Continental utvider fra Oslo

Fantastisk journalistikk! Bra det ikke er hvem som helst som kan bli journalist i VG...

Bør ikke en av moderatorene her på forumet opprette en egen samletråd om journalistiske prestasjoner i forbindelse med luftfart?

Scanair.no er bedre en noen nettavis. Før brukte jeg alltid først å lese diverse nettaviser for å få med meg siste nytt. Nå leser jeg først på Scanair for å få med meg siste nytt, deretter diverse nettaviser, Scanair er simpelthen i forkjøpet !

Svært hyggelige nyheter! Continental vil sikkert klare å fylle to Boeing 757-200 på sommeren, om de også markedsfører seg litt bedre i Norge. Stusser dog på avgangstidene - hvorfor ikke spre dem litt mer? Svaret ligger kanskje i at Continental først og fremst vil ha større kapasitet på Oslo i sommermånedene, og da blir ikke avgangstider prioritert.

Jeg stusset også litt over det, men de ønsker nok at CO39 beholder sin rute som i dag. Da er jo spørsmålet om hvordan CO139 blir lagt. Nå ligger den gunstig til med avgang kl 22 fra EWR, gir nok gode forbindelser og en hel dag . Alternativt hadde vel vært å legge den før CO39.

CO har jo "bygget seg opp" med tidligere avganger enn konkurrentene og således flere connectionmuligheter ved ankomst til statene - mener de har avgang ca kl 09 fra CPH. Jeg har tidligere hørt at det er dette de har vært interessert i fra OSL også, men ihvertfall på et tidspunkt manglet slot; 8 og 9-timen er vel timene med mest trafikk på OSL.

Hyggelig de har funnet en annen løsning!

Er er det ikke slik at CO går tidlig fra Kastrup?

Som nevnt av andre så går den fra CPH 09:00 og har flere kollegaer som har reist via CPH med SAS og Continental for å komme til USA så tidlig så mulig da CO39 har gått for sent i forhold til programmet deres

Det er jo mulig at Continental har lagt ankomst/avgangstidene på flightene sine sånn som de er for å synkronisere tidsskjemaet med flightene til/fra Bangkok med Thai. Nå som både Thai og Continental er i Star Alliance kan jo det skape gode transfer muligheter mellom Thailand og østkysten i USA via OSL.

Det er jo mulig at Continental har lagt ankomst/avgangstidene på flightene sine sånn som de er for å synkronisere tidsskjemaet med flightene til/fra Bangkok med Thai. Nå som både Thai og Continental er i Star Alliance kan jo det skape gode transfer muligheter mellom Thailand og østkysten i USA via OSL.

Akurat det er jeg villig til å vedde en kasse øl på at de ikke har tatt hensyn til.

TG og CO har vel ikke noe samarbeid utover å være i samme allianse, og det er lite trolig CO legger opp til ny rute med tanke på én bestemt avgang..

Glædeligt for OSL med ekstra kapacitet til New York og glædeligt for CO at man har fået god forretning på OSL og det Skandinaviske marked. CO bliver nu også mere interessant for endnu flere efter deres indtrædende i Star* - formoder også dette har haft en vis betydning for at indsætter ekstra kapacitet fra OSL.

Ellers kan vi jo konstatere at CO bliver det første ikke skandinaviske IC selskab der i nyere tid vil tilbyde flyvninger mere end 7x ugentlig på en skandinavisk destination - dette kan sikkert glæde nogle af de mest fanatiske her... :)

Korrekt, Feel Air arbeider ufortrødent videre med sine planer.

Muligt Feel Air arbejder videre med deres planer, men vel kun de mest optimitiske tror på at der på OSL-NYC er plads til både Feel Air, Norwegian og Continental 2x daglig (og i tillæg US på PHL). Selv om CO selvfølgelig til en vis grad er baseret på connections videre fra EWR.

Det vi trenger nå er en fjerde på direkten, og det bør være DL..;) Hadde en flott tur 14 timers tur med dem for et par dager siden.. På AVOD annonserte de stort for ATL/JFK til CPH/ARN..:up:

Jeg gleder meg til dette for det betyr at min kamerat kommer oftere til Oslo. Det er varslet avgang av endel senior pilots 4 ganger i 2010 og ingen nyansettelser. Blir nok litt å gjøre for de som flyr trans-atlantisk denne sommeren.

Det vi trenger nå er en fjerde på direkten, og det bør være DL..;) Hadde en flott tur 14 timers tur med dem for et par dager siden.. På AVOD annonserte de stort for ATL/JFK til CPH/ARN..:up:

Ville jo ikke være dumt hvis de turde utvide det skandinaviske trianglet med MSP - men det fordrer jo større fly over Atlanteren enn det som går fra OSL i dag...

Back