Da var det slutt

En trist dag for alle parter.

Var en av de heldige medarbeidere som måtte informere noen av passasjerene som ikke kom seg avgårde. Og må jo bare si at de tok det utrolig bra. Av de jeg møtte var det absolutt ingen som kjeftet. De var tvert i mot løsningsorienterte og ga hverandre tips og råd om hva man skulle gjøre. Var jo ikke så veldig mye vi kunne gjøre heller, bortsett fra å fortelle hva som hadde skjedd og informere om hva som kunne være mulig å gjøre for å komme seg avgårde i dag. Mange som tok turen til SAS og kjøpte ny billett og kom seg avgårde rimelig ummidelbart.

For Menzies så er ikke forskjellen fra i går til i dag så stor. NB hadde jo allerede kuttet 10 av 12 daglige avganger. Så man er jo allerede i en prosess med å endre organisasjonen og da blir det jo "bare" å justere tallene litt. Som sagt, en veldig trist dag for alle involverte.

S

Synd dette. Jeg synes NB hadde et bedre produkt enn DY.
På en kort tur til AMS hadde de flere varme retter til salgs. DY sitt utvalg er jo en skandale, man er nødt til å kjøpe med seg mat på flyplassen hvis man ikke vil ha de tørre brødstykkene deres.
Kabinbetjeningen synes jeg også var generelt vennligere enn DY sine.

Trist for kundene og de som mister jobben. Slik går det når GRÅDIGHETEN:cool: ble en lederstjerne..
..men, den enes død Norwegians brød.

For et utsagn.....beskriv gjerne hva slags grådighet du viser til:question: Forretningslivet er som alt annet, den sterkeste overlever.

Synd dette. Jeg synes NB hadde et bedre produkt enn DY.
På en kort tur til AMS hadde de flere varme retter til salgs. DY sitt utvalg er jo en skandale, man er nødt til å kjøpe med seg mat på flyplassen hvis man ikke vil ha de tørre brødstykkene deres.
Kabinbetjeningen synes jeg også var generelt vennligere enn DY sine.

Ja Rart med det. Sur betjening og kald skandaløs mat er det som gir penger i kassa:rolleyes:

Ja Rart med det. Sur betjening og kald skandaløs mat er det som gir penger i kassa:rolleyes:
Jeg snakker ikke om hva som gir penger i kassa. Som kunde er jeg kun interessert i hva som er best for meg.
Hvordan de tjener pengene er deres problem.

Jeg snakker ikke om hva som gir penger i kassa. Som kunde er jeg kun interessert i hva som er best for meg.
Hvordan de tjener pengene er deres problem.

Men er ikke det å tjene penger for et selskap en forutsetning for å kunne tilby det som er best for deg:)

Om mann ansetter noen NB-piloter så er vel ikke det noe stort problem?
Er nok ikke bare å ta inn en ny flytype sånn som man kan overta en bil. Kjenner ikke 737ene, men det har vel med prosedyrer, godkjenninger etc etc å gjøre som kanskje spriker. Dessuten vil vel DY gjerne ha like fly, og en 737-800 er jo ikke lik en annen 737-800 iht. konfigureringen innendørs.

Men er ikke det å tjene penger for et selskap en forutsetning for å kunne tilby det som er best for deg:)

Mulig det har med liten konkurranse i LCC markedet i Norge å gjøre, men jeg har iallefall registrert at DY er det LCC jeg har fløyet som har den kjipeste menyen.
Jaja, så lenge jeg kan kjøpe med meg en deilig baguette fra Gardermoen overlever jeg. Men det blir jo noen kroner mindre i kassa til DY da jeg velger å ikke handle ombord. Tror ikke jeg er den eneste som velger å en slik løsning heller. Det er bestandig kø ved den baguette-sjappa på OSL.

Hva med merkevaren Sterling, har den noen verdi, eller har ryktet til Sterlign etterhvert blitt så frynsete at ingen vil finne på å bruke navnet på et flyselskap igjen?

Hva med merkevaren Sterling, har den noen verdi, eller har ryktet til Sterlign etterhvert blitt så frynsete at ingen vil finne på å bruke navnet på et flyselskap igjen?
Mærkevaren Sterling som rute selskab tror jeg ikke har værdi, men mærkevarenb Sterling som charter selskab er ok - der havde de ikke den samme no-service filosofi somm de havde på deres ruter.

Er nok ikke bare å ta inn en ny flytype sånn som man kan overta en bil. Kjenner ikke 737ene, men det har vel med prosedyrer, godkjenninger etc etc å gjøre som kanskje spriker. Dessuten vil vel DY gjerne ha like fly, og en 737-800 er jo ikke lik en annen 737-800 iht. konfigureringen innendørs.

Tviler på at det kan ta så særlig lang tid å flytte 737-piloter over på en annen 737. Selv om cockpit-configurasjonen er anderledes og prosedyrene er litt anderledes så må man ikke ta en helt ny type-rating.
Mulig man må det hvis man skal flytte over fra NG til Classic.
Finnes flere piloter i europeiske flyselskaper som flyr f.eks både B737 og A319 for samme selskapet.

FBI på saken også... Og om hvordan kredittkjøpte billetter kan bli dekket av kredittkortselskapet. Lenge leve kredittkjøpsloven!:)

Spanair is increasing its operations from/to Scandinavia to aid stranded passengers

· Spanair will increase its frequencies as of next summer season

Denne stigning ser indtil videre (iflg Spanair selv) ud til at blive, at BCN-CPH øges fra 2x til 3x daglig. Herudover øges Malaga-CPH til 9x ugentlig.

Back