Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Og innlegget til Tommy777 viser at alle våre innlegg her på forumet har en viss levetid - hvem ville trodd for noen uker siden at Tommy777 ville kaste UA på dør for så å omfavne CO...
Mine innlegg i denne tråden er for det meste ikke om meg og mine reiser, men om samarbeidet generelt. Noen ord om hvorfor jeg dagen før dette skjedde bestemte meg for å kontakte CO og be dem matche min 1K status hos UA-
For det første, jeg har ikke kastet UA på dør, men det har skjedd mye med UA i det siste jeg ikke liker: Har hatt flere elendige flighter med UA i det siste, i tillegg har UA innført en del nye regler, en av dem er å gi bonusopptjening kun for de reelle miles flydd, for meg som flyr masse til byer nært Chicago, betyr det at jeg f.eks. til MSP får 331 miles hver vei istedetfor 500 som tidligere var minimum. Helt idiotisk når man vet hvor dyre billettene er mellom disse byene. De har også innført bøtter og spann med gebyrer, det kostet 100 dollar å booke om billetter inntil 15. mai, nå koster det 150. Når UA ikke har den lyseste fremtiden i sikte, valgte jeg å satse på to hester istedetfor en.
Det er imidlertid ingen tvil om at Continental er det beste flyselskapet innenriks i USA. De serverer mat på alle flighter over 2 timer og har de beste loungene, med gratis alkohol, må vite.. Blir dog interessant å se om CO nedgraderer sine lounger til RCC standard eller at RCC oppgraderer sine i forbindelse med det nye CO/UA samarbeidet. Flyene til CO er nye, rene og pene. Alt funker. CO er USAs svar på LH!! UA er gammelt, skittent og dårlig vedlikeholdt innenriks i USA. Nesten hver eneste flight er det noe som ikke funker. Lys, audio, tv, stikkontakter, film. For 2 uker siden fikk jeg et lysdeksel i huet under en hard landing på ORD!!! Men UA har en ting som de er uslåelig på: Economy Plus. Med COs gratis oppgraderinger på CO og NW, samt nødutgangsseter til de som reiser mest føler jeg meg ganske trygg på at det går greit. (learjet, dersom du plasserer noen uten status på nødutgang på min flight innenriks i USA blir det bråk :lol:

Det sier seg selv at jeg må bruke UA fortsatt siden jeg bor i Chicago, men der jeg har alternativer, tok jeg på fredagen avgjørelsen å velge bort UA der det er mulig innenriks i USA. Dette er noe jeg har tenkt på lenge. Innenriks USA har jeg tatt følgende valg: Jeg velger CO og partnere der det er hensiktsmessig over UA. Til MSP og DTW velger jeg NW. Til NYC velger jeg CO eller JetBlue. Til IAH og CLE velger jeg CO. Til YYZ velger jeg AC. Og på mine private fritidsreiser velger jeg CO, gjerne via IAH eller CLE. Til vestkysten, DEN og IAD velger jeg dog UA både i jobb og privat (fordi jeg har ikke noe valg).
Utenfor USA er historien en helt annen. Jeg kommer IKKE til å fly Skyteam partnere som KLM, Northwest eller Delta langt utenfor USA. Jeg flyr gjerne CO utenfor USA, men ikke 757, bortsett fra i business. Fra Chicago er ikke CO et godt alternativ til de fleste destinasjoner i Europa. SAS har nesten to daglige, Lufthansa har en masse flere alternativer, UA har også et hav av alternativer.
Jeg har 4 turer booket til Europa i år: 2 av turene går med Lufthansa, en med SAS, 5 med United. Skal til Singapore en gang i år, den turen går med SQ. Så jeg holder langflygningene innenfor Star.
Det flyselskapet som har best odds til å overleve her i USA er CO. Jeg og fruen har nærmere 2 mill United miles på kontoene våre og vi kom frem til at det var best å kutte ut United kredittkortet og satse på Continental kortet istedetfor.
Bonusen ble da at dagen etter (!!!) jeg signerte opp med CO skjer dette, noe som gir meg muligheten til å få CO inn i Star. Det var liksom kun det som manglet..
Last edited: