Cimber Sterling new livery!

Nå på en kino nær deg: "Cheatlines - The Return". Dette er jo tilbake til tida da det var farger og striper på flyene. Ikke en liten dott framme ved døra og en liten dott på halen slik veldig mange andre selskaper har.
Edit: Det skal bli interessant å se den fra sida slik at man får den i et annet perspektiv.

Likte den godt jeg...endelig noe som ikke er helt hvitt eller har "bølger" i designen.

Synes den var stilig jeg. Skikkelig retro. Skal de to andre 737ene også males i retro-farger?

Last edited:
Lenge siden forumet har sett liknende elsk/hat-forhold, om man ser bort fra SAS vs. DY...

Personlig synes jeg den blir bedre og bedre for hver gang jeg ser'n. Tro om de har gjort noe innvendig?

Jeg skulle gjerne likt å vite hva nasjonalistisk betyr her?
Den kommentaren skjønte jeg overhodet ikke!

VC-10
Jeg får røde knopper over at Cimber gør så meget ud af at de er "danske" - de får "Dansk" til at være en kvalitetsbetegnelse i sig selv. Dette understreges af flaget bag cockpit.

Jeg har samme kvababbelse over "real Norvegian" - i mine øje er nationalitet ikke en kvalitetsbetegnelse.

Hmm .. hva med British Airways, Air France, Alitalia, japan Airlines, Air Zimbabwe etc etc etc ... ? Det er da ikke noe spesielt uvanlig å spille på sin nasjonalitet? Selv Braathens hadde det norske flagget på halen ..

Noen har sogar flere lands flag...

Men Cimber' var litt retro, men grei nok

Attachments

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    3.4 KB · Views: 193
Hmm .. hva med British Airways, Air France, Alitalia, japan Airlines, Air Zimbabwe etc etc etc ... ? Det er da ikke noe spesielt uvanlig å spille på sin nasjonalitet? Selv Braathens hadde det norske flagget på halen ..

two (or several) wrongs do not make a right!

Jeg får røde knopper over at Cimber gør så meget ud af at de er "danske" - de får "Dansk" til at være en kvalitetsbetegnelse i sig selv. Dette understreges af flaget bag cockpit.

Jeg har samme kvababbelse over "real Norvegian" - i mine øje er nationalitet ikke en kvalitetsbetegnelse.

Så da skal ingen flyselskaper eller andre intersnasjonale selskaper profilere seg på en måte som viser hvor de kommer fra? Og som LN-MOW sier - de må for all del ikke ha med i navnet hvor de kommer fra, eller farger som tilsvarer sitt eget flagg, eller enda værre - vise flagget!? Skulle tankegangen bli slik trenger ikke brandingselskapene å være redd for trange tider, flyselskaper fra hele verden ville måtte stå i kø for å endre drakt.
Kom igjen da - dette er da bare tåpelig. Vær stolt over å være dansk, og vær glad for at landet profileres. Det må ikke bli slik at det skal oppfattes som nasjonalistisk (med den dårlige betydningen) å vise sitt opphav!!! :angry:

:nor VC-10

Vær stolt over å være dansk, [/QOUTE] Hvorfor?
Nationalitet er en tilfældighed. Denne forherligelse af det nationale, finder jeg inderligt frastødende. Så snart du forherliger een nationalitet - siger du samtidig, at de andre er mindre værd.

Det må ikke bli slik at det skal oppfattes som nasjonalistisk (med den dårlige betydningen) å vise sitt opphav!!! :angry: :nor VC-10
OK der ser vi så forskelligt på verden. Jeg finder det dybt negativt. Muligvis fordi jeg lever i et land hvor højrefløjen i den grad har taget det nationale til sig, og bruger det til at stemple alle andre med. PÅ den måde bliver nationaliteten til et våben.

Dertil kommer så at Cimber i sine annoncer i DK - bruger det at de "er danske" til at fremstå om en kvalitet i sig selv - hvilket det naturligvis ikke er.

Cimber leverer et udviddet SAS produkt (LCC-netværksselskab med gratis kaffe) med andre ord ikke noget specielt.

Back