Ja, DY sliter i julestria. Synd for både de ansatte og paxen.
Vil vel ikke bli forundre meg mye om dette får oppmerksomhet på toppnivå i selskapet og at det blir tatt grep både internt og ifht. handling på nyåret. DY er jo ikke tjent med så dårlig regularitet som det de har hatt i jula.
Forøvrig er ikke dette noe nytt, har opplevd fler ganger når jeg har hantet familie med DY at bag lastes før den lossede sendes på ankomst.
Når det gjelder handling tviler jeg de er villige til å øse ut for mye penger.
Krever de høyere bemanning for å "handle" så vil sikkert handlingprisen gå opp også.
Det som hadde vær artig å vite er om de, DY, "bevisst" går inn for den billigst mulige handlingen uansett hvordan det slår ut for pax.
Eksempel, DY fra OSL-SVG igår var 1:30 dly, når fly så lander SVG så går der nærmere 25 mins før 1ste bag kommer på båndet??? Tar ikke så lang tid å losse et fly selvom det er fullt, jeg mener DY har jo kun 20 mins turn på SVG.
Forøvrig er ikke dette noe nytt, har opplevd fler ganger når jeg har hantet familie med DY at bag lastes før den lossede sendes på ankomst.
Er dette noe DY har lagt opp til, eller er det handlingselskapene, i mitt kunnskapsområde, Norport ( ikke noe uthengning av dem, men som et spørsmål ) som selv har valgt dette.
Virker jo, utfra pax tall som om pax'en igrunnen d...... i både gebyr/ontime/bagasjelevering iallefall utfra belegget til DY å dømme,
dermed kan kanskje DY klare seg hva enn statistikken måtte si
Når det gjelder handling tviler jeg de er villige til å øse ut for mye penger.
Krever de høyere bemanning for å "handle" så vil sikkert handlingprisen gå opp også.
Og hvor lang må forsinkelsen være før det blir "statistikk"?
Er forsinkelsen bare 5 min er det ikke mye å klage på. Snakker vi om nærmere halvtimen begynner det å bety noe for de fleste.
Pisspreik. Jeg har opplevd dårlig levering av SGS flere ganger enn hos andre selskaper på Osl, men ikke later jeg til å konkludere på det ene eller andre fordi enkelte hendelser har skjedd da og da.
Ontime er Alfa & Omega for flyselskapene, det vet vel de fleste. Fra min tid i nevnte bransje brettet vi opp skjorteermene og gjorde hva vi kunne for å få de ut på rute. Det var 25 minutter turnaround unntatt kveldsrutene som var smekk fulle med post. Å drive flyselskap gjør man ikke alene, det er mange aktører som må gjøre sitt for at det skal gå rundt og på rute. Det får faktisk følger for både reisende, ansatte og innleide og andre kunder om det oppstår forsinkelser. Litt mer vidsyn og forståelse for hva en delay kan forårsake må ansatte og ledelse i selskapene ta alvorlig, ellers taper de terreng.
Jeg har hørt at det var i din tid i bransjen at du skapte uttrykket "slutt å klag, alt skal med, og flyet skal gå på rute". Kan du av- eller bekrefte dette??
Ser at Norwegian har store forsinkelser på Rygge i dag ...
I dag har SAS 11 fly på Osl mellom kl 07 og 18, med snitt på over 6 timer i liggetid.
Hvordan tillater selskapet seg dette, med de økonomiske utfordringene de har?