Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Finnair vil konvertere to av sine A350 maskiner, så de lettere kan ta cargo i passasjerkabinen. Tipper de gjør som mange andre og tar ut economy setene

https://company.finnair.com/en/media/all-releases/news?id=3632841

All cargo flights are flown on utilizing Finnair’s A350 fleet. This week, to increase cargo capacity, the cabins of two A350s will be converted for cargo use. Previously, Finnair has only carried cargo in the hold.
 
82c3df297f412e255509f76fc7a61bb7.jpg
 
Det er mye Cargo flyginger på FR om dagen, og de andre «pax» flightene som vises vet man jo lite hvor mange pax som faktisk er om bord...
 
Det er mye Cargo flyginger på FR om dagen, og de andre «pax» flightene som vises vet man jo lite hvor mange pax som faktisk er om bord...



Enkelte av dem er også rene cargoflighter. Ser en del flighter som går med normale rutenumre, men som ikke finnes i reservasjonssystemene.
 
Ser ut som Eurowings har fått arbeidsoppgaven med å frakte arbeidskraft til tyske bønder i tide til vårronna

https://www.aviation24.be/airlines/...gs-successfully-launched-airlift-for-farmers/

Within one week 30 Eurowings special flights touched down in Germany
Farmers relieved: “seasonal workers arrive just in time“
More than 30,000 harvesters already registered on Eurowings web portal
Eurowings supports with special flights to Berlin, Hamburg, Düsseldorf, Karlsruhe/Baden-Baden, Leipzig, Nuremberg and Frankfurt-Hahn

Samtidig forlenger Austrian innstillingen av driften fra 3 til 17 mai

https://www.aviation24.be/airlines/...-cessation-of-flight-operations-until-17-may/

Austrian Airlines extends temporary cessation of flight operations until 17 May
 
Australia bidrar med litt over en milliard kroner for at selskapene skal starte opp et begrenset innenriksprogram, så ikke helt ulikt her i landet


https://www.flightglobal.com/airlin...tic-routes-after-financial-aid/137934.article

Qantas and Virgin Australia will operate additional routes within Australia after the federal government agreed to underwrite a minimal domestic service during the coronavirus pandemic.

The support, for an initial eight-week period and worth up to A$165 million ($105 million), was announced on 16 April by deputy prime minister and transport minister Michael McCormack.


Mens Boeing starter opp fabrikkene i Seattleområdet fra 20 april

https://www.flightglobal.com/airfra...ea-factories-starting-20-april/137931.article

Boeing to reopen Puget Sound-area factories starting 20 April
 
Vet ikke hvem som finansierer innenrikstrafikken i Thailand, men det ser ut som det meste av trafikken i nord-Thailand nå består av ruter som betjenes av Dash 8-400 en gang pr. dag.
Chiang Mai ser ut til å ha en 320-avgang også
 
LHR stenger T3 og T4, og flytter selskaper til T5 og T2
We are currently in the process of consolidating our terminals with some airlines temporarily relocating from Terminals 3 and 4 into Terminals 2 and 5 alongside the airlines that already operate there.

All British Airways flights are currently operating from Terminal 5.

From Thursday 16th April, Cathay Pacific Airways, Emirates and Pakistan International Airlines will temporarily be relocated to Terminal 2 .Further airline moves will take place over the coming weeks.
https://www.heathrow.com/
 
Mulig jeg har fulgt dårlig med i timen men Qatar ser da ut til å fly relativt hyppig. Om enn ikke helt som normalt, så ser det da ut via FR24 som at de kjører på. Har de truffet en nerve som i at de få som reiser om dagen det plukker de opp og da de andre selskapene bare har gitt opp?

Som et eks så flyr de rel hyppig til Australia(MEL, PER og SYD), destinasjoner i Europa daglig, Manila, Hong Kong etc etc. El er kabinene der også full av pappesker stripset fast i/til setene?
 
Last edited:
Aner ikke hvor mye pax de har, men det er sikkert noen siden de omtrent er eneste tilbyder.

Men jeg rimelig sikker på at de har fulle lasterom, og siden fraktratene er skyhøye, er det et meget godt bidrag.
 

Uff, måtte du ta med det 3'de bildet:o
Minnet meg om når jeg var LM på en BU 737-200 med Bergen Filharmoniske, siste kolli fikk vi plass til ved å slå ned seteryggen og legge kassen oppå, skikkelig bulkhead de hadde på raden bak. Men vi kom da frem.
Som han sa Aviogenex skipperen når jeg spurte om lasting, what goes in goes up.
Men sry o/t
 
Rart, hvordan et enkelt fly, føles å bråke mye mer, enn den jevne duren, som pleier å være i det vanlige.
En helt vanlig tirsdag, så er det jo bare 747 laksefrakterne, som gjør noe utav seg, restener bare en del av bakgrunnsmusikken.
 

Attachments

  • Qatar.jpg
    Qatar.jpg
    135.3 KB · Views: 1,151
Aviointeriors har kommet med ett konsept for å skape sosial distansering inne i ett fly.. Tipper det ikke blir lett for vindusetene å evakuere fort eller komme seg på do
 

Attachments

  • FB_IMG_1587550538213.jpg
    FB_IMG_1587550538213.jpg
    23.7 KB · Views: 761
  • FB_IMG_1587550534020.jpg
    FB_IMG_1587550534020.jpg
    79.1 KB · Views: 785
Back
Top