Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
Blir spennende å se om det da blir code-share på USA rutene til SK og CO, uansett tror håper jeg dette blir et positivt samarbeid både for SK og CO.
Blir spennende å se om det da blir code-share på USA rutene til SK og CO, uansett tror håper jeg dette blir et positivt samarbeid både for SK og CO.
Mindre en ett år siden Delta var på besøk ved OSL for å sjekke mulighetene.
Vil tro at det nå kommer an på hvordan markedet utvikler seg totalt. Men at det plutselig nå kan komme en ny SkyTeam partner inn på OSL er nok helt klart tilstede.
S
Tror SAS ledelsen ønsker dette hjertelig velkommen... Mange i SAS har fortsatt gode minner om sist de samarbeidet. Det bør jo bety større maskin på OSL...kanskje en avgang nummer to også...
For et års tid siden snakket jeg med en kar fra headquarters og han mente at OSL var høyt på prioriterings listen for 787.... Det kunner jo ha vært morro.
Men jeg tror det ville kunne vært ypperlig med en tidligere OSL-EWR avgang. PR i dag så er CO 39 en av de siste maskinene ut fra Europa, og kommer til EWR i 2 tiden. En tidligere avgang tille gitt ankomst til lunch. Fordelen er enda flere conection muligheter. En ulempe er vel da at det er mange ankomster og mer folk i imigration etc.
Men ypperlig avgang for transit pax. Også inbound til OSL gir en slik løsning fordeler da man vil komme inn tidligere og ha muligheten for å rekke flere innlands forbindelser. I dag kommer man inn i en litt roligere periode.
Og med et senere fly har man fine muligheter for å få en hel dag i Oslo før avreise. Spesielt bra for lokal pax (EWR) og c-klasse gutta som da kan være på jobb halve dagen før de reiser....
S
Nå som OSL da blir dekket av Star Alliance, kan det tenke seg at andre aktører fra Skyteam vil prøve seg på OSL med ruter til USA?
Da tok CO den avgjørelsen SK aldri ville kunne finne ut av. Nå behøver man ikke lure på oppstart av OSL-EWR-OSL med SK-materiell i lang tid fremover. Noen på Frøvik som puster lettet ut?
Vil ikke bli overrasket om SAS nå begynner å snakke om en OSL-EWR-rute, nei.Vel, jeg er usikker paa om du har rett. Da US aapnet ARN var SAS lite happy for at en Star medlem begynte aa bevege seg inn i deres territorium.
Leste at BA skal få 767-400 på lån av Boeing pga. forsinkelsene. Er det noe slik på gang for CO også?CO har jo ATA sine 757-300 maskiner paa vei inn. Avgjoerelsen om aa kjoepe disse var tatt, men er blitt utsatt litt. Da vil det frigjoeres en del 757-200. At OSL er en 787 destinasjon er det ingen tvil om, saerlig naar CO blir med i Star. De vil ha 0 problem med aa fylle opp en 787. Problemet er jo at foerste 787 ikke er paa plass foer om nesten 2 aar.....
Ville ikke bli forbauset. Men hva tenker SAS om ARN og CPH?? Det er jo ingen tvil om at CO tjener store penger paa disse rutene mens SAS taper.. Kanskje paa tide aa kjenne sin begrensning? Uansett, SAS blir aa fortsette aa fly til EWR. Kanskje man kunne flyttet ARN avgangen til ettermiddag og latt CO ta seg av morraflighten?
Vil ikke bli overrasket om SAS nå begynner å snakke om en OSL-EWR-rute, nei.
Leste at BA skal få 767-400 på lån av Boeing pga. forsinkelsene. Er det noe slik på gang for CO også?
Greit på EWR, men SAS brukte vel en gang argumentet om at det var gunstig pga. CO-samrabeidet. Senere brukte de argumentet om at det var maaange forbindelser med UA vidre fra EWR, men det har vel tørket helt ut. I 767-tiden gik det greit OSL-EWR-SFO/LAX, men i dag er det kronglete med SK. Nå ser hvertfall jeg det hele som en ulempe at man må til EWR for å slite med å finne gode connections med SK-partners. CPH-flightene til både EWR og ORD er dessuten så sene at det er lite forbindelsesmuligheter igjen når de lander.
Tror grunnen til at CO har hatt god suksess med sine Skandinaviaflyginger er at de har god forbindelse vidre til gode priser. Hvis SAS forsøker seg på OSL nå så tror jeg bare det gjør at de evt. brekker ryggen enda fortere.
Tja.... ikke umulig. Men pr i dag gir ikke CO c-klasse ID til så veldig mange.
Husker ikke helt hvem.
Men nå blir det vel stappfullt på SAS id som skal reise med CO utover det som allerede er. "min personlige rekort" er 8-10 stk SAS ansatte på ID på samme flight....
Og ang handling, tror nok ikke at SGS kommer til å handle med det første. Da CO krever bruk av sitt eget system. Og som tidligere dislutert så passer ikke det helt i hop med SGS. Og det er vel signert en ny avtale ganske så nylig
Men til hovedtema, spennene med *A. Blir spennede å se hva som skjer ved OSL.
S
Press Releases 2008
FRANKFURT, June 19, 2008
STAR ALLIANCE FORMALLY INVITES CONTINENTAL AIRLINES
Alliance membership offer comes in line with Continental / United cooperation.
The Chief Executive Board of Star Alliance has unanimously agreed to extend an official invitation to Continental Airlines to join the most experienced global airline alliance. This decision coincides with the signing of a major bilateral framework agreement between Continental and Star Alliance member United as well as the announcement of an enhanced transatlantic partnership of the two U.S. airlines and Star Alliance member carriers Air Canada and Lufthansa.
“Star Alliance is delighted to offer future membership to Continental. The airline represents a perfect fit into our existing network and will allow the alliance to provide more travel options for customers especially across the US, between North America and Latin America, as well as on the North Atlantic and across the Pacific,” said Jaan Albrecht, CEO Star Alliance.
Once Continental officially accepts the invitation, the integration teams will commence their work which is expected to take at least one year. After completing this process, Continental’s customers will be able to make use of the Star Alliance customer benefits around the globe, while the passengers of the other member carriers will then be able to enjoy these additional benefits every time they fly on Continental.
Gulboble: CO (på internasjonale ruter - kjenner ikke domestic US) har en satt policy ang oppgradering. ID PAX fra andre selskaper blir ikke oppgradert. Egne ansatte kan bli oppgradert. Hvilken rekkefølge det prioriteres varier litt. (basert på type billett den ansatte har etc)
Mange selskaper vil faktisk først oppgradere ansatte el id billetter. Da kundene ikke skal bli for "bortskjemte" med oppgradering.
S