Continental utvider fra Oslo

Flotte nyheter!! Ikke veldig uventet etter at CO ble med i Star og veldig bra med en senere avgang.

Men må jo samtidig innrømme at jeg heller ville sett AA til ORD i stedet (Ojoj...begynner å bli kravstor også jo...Var ikke mange årene siden vi hadde 1 IC rute med PK og de fleste var "overbevist" om at det ikke var marked for mye annet...).

Hvem blir neste...

Korean eller Eihtiad:colgate:

Gode nyheter! Men jeg er litt overasket (skuffet?) over at de velger å legge avgangene så tett opptil hverandre. Men antar det er for å få programmet til å passe både i forhold til fly og connections?

Ble litt skremt av prisen til Continental.... Jaja hvis man gidder å reise t/r Oslo-New York for 15000 kr så skal man få lov til det. Jeg gidder det nå iallefall ikke.

Dette er fullpris economy billetter og normalt ikke dem man kjøper når man skal på ferie, men når man MÅ dra et sted. Som andre er innepå så finner man billetter med Continental for langt mindre enn dette

For 15 000 kan man vel nesten fly Y+ med andre selskaper?

Jeg finner economy extra med SAS til 12.900, og da har jeg ikke lett veldig godt

Hmmm, dette var jo topp nyheter. OSL blir jo nå faktisk ganske bra dekket med New York ruter. For meg er 2ggr daglig mye bedre enn et stort fly. Kveldsavgangen fra USA ser jo bra ut også. Når den går så sent kan man ha et håp om å faktisk få noen timers søvn underveis.

Lurer på om dette påvirker US sine sommerplaner...

Det påvirket nok ikke US sine sommerplaner og vil tro det heller ikke påvirker US sine helårsplaner dersom ikke CO har så stor suksess at den 2dre daglig også blir helårs.

Det er kanskje verre nyheter for Iceland Express, evt. for Icelandair også, enn for de som driver med direkteflyvninger?

Dette er råbra nyheter! At CO velger 2 x 757 fremfor større fly skyldes vel det faktum at de ikke har flere større fly å sette inn.

Glem heller ikke opplysningen om at US ønsker å utvide til helårs....

Aftenposter skriver også at underholdningssystemet ombord er oppdatert. Regner med man kan glede seg til AVOD med CO utover sommeren da?

Aftenposter skriver også at underholdningssystemet ombord er oppdatert. Regner med man kan glede seg til AVOD med CO utover sommeren da?

CO har hatt AVOD på samtlige sine 757 i halvannet år så intet nytt der tror jeg.

Det er jo også typisk av CO å "prøve" markedet med en forsiktig økning.
Står dette til forventningene er jeg sikker på at de blir enda flere avganger til neste år.

Det med forbehold om at Delta ikke kommer fra JFK, noe jeg tror de nå vurderer etter at CO øker og at Arlanda og Kastrup har blitt satt på kartet.

Continental skriver også at belegget økte forrige sommer til tross for at US også startet opp daglig. Visst nok bare med 1 prosent, men oppgang er oppgang spesielt i disse "finanskrise"-tidene.

Der kom den, ja ... flightene skulle vaert lastet sist helg, men det maa ha blitt forsinket til i natt. I gaar laa det ihvertfall ingenting inne ..

Etter hva jeg hoerte skal det dreie seg om fire ukentlige ... er det bare lastet inn tre?

Dette betyr vel en endelig spiker i kisten for Feel Airs New York planer. For Iceland Express vet jeg ikke om det betyr så mye, de kan jo støtte seg på andre forbindelser for å fylle sine fly til det store eplet. Deres priser var heller ikke noe som fristet voldsomt til å droppe å fly direkte.

Dette betyr vel en endelig spiker i kisten for Feel Airs New York planer. For Iceland Express vet jeg ikke om det betyr så mye, de kan jo støtte seg på andre forbindelser for å fylle sine fly til det store eplet. Deres priser var heller ikke noe som fristet voldsomt til å droppe å fly direkte.

Jeg tror ikke CO's 3 nye ukentlige avganger vil være utslagsgivende for Feel sin planer.

Back