dette enda. SAS Braathens klager jo over at KT arbeider sakte og ikke gir dem tilbakemelding (...om man skal tro Altaposten så klaget SAS før KT fikk detaljene fra SAS...). KT har helt klart begrensede ressurser, og skulle de veilede alle bedrifter om enkeltelementer i "produksjonen" i disse selskapene så ville de nok neppe få gjort så mye annet. I tillegg er det en utfordring å gi tilbakemelding på generelt grunnlag om lovfortolkning, da det som oftest er en rekke faktorer som tilbakemeldingen vil være betinget på (dvs. det kan være greit å kjøre Alta-Oslo med tap i 2-3 måneder, mens det kanskje ikke er det mellom f.eks. Haugesund og Oslo). Jeg er ganske sikker på at SAS Braathens, gjennom advokater og økonomer allerede engasjert for Haugesund-saken, har fortalt SAS Braathens minst like mye som KT kan fortelle SAS Braathens. Jeg synes det lukter noe annet enn manglende veiledning fra KT i denne saken....
Originally posted by TOS
KT har helt klart begrensede ressurser, og skulle de veilede alle bedrifter om enkeltelementer i "produksjonen" i disse selskapene så ville de nok neppe få gjort så mye annet.
Originally posted by TOS
Man skulle tro at SAS Braathens hadde alle muligheter til å kjøpe seg kompetanse på konkurransepolitikk og -rett, for å få belyst dette spørsmålet.
.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.