SK CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Spørs om EI-FPU er neste til å forlate CityJet (opf SAS), gikk til VLC for vedlikehold 21. september.

Er ikke mange CRJ900-maskinene fra EI-FPx-serien som CityJet fikk levert ny fra fabrikken.
Kun 7 stk igjen, EI-FPF/-FPG/-FPR/-FPS/-FPU/-FPW og-FPX.
EI-FPF og -FPG malt i hvitt, resten malt i "gamle" SAS-farger.

Per 1.okt 2025.
 
Spørs om EI-FPU er neste til å forlate CityJet (opf SAS), gikk til VLC for vedlikehold 21. september.

Er ikke mange CRJ900-maskinene fra EI-FPx-serien som CityJet fikk levert ny fra fabrikken.
Kun 7 stk igjen, EI-FPF/-FPG/-FPR/-FPS/-FPU/-FPW og-FPX.
EI-FPF og -FPG malt i hvitt, resten malt i "gamle" SAS-farger.

Per 1.okt 2025.
-FPU skal ut. Erstattet av -HSF.
 
Spørs om EI-FPU er neste til å forlate CityJet (opf SAS), gikk til VLC for vedlikehold 21. september.

Er ikke mange CRJ900-maskinene fra EI-FPx-serien som CityJet fikk levert ny fra fabrikken.
Kun 7 stk igjen, EI-FPF/-FPG/-FPR/-FPS/-FPU/-FPW og-FPX.
EI-FPF og -FPG malt i hvitt, resten malt i "gamle" SAS-farger.

Per 1.okt 2025.
Som nævnt af OJB, så skal den ud og den er blevet erstattet af HSF. Der kommer yderligere to styks, HSB og HSD, de står pt. i MST og bliver klargjort og er 19 år gamle ex. Lufthansa CityLine, ligesom de andre i HSx serien. FPF og FPG er erstatningsmaskiner og flyver både for SAS og Lufthansa efter behov, hvilket er derfor de er hvide.
 
Back
Top