Det ene som blir spennende er hvordan EB-opptjeningen blir på CO. FlyingBlue gir 100% på de billigste CO-billettene, men SAS-EB er jo ganske gniene på poengutdeling.
Det andre er om CO trenger en større maskin på OSL-ruten ganske fort, for de vil vel oppleve mer trøkk fra innlands-transfer når de skifter allianse. Hvis de også begynner med code share med SAS så kan det jo ta seg opp.
Hva med SAS-IC oppi dette her? Blir CO nå en større eller mindre konkurrent? CO er jo godt etablert på ARN, OSL og CPH. Vil de tappe SAS for pax i større grad enn i dag? Vil vi se en omorganisering av trafikken med code-share OSL/CPH/ARN-EWR på CO-metall (større enn 757), mens SAS IC evt. kan dytte inn et fly på SFO eller andre destinasjoner i steden?
(Noen tanker bare for å holde diskusjonen gående)
Det andre er om CO trenger en større maskin på OSL-ruten ganske fort, for de vil vel oppleve mer trøkk fra innlands-transfer når de skifter allianse. Hvis de også begynner med code share med SAS så kan det jo ta seg opp.
Hva med SAS-IC oppi dette her? Blir CO nå en større eller mindre konkurrent? CO er jo godt etablert på ARN, OSL og CPH. Vil de tappe SAS for pax i større grad enn i dag? Vil vi se en omorganisering av trafikken med code-share OSL/CPH/ARN-EWR på CO-metall (større enn 757), mens SAS IC evt. kan dytte inn et fly på SFO eller andre destinasjoner i steden?
(Noen tanker bare for å holde diskusjonen gående)