CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Re: CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Byggeri af Finger E starter formentlig i april næste år.

http://www.licitationen.dk/procurement/view/16309/nedrivning_af_hangar_1?keywords=lufthavne

"Den 1. april 2017 skal den syd-vestvendte del af hangaren, svarende til et bebygget areal på omtrent 6500 m2 meter i ét plan, være fjernet, for at gøre plads til den nye Finger E."

Hvad kommer det til at betyde for CPH GO, nu når den ligger der hvor Finger E skal opføres?
 
Re: CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Hvad kommer det til at betyde for CPH GO, nu når den ligger der hvor Finger E skal opføres?

Gangen skal i hvert fald rives ned

Endelig omfatter udbuddet nedrivning af forbindelsesgang til CPH GO, som er lufthavnens 10 gates specifikt til lavprisselskaber.
 
Re: CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Situationen i CPH med lange køer til sikkerhedskontrollen er nu så vanskelig, at Spies har tilbudt charterrejsende at tjekke bagage ind dagen før afrejse:

"Spies har mailet muligheden for check-in og bagage-aflevering aftenen før til de berørte gæster. Vi håber mindst 20 pct. af gæsterne vil komme forbi aftenen før og dermed undgå check-in køerne næste morgen, hvor lufthavnen ikke kan stille det ønskede antal check-in pulte til rådighed. Når gæsterne checker-in aftenen før, kan de om morgenen gå direkte til security og håbe, at de har tid nok til at få en mindre stresset start på deres ferie,”

http://www.standby.dk/frygt-for-nye-lange-ventetider-i-koebenhavns-lufthavn/

I dag, fredag d. 14. oktober, har CPH 47.000 afrejsende passagerer.
 
Re: CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

dermed undgå check-in køerne næste morgen, hvor lufthavnen ikke kan stille det ønskede antal check-in pulte til rådighed.

Dette har da ingenting med security å gjøre ...
 
Re: CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Stadig en dum idé at nedlægge tværbanen, da den har været brugt 70% af samtlige landinger idag.



Men det betyr ikke at disse 70% ikke hadde klart komme ned på de andre banene. Blant annet så måtte jo Emirates sin A380 ta en cross wind landing i dag da den uansett ikke kan bruke tverrbanen
 
Re: CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Men det betyr ikke at disse 70% ikke hadde klart komme ned på de andre banene. Blant annet så måtte jo Emirates sin A380 ta en cross wind landing i dag da den uansett ikke kan bruke tverrbanen

Det er sandt med Emirates A380, men den er også så stor den maskine at det næsten ingen forskel gør.

De fly der har brugt tværbanen idag er primært Turboprob, Småjets, samt A319/20/B737
 
Re: CPH's nye vækstplan: ”Expanding CPH”

Det er sandt med Emirates A380, men den er også så stor den maskine at det næsten ingen forskel gør.

De fly der har brugt tværbanen idag er primært Turboprob, Småjets, samt A319/20/B737

Jeg landede fra Tokyo med SK984 på tværbanen, så det var også de større maskiner.
 
København lufthavn utvides for 20 milliarder

København lufthavn utvides for 20 milliarder
København lufthavn skal utvides slik at det i fremtiden er plass og fasiliteter til 40 millioner årlige passasjerer og 17 nye langdistanseruter.
Det skriver København lufthavn i pressemelding fredag, gjengitt av Ritzau Finans.
Det planlegges å utbygge den vestlige delen av flyplassen, slik at området for plasser for fly utvides til det dobbelte som den nåværende plassen.
Utbyggingen kommer til å koste 20 milliarder danske kroner.

http://www.dn.no/nyheter/2016/12/16/0754/Luftfart/kobenhavn-lufthavn-utvides-for-20-milliarder
 
Re: København lufthavn utvides for 20 milliarder

Dette er neppe positivt for SAS!

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
 
Re: København lufthavn utvides for 20 milliarder

Så langt jeg forstår betyr dette at dagens tverrbane forsvinner. Flyselskapene er ikke glade for dette, da dette vil kunne føre til diversions de dager CPH har sterk sidevind og dertil økte kostnader.

Espen
 
Back
Top