• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cimber Sterling - det nye navnet?

Hangar.no melder nå - tro det eller ei - at Cimber Sterling planlegger å endre navnet tilbake til Cimber Air, innen 2010...
Kan noen gi markedsavdelingen i QI et lynkurs i merkevarebygging?





Cimber Sterling blir Cimber Air

I prinsipp har vi vært igjennom samme øvelse i Norge
SAS + Braathens ble SASBraathens for så å bli SAS (Norge).
Hva er det man sier: Frem og tilbake er dobbelt så langt.^_^
 
- Cimber Sterling skal ikke skifte navn
Flyselskapet Cimber Sterling tilbakeviser opslag i danske medier om at det skal "utfase" Sterlingnavnet i 2010. - Cimber Sterling forblir Cimber Sterling, sier markedsdirektør Bjarne Rasmussen til boarding.no.

http://boarding.no/art.asp?id=34773
 
I prinsipp har vi vært igjennom samme øvelse i Norge
SAS + Braathens ble SASBraathens for så å bli SAS (Norge).
Hva er det man sier: Frem og tilbake er dobbelt så langt.^_^

Joda, men dette hadde vel blitt som om SAS + Braathens ble SASBraathens for så å bli Braathens...

Betryggende å lese LN-RRA sin post som kan tyde på at media har tullet til denne saken
 
Cimber drosler i øvrigt ned i AAL (til CPH) sammenlignet med det gamle NB nu 500 sæder mod før 740, fornuftig.

Hvilket selvfølgelig skal sammenlignes med at at Norwegian wil udbyde 715 sæder dagligt på CPH-AAL. Så sammenlignet med Sterling tiden vil den samlede kapacitet således være udvidet - så fornuftigt at Cimber ikke indsætter 737-700 på mere end to daglige afgange.

Norwegian har netop annonceret at CPH-AAL udvides til 5x dagligt (2x 733 & 3x 738) fra 4. maj. Det betyder således at det ikke er 715 sæder som Norwegian vil udbyde på CPH-AAL, men 860 sæder.

Tjekkede på en tilfældig hverdag i maj 2009 (onsdag 13. maj) hvor sæder der bliver udbudt på CPH-AAL af SAS, Cimber og Norwegian. Dette bliver et skræmmende tal på 2685 sæder i alt hvilket alt andet lige må betragtes som betydelig overkapacitet - specielt set i lyset af den aktuelle markedssituation. Det er måske derfor at Norwegian har nedsat priserne på CPH-AAL således at der nu sælges enkelt biletter til 149,- kr.
 
Med 3 x daglig med 737-800 så tyder det vel på at det snart kommer flere -800'er da vel...i tillegg til DYA, DYB osv..
 
Dette tror jeg kommer til å ende som Independence Air- et lite regionalselskap som vil bli stort og går på gørra.

Eller kanskje de håper at DY skal komme og redde dem etter hvert?
 
Siden Cimber ikke er børsnotert lurer jeg på om en aksjepost kan ha skiftet eier i det siste, som en større satsning enn det vi vet om...Men da begynner vi å komme virkelig inn på konspirasjonsteorier.
 
Per idag skulle det vaere ikke mere enn 2 stykk 737-7L9 som star forsatt i Danmark. Det skulle vaere OY-MRC i BLL og OY-MRI i CPH. Alle andre fly, med unntak av en -5L9, har forsvant ut av landet.
Dermed er sannsynligheten stor at disse 2 fly blir de som Cimber vil bruke. De er ikke omlakkert. I det beste fall far vi se en stikker pa denne.

Det bliver nok ikke MRC
OY-MRC left BLL 19/01-09, destination Goose Bay !
 
Disse planene er jo det rene selvmord av Cimber. Nå mister de SK-avtalene, og kaster seg inn i LCC-krigen i CPH uten LCC platform å stå på... Trist.
 
Disse planene er jo det rene selvmord av Cimber. Nå mister de SK-avtalene, og kaster seg inn i LCC-krigen i CPH uten LCC platform å stå på... Trist.

Der er en væsentlig forskal på QI og de andre LCC'ere.
QI's billetter kan du kombinere med andre netværkscarriers billetter.
Eksempelvis er mine forældre booket BLL-QI-LGW-EK-DXB-EK-PER på en og samme billet (booket på wideroe.no!)

Det faktum, at QI vedbliver med at være netværkscarrier giver dem en række fordele som gamle NB ikke havde
 
SAS solgte jo i sin tid sin eierpost i Cimber, men ettersom Cimber ikke er børsnotert, kan vel SK forsåvidt ha kjøpt litt på ny, eller ha intensjonsavtaler av noe slag. Det er ingenting med CimberSterling jeg kan forstå, heller ikke SKs posisjon i dette, men det er en interessant tanke - dog veldig konspiratorisk.
 
Är det nya, officiella namnet på bolaget Sterling Air A/S som nu står som "bruger" av den Wells Fargo Bank-ägda OY-MRF från och med 27 januari ?
 
Back
Top