Til info:
Norwegian hjelper Sterling-passasjerer
I forbindelse med at Sterling er konkurs, har Norwegian iverksatt ekstra tiltak for å hjelpe Sterling-passasjerer som nå skal ut å reise.
– Norwegian beklager at en konkurrent og code share-partner er konkurs. Vi jobber nå med å finne alternativer, slik at vi kan hjelpe passasjerene som nå har kjøpt billetter hos Sterling og skal fly enten med opprinnelig Sterling-rute eller på Norwegians eksisterende ruter.
- Vi har ledig flykapasitet grunnet våre planer om å fase ut MD80. Disse flyene tar vi nå inn i driften igjen. I tillegg endrer vi planene for besetningen som skulle vært kurset i forbindelse med innfasing av nye fly. Dette utsettes i en periode. Norwegian har ansatte som er vant til å snu seg raskt. Vi har fokus på våre passasjerer hver dag og nå trår vi til litt ekstra. Nå har vi fokus på å ivareta de passasjerer som er berørt.
Informasjon til passasjerer som er berørt av Sterling-konkurs
Passasjerer til og fra Stockholm – kjøpt billett med Norwegian med reisen (flys av Sterling):
Disse passasjerene vil Norwegian finne alternativer til på en nyopprettet rute eller via Oslo. Hvis andre alternativ ikke finnes vil Norwegian forsøke å finne andre løsninger. Passasjerene får også valget om å bytte til en annen destinasjon operert av Norwegian ut fra Stockholm. Vi tilbyr full refusjon for de som ikke ønsker å reise.
Passasjerer til og fra Oslo - kjøpt billett hos Sterling (flys av Norwegian):
Disse passasjerene har vi allerede blokkert seter til på våre fly, så disse passasjerene frakter vi tilbake til opprinnelsessted med reise innen 9. november, men kun på dato/flightnummer som opprinnelig bestilt, og kun mot fremvisning av gyldig reisedokument fra Sterling. Sterling-passasjerer som ønsker å reise tilbake på en annen dato/flightnummer eller ikke kan vise til et gyldig reisedokument fra Sterling må kjøpe ny billett. Kundene må kontakte Norwegian.
Passasjerer som har bestilt hos Sterling, på avganger hvor Sterling skulle ha fløyet:
Disse passasjerene tilbys en billett hos Norwegian til 50 % av tilgjengelig pris + skatter og avgifter. Viktig: De må oppgi referansenummer fra Sterling ved bestilling, samt ha med seg gyldig reisedokument fra Sterling ved avreise. Dette gjelder for reiser som opprinnelig skulle ha vært gjennomført innen 9. november.
Disse passasjerene må ringe våre kontaktsentre:
Innen Norge – tlf.nr.: 815 21 815
Innen Sverige – tlf.nr.: 0770-45 77 00
Utenfor Skandinavia – tlf.nr.: + 47 21 49 00 15
Passasjerer kan også møte opp på Norwegians billettskranker på Oslo Lufthavn Gardermoen, Stockholm Lufthavn Arlanda og København Lufthavn Kastrup.
For de passasjerer som ikke dekkes av ovenstående retningslinjer bes ta kontakt med sitt reiseforsikringsselskap eller kredittkortselskap. Refusjon kan søkes dersom man har betalt med kredittkort i henhold til Kredittkjøpsloven § 8.
Vi i Norwegian jobber nå fortløpende med å sette inn ekstra kapasitet for berørte kunder. Alle strandede Sterling-passasjerer frakter Norwegian gratis i dag 29. oktober der vi har ledige seter. Passasjerene bes ta kontakt på telefon til vårt kontaktsenter eller vår representant på flyplassen i utlandet.
Norwegian har allerede satt inn følgende fly til/fra Stockholm i dag 29. oktober.
København
Arlanda Teminal 2
Stockholm – København DY4901 08:45 – 10:00
København – Stockholm DY4902 10:45 – 12:00
Stockholm – København DY 4903 17:45 – 19:00
København – Stockholm DY 4904 19:45 – 21:00
Alicante og Malaga
Arlanda Teminal 2
Stockholm – Alicante DY3803 12:00 – 16:30
Alicante – Malaga DY3803 17:00 – 18:00
Malaga – Stockholm DY3804 18:45 – 22:45
Nice
Arlanda Teminal 2
Stockholm – Nice DY3855 12:30 - 15:40
Nice – Stockholm DY3856 16:40 – 19:50
Løpende informasjon om nye ruter og situasjonen finner du på:
http://www.norwegian.no/sw36042.asp
Hilsen Norwegian