Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1
Men dårligere regularitet er nødvendigvis ikke er problem, men endel av regnestykket. Ja, kanselleringer og diversions koster penger, men antar det er noe som man budsjetterer med. Og så lenge dette koster mindre, enn hva det ville kostet å bruk større og dyrere fly, men svært lavt belegg, er det fremdeles et regnestykket som går i pluss. Hva fasit er aner jeg ikke, men økonomien i dette kan se annerledes ut enn regularitetstatistikkene
Men dårligere regularitet er nødvendigvis ikke er problem, men endel av regnestykket. Ja, kanselleringer og diversions koster penger, men antar det er noe som man budsjetterer med. Og så lenge dette koster mindre, enn hva det ville kostet å bruk større og dyrere fly, men svært lavt belegg, er det fremdeles et regnestykket som går i pluss. Hva fasit er aner jeg ikke, men økonomien i dette kan se annerledes ut enn regularitetstatistikkene