City Airline åpner ruter til Bergen og Stavanger
... og satser stort på Västerås gjennom datterselskapet Air Västerås.
... og satser stort på Västerås gjennom datterselskapet Air Västerås.
Air Västerås lanseras
– Den 19 april öppnar linjerna till Västerås, Umeå, Riga, Stavanger och Bergen
Västerås blir den första nya inrikeslinjen i City Airlines stora flygsatsning. Med start 19 april kommer resenärerna från Västerås kunna resa till en rad destinationer runt om i Europa via Göteborg Landvetter. Västeråslinjen får även en förlängning upp till Umeå med två avgångar om dagen. Samtidigt öppnar bolaget också tre nya utrikeslinjer från Göteborg till Riga, Bergen och Stavanger.
Nu står det klart att linjen Västerås – Göteborg blir den första nya inrikeslinjen i City Airlines storsatsning. Den nya linjen lanseras nästan ett halvår tidigare än vad som tidigare aviserats. Linjen får fyra dagliga avgångar och flygtiden mellan Göteborg och Västerås blir cirka 50 minuter. En biljett kommer att kosta från 399 kronor och kan bokas från och med i dag på www.cityairline.com eller via resebyråer.
– Det är roligt att vi nu kan starta upp Västeråslinjen tidigare än beräknat. Västeråsregionen är en mycket intressant destination och marknad för oss med sitt starka närings- och turistliv. Redan från start kommer vi att kunna erbjuda ett snabbt och konkurrenskraftigt transportalternativ så väl inom Sverige som ut till ett stort antal destinationer runt om i Europa, säger Jimmie Bergqvist, vd på City Airline.
Den nya Västeråslinjen får också en förlängning till Umeå med två dagliga avgångar. Flygtiden mellan Västerås och Umeå blir cirka en timma och en biljett kostar från 399 kronor.
Den 19 april blir också startdatumet för City Airlines tre nya utrikeslinjer från Göteborg till Riga, Bergen och Stavanger.
– Vi bygger nu de första delarna i vårt nya stora linjesystem där vi kopplar samman ett nät av ett tiotal destinationer i Skandinavien med ett 40-tal destinationer runt om i Europa. Vi kommer att fortsätta tillkännage nya utlandsdestinationer löpande under året, säger Jimmie Bergqvist, vd på City Airline.
Sedan tidigare är det klart att City Airline drar igång sju andra nya linjer under mars och april månad. De destinationerna är Palma, Alicante, Rom, Barcelona, Milano, Malaga och Aten.
City Airlines samtliga destinationer från och med 19 april:
Göteborg, Västerås, Umeå, Riga, Bergen, Stavanger, Manchester, Birmingham, Lyon, Prag, Helsingfors, Zürich, Tallinn, Luleå, Sundsvall, Nice, Åre/Östersund, Visby, Palma, Alicante, Rom, Barcelona, Milano, Malaga och Aten.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Louise Arvidsson, informationsansvarig City Airline
Telefon: 0739 - 60 80 03
Mejl: louise.arvidsson@cityairline.com
Direktflyg från Västerås
* Västerås-Göteborg, från 399 kr, 50 min, 4 ggr/dag
* Västerås-Umeå, från 399 kr, 1 tim 5 min, 2 ggr/dag
Via Göteborg
* Västerås-Luleå, från 695 kr, 3 tim 15 min, 2 ggr/dag
* Västerås-Sundsvall, från 695 kr, 2 tim 40 min, 2 ggr/dag
* Västerås-Bergen, från 695 kr, 2 tim 30 min, 1 gn/dag
* Västerås-Birmingham, från 995 kr, 3 tim 40 min, 2 ggr/dag