CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

"Hvordan kan turnaround på en CRJ ta lenger tid enn en A320/737? Da tenker jeg på klargjøring av kabin før boarding. Skal vedde på det er mye crewdelayer på Shittyjet."


En 320/737 har dörrar både bak och fram dessutom kan de ansluta till gate vilket underlättar för rullstol osv. Inget med cabin crew att göra. Svårare att lasta en CRJ skulle jag tro dessutom.

/
Mvh

Jobbat inom flyget
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Som jeg skriver er det ikke cleaning/catering på innlands/innlands turn. SAS bruker nesten aldri trapp bak på SVG heller. Så kjøper ingen av disse grunnene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Som jeg skriver er det ikke cleaning/catering på innlands/innlands turn. SAS bruker nesten aldri trapp bak på SVG heller. Så kjøper ingen av disse grunnene.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Da anbefaler jeg deg å reise med CRJ9 og ta tiden mot en B737, da dør kun fram på B737 blir brukt, ta tiden og du får se ... hadde ØRTEN flyvninger med CRJ9 i fjor å så fort at det med mindre cabin og dør kun fram var en vesentlig grunn til at det gikk treigt ut, samme om du var siste ut av buss til flyet er det nesten bare sette seg og vente ...
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Da anbefaler jeg deg å reise med CRJ9 og ta tiden mot en B737, da dør kun fram på B737 blir brukt, ta tiden og du får se ... hadde ØRTEN flyvninger med CRJ9 i fjor å så fort at det med mindre cabin og dør kun fram var en vesentlig grunn til at det gikk treigt ut, samme om du var siste ut av buss til flyet er det nesten bare sette seg og vente ...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal gå tregere i en CRJ9 kontra en B737 om man kun bruker en dør på begge flytypene. Du kan ikke gå to i bredden i B737 hverken i midtgang eller ut døra. Hva er i så fall forklaringen på at det går tregere? Mindre kabin? Kan ikke helt skjønne det (det er jo også færre da som skal ut).

Og, ja, jeg har reist med CRJ9, men ikke med Cityjet (og har ikke oppfattet det slik at det tar lengere tid å tømme flyet).
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Her er det ikke snakk om tiden deboarding/boarding tar. Men hvor lang tid CREWET bruker fra siste pax har gått av til de er klar for boarding. På min flygning var det latterlig lang tid og WGH tvinnet tommeltotter uten mer info og det så ikke ut som de fikk noe info av crewet heller.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Vede du behöver inte köpa något av det jag säger men det är sanningen, sen kanske det var olyckligt att du drabbades av en försening. Du kan skylla på crewet men som sagt oftast är andra saker som bidrar. Sen boarding via buss tex som ofta 737 slipper. Crewet kan ha vissa procedurer som tar längre tid än för andra dessutom har som tidigare sagt SAS misskalkylerat turnarounds för CRJ då det tar längre tid än tidigare trott vilket gör att om första flighten är sen drabbar det resten av dagen.. Men det är ganska lätt att bara boka med något annat bolag om det skulle vara så mycket bättre:)
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Den kan jo for meg virke som lasting av bagasje er mer kronglete og tar mer tid på en crj enn 737/320? I tillegg skal jo store håndbagasjer trykkes inn i små luker under. Kom forøvrig på en gang jeg boardet i køben mens de lastet bagasje. En stor koffert satt seg fast mellom motor og lastebånd. Den ble stående kilt slik at motoren begynte å "flexe" litt oppover. Så ikke helt lurt ut...
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Det gånger jag flugit med CRJ-900 (Har inte flugit CityJet, men väl Air Nostrum opt for SAS flera gånger) så upplevde jag det som att hanteringen av Handbagage drog ut på tiden mest. Pga de små hatthyllorna så fick de flesta pax lämna kabinväskan utanför planet, och efter att boarding var klar fick lastarna ta alla väskorna och börja stoppa in i lastrummet. Har man närmare 50 väskor så drar det ut på tiden, på A320/B737 kan man nästan stänga dörren och pusha direkt när boarding är klart. Dessutom var det samma visa vid ankomst, där vi fick sitta kvar inne i planet i ca 10 min tills allt handbagage var lossat och uppställt vid dörren. Man skulle säkert kunna spara en hel del tid på att låta passagerarna kliva av direkt och sen hämta handbagaget på ankomstbandet a'la Norwegian.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Hørtes bakvendt ut. Har som regel alltid opplevd at kabinkoffertene blir lastet fortløpende når jeg har flydd CRJ i det siste, i hvertfall etter at resten er på plass. Mest Cityjet, men tror det var samme opplegg med Cimber. Her er det vel handlingselskapet det kommer an på dog.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Var det mye slike forsinkelser da SK opererte disse på egenhånd?
Er det slik med Cimber-opererte flighter også?
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Ser ut som Cityjet overtar CPH-TRD fra Cimber i slutten av mars (ref. bookingsystemet til SAS).
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Ser ut som Cityjet overtar CPH-TRD fra Cimber i slutten av mars (ref. bookingsystemet til SAS).

Har väl att göra med att Cityjet får in 4 st nya CR9 innan MAR17+ att Cimber är nere en maskin efter vad som hände med OY-KFC eller var det G.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

"15425 - Canadair CL600-2D24 C-GZSJ Bombardier Inc., Montréal, QC
Test flown from Mirabel, QC 06-Dec-2016 as CDR925. (for Cityjet/Scandinavian)" Dette i følge CRJ Spotter
/T
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Möjlig leverans av EI-FPI den 02-03FEB.
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Her er vel EI-FPJ..
15426 - Canadair CL600-2D24 (900) C-..... Bombardier Inc., Montréal, QC
Test flown from Montréal-Mirabel, QC 30-Jan-2017 as CDR926. Officially exported from Canada 31-Jan-2017 to Ireland (for Cityjet/Scandinavian)
https://crjspotter.blogspot.no
 
Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Här ser man då vart de 11 CRj-900 hamnade:

http://www.falko.com/upload/CCRJ900.pdf

Falko Regional Aircraft Limited (Falko), a market leading aircraft
operating leasing and asset management company focused on the regional aircraft sector, today
announced that it will add eleven (11) Bombardier CRJ900NG aircraft to its portfolio. The aircraft
are being acquired from Scandinavian Airline Systems (STO: SAS), Scandinavia’s leading airline,
and are currently on lease to Cimber A/s in Denmark.
 
Back
Top