Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Status
Not open for further replies.
Re: Dagens punktlighet på OSL

Nå opererer vel Norwegian med kortere "turn around" tid enn SAS, så da skal det jo mindre til for å få delay stempelet.

Ja, det er vel kunden fuldstændig uvedkommende. Det som er interessant for kunden er at komme frem til tiden - ikke hvad undskyldningen for forsinkelsen er.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

44 code share avganger stemmer da vittelig ikke!

Dersom punktlighets modellen til Osl beregner alle SK avganger opp mot planlagt avgang, blir punktlighets prosenten feil i henhold til den faktiske trafikk avviklingen til SAS.

Vi tar det en gang til...
Om du ser på avganger fra 00:00 - 15:00 så er det 37 "SK" avganger
hvorav 26 er operert av SK jern.
Siden klokke nå er 13:53 og det har avreiset 24 SK jern, hvorav 8 av de er dly , så skulle vel % stemme ?
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Vi tar det en gang til...
Om du ser på avganger fra 00:00 - 15:00 så er det 37 "SK" avganger
hvorav 26 er operert av SK jern.
Siden klokke nå er 13:53 og det har avreiset 24 SK jern, hvorav 8 av de er dly , så skulle vel % stemme ?

Dette er vel flightene det er snakk om. Jeg får ikke tallene dine til å stemme, men det har lite med saken å gjøre.

06:25 Frankfurt SK3645 SAS 40 Avreist 06:38
07:00 Wien SK9413 SAS 30 Avreist 06:58
07:35 Munchen SK3653 SAS 47 Avreist 07:32
08:30 Helsinki SK6614 SAS 47 Avreist 08:49
08:30 Gøteborg SK3024 SAS 37B Avreist 08:29
09:00 Hamburg SK3663 SAS 41 Avreist 08:53
09:30 Dusseldorf SK8573 SAS 44 Avreist 09:28
10:35 Frankfurt SK3623 SAS 39 Avreist 10:30
11:55 Munchen SK3687 SAS 39 Avreist 12:00
12:55 Hamburg SK3661 SAS 39 Avreist 12:55
13:55 Frankfurt SK3609 SAS 42 Avreist 14:01
14:45 Riga SK9618 SAS 39 Avreist 14:36

Derimot ser det ut til at disse skilles fra SAS tallene, nå etter å ha fått sammenlingnet punktligheten opp mot avganger med SAS metall.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

OK - jeg har tatt meg bryet med å telle flighter opp til klokken 16.

SAS har operert 38 flighter med eget metall - DY 32

Nå husker jeg ikke om osl.no bruker +15 minutter som standard, men jeg tror det .. Martin?

Med denne standard har DY 19 forsinkelser og SAS 12 noe som gir en punktlighet på henholdsvis 32% og 41%. Ingen god dag for punktligheten for noen ...

Med +2 minutter som standard, har SAS 69% på rute og DY 41%.

Spania og Kanariholmene ser ut til å gi alle problemer i dag ... noen stygge delayer her. DY til Malaga ser ut til å være verst, med en delay på 4.15 ..
 
Re: Dagens punktlighet på OSL

Det synes å virke som at disse blir tatt med i punktlighets beregningen til SAS?
http://www.osl.no/osl/omoss/_statistikk/_dagenspunktlighet
Tyder vel ikke på det ?
24 SAS avganger , men 44 med Codeshare ?
Det er vel neppe kundene så interesert i ?, kommer jeg 2,5 timer for sent til Tromsø , og ikke rekker båten/bussen videre så er kort turnaround hos DY det siste jeg vil vite noe om.

Nei, det er sikkert. Fikk telefon fra Ålesund fra eldste datteren som var en time forsinket med DY. Håper hun rekker bussen videre.
16:30 Ålesund DY408 Norwegian 28 Avreist 17:17

Oppdattert 20.00.
Nei, hun rakk ikke bussen. Neste går 20.30 og hun er fremme først efter kl. 10.00. Slik er det i distrikts Norge. Kjedelig at Norwegian ikke er til å stole på.
 
Last edited:
Elendig DY-punktlighet

Hvorfor har Norwegian så dårlig punktlighet på en rolig lørdag?
Og hvordan har det gått med deice for Norwegian i vinter?
Punktlighet lørdag kl. 1830:
Dagens punktlighet
Selskap Avganger Forsinkede avg Punktlighet
SAS 33 3 91%
Norwegian 38 20 47%
Widerøe 4 0 100%
Andre selskap 34 10 71%
Totalt OSL 109 33 70%
 
Re: Elendig DY-punktlighet

Utrolig at de ikke klarer bedre enn dette! Er ikke uten grunn at jeg velger SAS og Widerøe når jeg skal reise med fly innenriks i Norge..
 
Re: Elendig DY-punktlighet

Har de ikke altid elendig punktlighed? Det er vel mere end regel end en undtagelse, at tallene ser ud som overfor....

Personligt ville jeg ihvertfald ikke vælge dem, hvis jeg gerne ville afsted til tiden.
 
Re: Elendig DY-punktlighet

Har de ikke altid elendig punktlighed? Det er vel mere end regel end en undtagelse, at tallene ser ud som overfor....

Personligt ville jeg ihvertfald ikke vælge dem, hvis jeg gerne ville afsted til tiden.

DY har vel stort sett hatt 81-82 % innenfor 15 minutter, og drøye 90% innenfor halvtimen. TIlsvarende tall for SK har vel ligget på drøye 90% innen 15 minutter og rundt 95% innen halvtimen forsinket (om jeg nå husker tallene rett - om jeg ikke gjør det så betviler jeg ikke at noen arresterer meg kjapt...;)). Å kalle det elendig punktlighet er muligens å overdrive en smule, men det er jo selvsagt et stykke opp til WF og SK.
 
Re: Elendig DY-punktlighet

Har de ikke altid elendig punktlighed? Det er vel mere end regel end en undtagelse, at tallene ser ud som overfor....

Personligt ville jeg ihvertfald ikke vælge dem, hvis jeg gerne ville afsted til tiden.

Hvis man ser på novemberstatistikken som er tilgjengelig så ligger DY midt på treet (82.14%), og gjør det bedre enn eks. LX, BA, OK, AY, BD. Men dette er antagelig selskaper du heller ikke flyr med når du vil avgårde i rute?
 
Last edited:
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

..sålangt i dag ser det ut til at det er bakkeutstyret til SGS som har frosset.. (4*GS delays)

Selskap Avganger hittil i dag Forsinkede avganger hittil i dag Punktlighet
SAS 15 4 73%
Norwegian 16 2 88%
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

osl-sk-dy-day.png

, Så var det det med recovery ...
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Tallene er nå endret til SK 81% og DY 60%
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

igjen - recovery er enklere m alle fly som sk har stående i opp til flere timer. Godt for sk det mens dy sliter med en gang forsinkelser oppstår pga de tighte slingene sine. etter denne julen får vi håpe dy for egen og pax's del legger opp til LITT mere spillerom enn hva de har idag.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Ja, DY sliter i julestria. Synd for både de ansatte og paxen.

Vil vel ikke bli forundre meg mye om dette får oppmerksomhet på toppnivå i selskapet og at det blir tatt grep både internt og ifht. handling på nyåret. DY er jo ikke tjent med så dårlig regularitet som det de har hatt i jula.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Ja, DY sliter i julestria. Synd for både de ansatte og paxen.

Vil vel ikke bli forundre meg mye om dette får oppmerksomhet på toppnivå i selskapet og at det blir tatt grep både internt og ifht. handling på nyåret. DY er jo ikke tjent med så dårlig regularitet som det de har hatt i jula.

Uten tvil at det må gjøres noe asap. Faren for kundeflukt er tilstede.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Og kan noen si hva årsaken til den feite forsinkelsen til DY236/237 er? Sitter på Evenes, og 237 skal ha ordinær avgang kl 1900. Ny avgangstid på 236 ifra OSL er 1845.
 
Last edited:
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

igjen - recovery er enklere m alle fly som sk har stående i opp til flere timer. Godt for sk det mens dy sliter med en gang forsinkelser oppstår pga de tighte slingene sine. etter denne julen får vi håpe dy for egen og pax's del legger opp til LITT mere spillerom enn hva de har idag.

enig, er som du sier.. ikke lett å få punktligheten opp når noe skjærer seg på morgenen da.. og sas som gjerne har noen ekstra fly stående i hangar hele dagen(noe som kanskje ikke er heeelt økonomisk.. flyene tjener vel strengt talt inn penger i luften og ikke i hangar).. men som flere påpeker her inne, så bryr ikke passasjerende seg om dette.. de vil ha punktligheten.. meen hvis selskapet går konk fordi de har masse kostnader stående i hangar, ville jeg på langsikt valgt noen minutter delay og en inntekt for selskapet :P men men, kan hende det bare er meg..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top