CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

GEA och GEB finner ni hos SN nuförtiden. GED och GEF kommer under våren i trafik.

Ser ut som EI-GEF først skal i trafikk nå? I følge Skyliner skal den males hvit, så antar ikke SAS ops?

Canadair CRJ 900 15244 EI-GEF CityJet ferried 25aug19 LJU-NWI for paint into all white ex OY-KFK

Ser ut som EI-GEF først skal i trafikk nå? I følge Skyliner skal den males hvit, så antar ikke SAS ops?

GEF kom först nå eftersom GEH kom innan.
Kommer att vara på hangar i CPH en tid men sedan i annan trafik.

Når kan man forvente første CRJ-900 hos CityJet i nye farger?

Hvor er det egentlig Cityjet har crewbasene sine om dagen? Hører en del forskjellige språk ombord på norsk innenriks. Dansk crew møter jeg forholdsvis ofte (CPH-basert ex-Cimber?), tidvis iblandet 1 norsk CC. Diverse aksenter av engelsk, eventuelt mer eller mindre gebrokken svensk er heller ikke uvanlig (ARN/HEL?).

Hvor er det egentlig Cityjet har crewbasene sine om dagen? Hører en del forskjellige språk ombord på norsk innenriks. Dansk crew møter jeg forholdsvis ofte (CPH-basert ex-Cimber?), tidvis iblandet 1 norsk CC. Diverse aksenter av engelsk, eventuelt mer eller mindre gebrokken svensk er heller ikke uvanlig (ARN/HEL?).

ARN, CPH, TLL, VNO, HEL, DUB, AMS, BRU och CDG.

Kun de fem første som jeg kjenner til som er CRJ900-base.

Disse var alle baser. I DUB och AMS har man Cabin crew med dobbel Cert.
CO crew kan ju kun flye en maskin per Cert.
Main baser för CRJ for SAS är CPH, ARN, HEL, TLL och VNO. Men de finnes en del DUB och AMS crew med i rotation. En del byte mellan SN och SK CO ibland på grunn av Training.

EI-GEA, en av de hvitmalte «vikarene» har vært SAS-tjeneste siden 9. november. Fløyet ut fra både CPH og ARN

EI-FPE har vært i VLC siden 10NOV på service, med stor sannsynlighet hos Air Nostrum sin tekniske avdeling.

EI-FPE har vært i VLC siden 10NOV på service, med stor sannsynlighet hos Air Nostrum sin tekniske avdeling.

EI-FPB var i VLC fra 23.okt til 10.nov. Det er ikke noe som tyder på at den ble malt om om der?

EI-FPB var i VLC fra 23.okt til 10.nov. Det er ikke noe som tyder på at den ble malt om om der?
Den sto nettopp på nabogaten på ARN, og den var i gamle farger.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Er det meg, eller er ikke CRJ'ene like kapable i vintervær sammenlignet med SAS' større maskiner? Sikt/bremseeffekt? En svært lite vitenskapelig statistikk fra kveldens vintervær på TRD viser at at begge divertions (så langt) er CRJ.

Attachments

• Screenshot_20191208_225849_com.flightradar24free.jpg
    Screenshot_20191208_225849_com.flightradar24free.jpg
    98 KB · Views: 575
  • Screenshot_20191208_225832_com.flightradar24free.jpg
    Screenshot_20191208_225832_com.flightradar24free.jpg
    131.3 KB · Views: 570

Er det meg, eller er ikke CRJ'ene like kapable i vintervær sammenlignet med SAS' større maskiner? Sikt/bremseeffekt? En svært lite vitenskapelig statistikk fra kveldens vintervær på TRD viser at at begge divertions (så langt) er CRJ.

Det er vel helst en kombinasjon som gjør det kjipt, crosswind, noe som TRD er god på, og dårlig friksjon.

Uten at jeg er noe ekspert, så er det da kjekkere å ha et tyngre fly å klaske ned i asfalten, enn en "liten fis", når forholdene er kjipe.

Er jo ikke helt uvant at småflyene til KLM er på bærtur innimellom, når de har tenkt seg til TRD.

I går trengte de 2100m sikt for å fly approachen. Mistenker at de må operere med høyere minima for å klare go around climb gradient.

Har ikke det blitt sagt siden Dag 1 med CRJ på rutenettet nord for Sinsenkrysset? At "bare vent til vinteren, så..."? Synes ikke det kommer som noe overraskelse eller uvitenskaplig :)

Har ikke det blitt sagt siden Dag 1 med CRJ på rutenettet nord for Sinsenkrysset? At "bare vent til vinteren, så..."? Synes ikke det kommer som noe overraskelse eller uvitenskaplig :)

OSL ligger også nord for Sinsenkrysset.

I følge rykter så skal Skandinaviske C/A's inn mer og mer, Iallefall fra CPH

Sånn har det vært lenge, vi ser det hos oss, at vintertid, så diverter dem fort tilbake til oss langs hele Vestlandet, mens de røde, blå og grønne lander rundt om uten problemer, og med slettes ikke så dårlig vær rundt om heller

Back