Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Status
Not open for further replies.
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Nå sto det da tomme fly på OSL selv i det mest travle julerushet også, så spørsmålet til MartinL er vel greit nok, det.

Det kan vel være at svaret på dette ligger i en annen tråd, der 18 MD80 er på vei ut. Dette betyr nok mer behov for fly andre steder, og dermed mer trykk på de flyene som er igjen.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

I dag har SAS 11 fly på Osl mellom kl 07 og 18, med snitt på over 6 timer i liggetid.
Hvordan tillater selskapet seg dette, med de økonomiske utfordringene de har?


Og du har status på alle flyene , at de er 100% operative osv.

Men for all del , fin måte å trekke tråden OT i forhold til

"Dagens punklighet"....
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

I dag har SAS 11 fly på Osl mellom kl 07 og 18, med snitt på over 6 timer i liggetid.
Hvordan tillater selskapet seg dette, med de økonomiske utfordringene de har?

Someone ga forklaringen - og jeg vil legge til at januar er en tøff måned for SAS. I fjor hadde selskapet under 60 prosent kabinfaktor og i år kjører i stedet selskapet med redusert program som økes gradvis. Det er ikke så dumt. Ser at Norwegian gjør det samme på innenlandsprogrammet, ved f.eks. å kutte tre avganger mellom Oslo og Bergen i janaur og februar.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Norwegian stiller spørsmål ved om Røros flyservice har tilstrekkelig med ansatte på jobb.

– Vi må blant annet ta et kraftige grep om flyhandlingen vår på Oslo Lufthavn Gardermoen. Mye av problemene har forplantet seg derfra. Vi kommer til å gå inn med egne ledelsesressurser der fra tirsdag morgen, forteller hun.

http://www.h-avis.no/article/20100105/NYHETER/701059993
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

I dag har SAS 11 fly på Osl mellom kl 07 og 18, med snitt på over 6 timer i liggetid.
Hvordan tillater selskapet seg dette, med de økonomiske utfordringene de har?


hvor mange av flyene som SAS har "tatt" ut av trafikk står på OSL?
Dette kan vel og tillegges lange ligge tider.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

hvor mange av flyene som SAS har "tatt" ut av trafikk står på OSL?
Dette kan vel og tillegges lange ligge tider.
Disse flyene er vel de som bl.a. ENGM RAMP har nevnt i andre tråder står usedvanlig lenge ved gate. Altså ikke fly som er ute av trafikk, men har lange tidsperioder mellom hver flygning.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Så for å snu spørsmålet ditt: Hvordan kan de ta seg råd i disse økonomiske tider å fly halvfulle fly?

- Mange har fremdeles ferie? Både pax og operativ crew har tatt seg langferie i disse kuldeperioder istedetfor å reise på sommer'n.Derfor har SAS og deres passasjerer avtalt en samtidig "sommerferie", mens vinterferien tar dem til sommer'n, da er det til sjø's eller fjells.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Gledelig at Norwegian ser ut til å ha fått kontroll på punktligheten.
Kan ikke huske å ha sett så bra punktlighet etter morgen rushet på lenge.

Dagens punktlighet 09:41

SAS 26 avganger 2 forsinkeleser 92% punktlighet
Norwegian 19 avganger 1 forsinkelse 95% punktlighet.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Gledelig for oss som jobber hardt for nettopp dette hver dag. Håper vi får lignende resultater å vise til også i tiden som kommer!
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

AuDa
Dagens punktlighetSelskap Avganger hittil i dag Forsinkede avganger hittil i dag Punktlighet
SAS 31 2 94%
Norwegian 22 4 82%
Widerøe 4 0 100%
Andre selskap 24 3 88%
Totalt OSL 81 9 89%


Sist oppdatert: 10:13
http://www.osl.no/osl/omoss/_statistikk/_dagenspunktlighet
osl-sk-dy-day.png
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Mitt inntrykk er at det ikke nødvendigvis er morgenrushet som er DYs store problem, men mer utover dagen når mange fly skal returnere fra Mellom- og Sør-Europa før ettermiddagsrushet. Da har de ofte flydd på seg forsinkelser som de ikke har mulighet til å ta igjen senere på dagen. Godt mulig at jeg ikke har fakta som backer opp mine inntrykk, men jeg våger sjelden å fly annet enn morgenavganger med DY. Ettermiddag/kveld er for meg fy-fy.

For øvrig timet du innlegget ditt bra. De tre neste DY-flyvningene ble registrert forsinket, så ser ut til at ting vil "normalisere" seg utover.
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Gledelig at Norwegian ser ut til å ha fått kontroll på punktligheten.
Kan ikke huske å ha sett så bra punktlighet etter morgen rushet på lenge.

Dagens punktlighet 09:41

SAS 26 avganger 2 forsinkeleser 92% punktlighet
Norwegian 19 avganger 1 forsinkelse 95% punktlighet.

He he, den punktlighten der jinxa du bra Martin:stir

Dagens punktlighetSelskap Avganger hittil i dag Forsinkede avganger hittil i dag Punktlighet
SAS 31 2 94%
Norwegian 22 4 82%
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Varte DYs forbedring i kun én dag? Det begynte veldig bra (ca 88%), men har gått rett vest den siste timen.

SAS 32 1 97%
Norwegian 28 9 68%
Widerøe 4 0 100%
Andre selskap 25 4 84%
Totalt OSL 89 14 84%
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Nok en dag med meget bra punktlighet for SAS.

14.01

 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Idag går da alt så meget bedre for DY også...ikke dårlig...

Pr. kl. 13:39

SAS 26 4 85%
Norwegian 24 3 88%
Widerøe 2 0 100%
Andre selskap 26 2 92%
Totalt OSL 78 9 88%

Legg også merke til at på lørdager nå så er SK & DY tilnærmet like store....
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

Noen minutter senere er tallene 85% av SK sine avganger på rute og 82% av DY sine...
 
Re: Dagens punktlighet på OSL (...og flere dager)

...og så var man tilbake til normalen

SAS 39 5 87%
Norwegian 35 8 77%
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top