Det kommer ant paa hvilken klasse du flyr. Flyr du QR i business blir du kjoert direkte til business-terminalen, som har rikelig utvalg i mat og drikke(baade med og uten alkohol), svoemmebasseng og spa, alt gratis.
I terminalen for de bak forhenget er det en annen sak. Toalettene er grisete, jeg har aldri sett toalettpapir der (saa husk aa bringe ditt eget), og det er ikke alkoholservering i denne terminalen. Er et stilleomraade som er greitt aa slappe av i, en Costa Coffee (tror jeg, eller tilsvarende) og et par fast-food restauranter som selger ok mat (anbefaler cheeseburgeren her, den smakte utmerket sist jeg var der.)
Tasxfree-butikken har greitt utvalg av varer, og helt greie priser.
All parkering i Doha er remote, saa du blir hentet og fraktet til og fra flyet i buss, til tross for dette krever de kun 35 minutters connection tid mellom fly, men det virker i miste laget for meg... Har vaert med paa bussturer rundt 15 minutter fra terminalen og til flyet, saa i saafall maa du haape du ikke kommer forsinket inn.
Bortsett fra det maa jeg si at QR er et av mine favorittselskaper, og stiller i en klasse langt over det Emirates gir til oss bak forhenget (og forran for den saks skyld.) Maten og servisen om bord har alltid vaert utmerket, stolene gode, og god plass. Har dog bare proevd 332, 346 og 777'en deres, om du skal fly med smaa-bussene er det kanskje en annen sak?