Er de flyene som nå går mellom de skandinaviske hovedstedene sponset på noe vis, eller er de operert av SAS og Norwegian rent kommersielt?
EasyJet borrows from UK coronavirus fund as part of liquidity plan
easyJet låner £600 millioner gjennom myndighetenes krisefinansieringsprogram, samt makser ut deres revolving credit facility til £500 millioner. Tilsammen sitter de da med £2,3 milliarder på konto
https://www.flightglobal.com/airlin...fund-as-part-of-liquidity-plan/137768.article
Emirates will be resuming some flights as of April 6, 2020. This follows the airline suspending operations for two weeks.
Initially they’ll operate a very limited number of flights between Dubai and Europe using 777-300ERs — they’ll fly cargo in both directions, while they’ll primarily only sell seats on the flights out of Dubai.
De fleste vil nok ikke komme til å betale tilbake lånene. Er ledelsen rasjonelle og kyniske holder de minimum aktivitet i selskapene, finansiert av lån og tilskudd, frem til problemene med Corona er helt over. Så vil de dokumentere at det ikke vil være mulig å drive selskapene med den gjeldsbyrden de har. Valget for landene som sponser dem vil stå mellom å ettergi lånene eller se at selskapene erklærer konkurs og starter opp på nytt. Og ingen vil bebreide selskapene for det.Det eg lurer på er hvordan flyselskapene skal klare å betale tilbake de enorme lånene de får. Mye tyder på at det blir restriksjoner i hele 2020 med påfølgende tap. Så kanskje de ikke begynner å tene penger igjen før til sommeren 2021. Da må mange selskaper låne enda mer penger som skal betales tilbake på et tidspunkt. Er vel ikke så lett å levere tilbake fly som er lease heller, men det vil nok være mange selskaper med for mange fly i flåten, å det blir ikke lett å selge de med det første heller. Dette kan ikke ende bra for alle selskaper![]()
Det er sannsynlig at endel av disse har planer om være i Norge uten fast bostedsadresse eller tak over hodet. Hvordan ser da hjemmekarantene ut?Sandefjords Blad meldte at ca 100 rumenere ankom Torp idag. Disse blir informert at de skal være i karantene i to uker.
Det er sannsynlig at endel av disse har planer om være i Norge uten fast bostedsadresse eller tak over hodet. Hvordan ser da hjemmekarantene ut?
Har flyseleskap ikke noen forbliktelser for hvem de tar med til andre land i disse corona-tider?
BOC Aviation reported 100% aircraft utilisation for the three months ended 31 March 2020, though lease payment collection rate for the period was 94%.
Det eg lurer på er hvordan flyselskapene skal klare å betale tilbake de enorme lånene de får. Mye tyder på at det blir restriksjoner i hele 2020 med påfølgende tap. Så kanskje de ikke begynner å tene penger igjen før til sommeren 2021. Da må mange selskaper låne enda mer penger som skal betales tilbake på et tidspunkt. Er vel ikke så lett å levere tilbake fly som er lease heller, men det vil nok være mange selskaper med for mange fly i flåten, å det blir ikke lett å selge de med det første heller. Dette kan ikke ende bra for alle selskaper![]()
Uten å mene noe om flysmart24, så er det utifra det man hører fra LH kanten godt mulig de har rett når det gjelder A380. Slik det ser ut nå vil de ikke komme i produksjon igjen.
Ser styret i Lufthansa i dag sier de parkerer 6 A380 for godt, de maskinene som uansett skulle ut i 2022. Nå kan man selvsagt aldri utelukke flere permanente utfasinger, men mistenker for det noen i media har bommer litt
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.