Widerøe skal fly for Finnair: BGO-HEL og TOS-HEL + codeshare

Re: Widerøe skal fly for Finnair: BGO-HEL og TOS-HEL + codeshare

Har bestilt TRF-TRD i slutten av november. Det står at den skal flys med Avro 100. Skal Malmø Aviation fly den, eller er det egentlig E2 de mener?

Har bestilt TRF-TRD i slutten av november. Det står at den skal flys med Avro 100. Skal Malmø Aviation fly den, eller er det egentlig E2 de mener?

Hva er koden?

Sjekket 26/27 november nå, og da er 480/1 satt opp med E2, og 482/4 og 486/7 med RJ100.
Ingen info om hvem som opererer den Avroen.

Widerøe kutter også på BGO-BOO-BGO med å kun fly én daglig ut mars. Tidligere var det 9/10x ukentlig med stort sett E2 med bl.a. behagelig kveldsavgang på torsdager som jeg nå har fått beskjed om flyttes til morgenen. Alt byttet til Dash utenom søndagen.

Sannsynligvis pga. Finnair[emoji51][emoji13]

De må vel bare få inn flere E2?

Finnair øker HEL-TOS til 3x ukentlig fra 4 juni.

Usikker på om det fortsatt er med E2 eller om det blir Q400?

Finnair øker HEL-TOS til 3x ukentlig fra 4 juni.

Usikker på om det fortsatt er med E2 eller om det blir Q400?

De jeg søker opp i juli ser ut til å være satt opp med Q400

Det ser ut til å være en sakte tiltagende trend at utenlandsrutene fra TOS begynner å strekke seg forbi vintersesongen.

Jeg gikk over rutetabellen til Finnair: I følge den øker de ikke til, men med 3 ukentlige, til 4. Etter rutetidene å dømme går E2 fortsatt på lørdager (1t55min), Q400 de tre andre dagene (2t15min), men til høsten ligger E2 inne på alle avgangene, de er i alle fall alle regna til 1t55min.

Last edited:

Ingen av rutene til BGO/TRD/TOS var planlagt å starte opp igjen før i mars 2021 (S21).
Men nå startes BGO-HEL-BGO opp med E290 to ganger i uken fra 23aug.

TOS - HEL starter igjen, 14.12.21

TOS - HEL starter igjen, 14.12.21

3x ukentlig, og det samme gjelder BGO-HEL. Som også øker til daglig neste sommer. Ikke sjekket om det faktisk er E2, eller Q400?

Operert av Widerøe, samtidig som Widerøe fortsetter å leie inn fra NoRRA. Men gir sikkert en eller annen form for mening til slutt?

https://finansavisen.no/nyheter/luf...ter-flyvninger-til-to-norske-byer-neste-maned

Finnair gjenopptar driften mellom Helsinki og Bergen og Tromsø.

3x ukentlig, og det samme gjelder BGO-HEL. Som også øker til daglig neste sommer. Ikke sjekket om det faktisk er E2, eller Q400?

Ligger inne med Q400

Ser at WF skal fly for AY på HEL-TOS / HEL-TRD / HEL-BGO med Q400 i sommer programmet 2023.

S

Ser at WF skal fly for AY på HEL-TOS / HEL-TRD / HEL-BGO med Q400 i sommer programmet 2023.

S

Det er vel som i år? Og endringen fra pre-Korona er at E2 er byttet med Q400 på BGO-ruten?

S

Fra sommerrutenes start siste helga i mars er det Norra som ligger som operatør på TRD-HEL.

Fra sommerrutenes start siste helga i mars er det Norra som ligger som operatør på TRD-HEL.

Ser ut som 2x ukentlig?

Ellers ser det ut som de øker BGO-HEL til 11x ukentlig, men har ikke sjekket om alt er eget metall eller med WF? TOS får også en økning

https://www.aeroroutes.com/eng/230123-ayeu

Helsinki – Bergen Increase from 217 to 341 flights (Increase from 7 to 11 weekly)

Helsinki – Tromso Increase from 93 to 124 flights (Increase from 3 to 4 weekly)
Helsinki – Trondheim Reduce from 155 to 86 flights (Reduce from 5 to 2 weekly)

Back