• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dagsavisen: Ryanair og SAS

Tenker du her på flyselskapenes vektgrenser? For det er jo tildels store forskjeller i hva man får lov til å ta med (selv med like fly). BA hadde (har?) i sin tid ingen vektgrense på håndbaggasje, og ifølge et annet innlegg her opererer easyJet med det samme. Norwegian har 10kg og SAS har 8 kg.

BA har vel som grense at du skal klare å legge bagasjen opp i bagasjehyllen selv om jeg ikke husker feil. Har sansen for den grensen.:D

Angående artikkelen så leser jeg skjelden Dagsavisen og har nå heller ikke planer med å begynne med det.
 
Tenker du her på flyselskapenes vektgrenser?

Jeg regner med at grensene som de er sertifisert for vil begrense. Men det skal likevel mye til å overstige disse på nye fly. Men i gamle dager var disse nede i 32 kg per "rom", mens på SAS sine nyere 737NG fly tror jeg det er 72 kg.
 
Last edited:

Similar threads

Back
Top