sarpingen87
ScanFlyer Blue
Utfra det jeg har lest så legger City Airline ned sin Stavanger-Rygge rute fra slutten av oktober.
Hvor har du lest dette?
Utfra det jeg har lest så legger City Airline ned sin Stavanger-Rygge rute fra slutten av oktober.
Jeg vil tro de avventer Norwegians svar på videre satsning på Rygge, trekker Norwegian seg ut kan man vel ikke utelukke at City satser sterkere på Rygge.
Avinor sine tall for Juli viser at det var 9820 pax innenlands i Juli, dette fordelt på 94 bevegelser gir et snitt på 104 pr bevegelse, noe som viser at grunnlaget er tilstede, kanskje ikke for 737-800 men for en mindre flytype.
Uansett det blir spennende og se
Jeg har aldri sagt det var en kilde. Om du leser hva jeg skrev så husker jeg ikke hvor jeg leste det, men leste det et eller annet sted. Skal se etter det jeg leste imorgen natt for jeg skal ut å reise lørdag morgen så da sover jeg ikke imorgen. Skal finne det å legge ut her. Bare husker ikke i farten hvor jeg fant det.
Når det gjelder innriks så har jo Rygge tre: Bergen, Stavanger og Trondheim. Tallene for tre innriks ruter er dårlig. De må opp for Rygge sin del om de hele tatt skal få ha innriks. Med så stort Ryanair som Rygge har så frykter selskaper å satse. Det samme merket Torp den gangen Ryanair var store der.
Jo de fleste selskapene frykter å satse på en flyplass med et for stort Ryanair. Det har selv Torp ledelsen bekreftet. Det er bekreftet at etter Ryanair kutt så har flere flyselskaper vært enklere å prate med og de har vært mere ivrige til å se på satsing på Torp. Rygge merker jo selv det nå med Norwegian. Norwegian har jo kuttet og kuttet etter Ryanair kom til Rygge og nå nærmer det seg 0 ruter med Norwegian. Kutter Norwegian ut helt så vil Rygge slite om to år i Ryanair forhandlingene. De skal forhandle om 2 år igjen. Da vil Ryanair kreve enda mer når de er alene. De styrer da hele flyplassen og Rygge er avhengig av Ryanair for å overleve. Da vil de gi Ryanair alt som Ryanair krever.
Ble litt rart skrevet det her. Så trøtt. Vært på nattvakt, men du forstår vel hva jeg mener![]()
Jo de fleste selskapene frykter å satse på en flyplass med et for stort Ryanair. Det har selv Torp ledelsen bekreftet. Det er bekreftet at etter Ryanair kutt så har flere flyselskaper vært enklere å prate med og de har vært mere ivrige til å se på satsing på Torp. Rygge merker jo selv det nå med Norwegian. Norwegian har jo kuttet og kuttet etter Ryanair kom til Rygge og nå nærmer det seg 0 ruter med Norwegian. Kutter Norwegian ut helt så vil Rygge slite om to år i Ryanair forhandlingene. De skal forhandle om 2 år igjen. Da vil Ryanair kreve enda mer når de er alene. De styrer da hele flyplassen og Rygge er avhengig av Ryanair for å overleve. Da vil de gi Ryanair alt som Ryanair krever.
Ble litt rart skrevet det her. Så trøtt. Vært på nattvakt, men du forstår vel hva jeg mener![]()
Var det ikke 595.- RYG-SVG?
Det er da en helt ok pris!?
Ikke særlig dårlig pris det, husk at City Airline ikke er LCC.
Pr. i dag ligger det flere billetter ute til 594,- en vei - så da er det bare å booke.
I tillegg får man seg en tur i en ERJ-135/145.
Vurderer å teste denne ruta, skal prøve å få det til i løpet av sept/okt.
Dette har vel vært antydet tidligere i tråden, men det ser altså ut som om City Airline legger ned ruten mellom Rygge og Stavanger. Siste avgang blir 28. oktober.
Etter denne datoen overtar Skyways flere av City Airlines ruter, bl.a. Göteborg-Stavanger. De har gjort om på disponeringen av fly og Göteborg-Stavanger-ruten vil i stedet for å være en del av slingen Göteborg-Stavanger-Rygge-Stavanger-Göteborg nå starte i Stockholm og fly Stockholm-Stavanger-Göteborg.