DAD skal på nytt fly for Vildanden

Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Og da blir det slutt på flyvningene til Bromma:(
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Hvorfor kan ikke Vildanden bruke samme operatør til både Bergen og Stavanger?

Ellers bekreftes det på selskapets nettside at ruten til Stockholm legges ned:

Informasjon til våre kunder

Etter noen måneders forhandlinger med hensyn til fremtidig operatøransvar for Vildanden, er det nå inngått avtale med Danish Air Transport AS. Med virkning fra 30. august 2009 vil DAT operere Vildandens rute mellom Skien og Bergen med en ATR 42, med 48 seter. Dette vil gi en lenge etterlengtet kapasitetsøkning på Bergensruten.

Når det gjelder ruten mellom Skien og Stockholm/Bromma, så vil denne inntil videre legges ned fra og med 30. august. Det er foreløpig ikke tatt stilling til om Vildanden vil gjenoppta denne ruten på et senere tidspunkt.

Vildanden er i forhandlinger med forskjellige operatører med hensyn til Stavangerruten. Det forventes at det vil bli klart i løpet av kort tid hvem som skal operere denne ruten for oss.

Det ser for øvrig ut til at Vildanden har fått mer differensiert prising, med flere billetter til lave priser tilgjengelig. Det nye bookingsystemet er også langt bedre enn det gamle.
 
Last edited:
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Hvorfor kan ikke Vildanden bruke samme operatør til både Bergen og Stavanger?

Bare en antakelse, men det kan være at DAT kan bruke samme maskin til Skien som de bruker til Florø/Oslo. Altså bare bedre utnyttelse (og billigere for Vildanden?), men at de ikke har kapasitet til også å ta Stavanger uten å måtte sett inn en ekstra maskin.
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Det ser for øvrig ut til at Vildanden har fått mer differensiert prising, med flere billetter til lave priser tilgjengelig. Det nye bookingsystemet er også langt bedre enn det gamle.

Den må du gjerne forklare, det har vel brukt Worldticket en god stund nå og skal vel ikke endre på det?
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Mener å ha hørt de jobber med bedre opplastning av priser og tilgjenglighet i Amadeus?
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Det spørs om det lønner seg for et så lite selskap for det er dyrt det.
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Den må du gjerne forklare, det har vel brukt Worldticket en god stund nå og skal vel ikke endre på det?

Jeg mener Worldticket - at det er bedre enn det de hadde før og at de nå fremstår noen hakk mer proffe salgsmessig. Men de har, som du selv påpeker, brukt dette systemet en god stund allerede.
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

OK, aner ikke hva de brukte tidligere. Worldticket er forsåvidt greit nok, det er et enkelt system som passer bra for mindre selskap.
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Hva skjer med SVG? Kommer de til å kutte denne ruten? Det virker som de har fått dreis på BGO!
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Har ikke hørrt noe om at de skal kutte ruten til SVG. Vi får se hva slags materiell som blir satt inn på SKE-SVG-SKE.
 
Re: DAD skal på nytt fly for Vildanden

Helitrans? Hadde ikke dem lagt ned all fixed-wing operasjon bortsett fra maskinen de flyr pollution control med? E
 
Back
Top