Re: CPH gjør seg vinterklare
Hvis du læser mit første indlæg i denne tråd, kan du se jeg kort lister evt. grunde op til problemer i forbindelse med sne. At kalde sneberedskabet i CPH for katastrofalt, som du gør i dit indlæg, er usandt. Der er masser af faktorer som gør, at der til tider hober sig problemer op med følgevirkning af delays - men det kan ikke klandres på sweeping i CPH, som jeg synes du giver udtryk for.
Jeg blander mig nødigt i diskussioner på dette forum, men når jeg føler der kommer et uretmæssigt og i mine øjne ikke konstruktivt svar og hvor jeg qua mit arbejde sidder tættere på virkeligheden end visse andre, så byder jeg ind. Mit første indlæg er måske en anelse for skarpt i tungen en meningen var - det beklager jeg. Tendensen på dette forum er ofte at det er nemmere at kritisere og sige ting er for dårlige frem for at reflektere lidt over hvorfor eksempelvis problemer med sne i CPH opstår. Verden er ikke altid sort hvid.
Slut herfra.
Kastrup er en flott og stort sett en meget velfungerende lufthavn, og den største flylpassen i skandinavia. Jeg mener snøryddings beredskapen derimot er en katastrofe, det er basert på min erfaring og mine opplevelser. (PS har også vært basert en periode på CPH)
I kabinen så opparbeider man seg en erfaring på dette, dog med et helt annet utgangspunkt en dere piloter gjør.
Men selv om man "bare" jobber i kabinen, er man ikke helt kunnskapsløs, noe jeg ofte må overbevise piloter, også i SAS om. Mange i kabinen sitter på betydelig kunnskap om metrologi, flyvning, avionikk, og generelle operationelle forhold osv.
Min erfaring er også litt mer en bare kabin, men det er en helt annen diskusjon som jeg gjerne tar, men det er upassende i denne diskusjon.
Når det gjelder hvorfor det blir store problemer med snø på CPH, er slik jeg ser mye pga av snø i kombinasjon med vind, som gjør at det blir snøfokk. Å etter mitt syn er dette ikke tatt tilstrekkelig hensyn til på CPH.
Men her er vi åpenbart uenige, du mener tydligvis det er bra slik det er.
Videre må alle, også jeg og du, faktisk tåle at man er uenige på et forum. Jeg snakker ut fra mine opplevelser og erfaring, du ut fra dine. Sånn er det.
Gjensidig respekt for hverandre, selv om jeg "bare" jobber i kabinen. ;-)))
PS det å avslutte med "slutt herfra" blir litt barnslig synes jeg.
Om du mener det er mye kunnskapsløshet i diskusjonene er det vel bedre å delta, eller?