Jan
ScanFlyer Gold
Ser den likadan ut nu som 2007 ?
CEO Jørgen Nielsen har udtalt at det bliver røde fly,
så jeg formoder at eneste ændring bliver andre stickers "Cimber Sterling"
men det må vi vente med se til første billed er på nettet !
Ser den likadan ut nu som 2007 ?
Hvor lenge varer/holder avtalene med SAS nå tro ?
Tja godt spørgsmål, nu har jeg ikke checket om QI flyver head to head
med SK på nogle af CPH-ruterne, omvendt har SAS vel ikke noget
rigtig brugbart materiel til at betjene de tyndere indenrigsfeed til CPH.
På CPH-AAL er alle tre (QI, SK, DY) representert Jan. Hvis en tar en titt på prisene, så er de i morgen fredag på typisk t/r business-flight følgende:
07:00-07:45 SK1205 MD-80 / 17:30-18:15 SK1218 MD-80 DKK 1904
07:55-08:40 QI4137 73G / 18:15-19:05 QI146 ATR42 DKK 1645
08:00-08:45 DY972 733 / 17:10-17:55 DY975 733 DKK 951
Forrige gang noe tilsvarende skjedde, var det opprinnelsen til dagens Norwegian vi så. Men forskjellen til den gang var at Fokker 50-kontrakten var allerede sagt opp, og Norwegian hadde valget mellom å legge ned eller konkurrere fullt ut med SAS. Sistnevnte ble valgt og dermed ble bare termineringen forsert av SAS. Det er nå forunderlig at ikke SAS sier opp øyeblikkelig og tillater at QI får fly i direkte konkurranse fremdeles med et sugerør inn i SAS-kassa. Dette viser vel hvor avhengig SAS DK av QIs tjenester, og ikke minst også gir indikasjoner på hvorfor denne delen av SAS går så dårlig.
SK er vel afhængig af QI på de danske indenrigsruter som de ikke selv betjener (Sønderborg, Karup, Billund, Bornholm) og derfor kan jeg ikke se noget rationale i at SAS skulle opsige denne aftale med QI. På de store indenrigs destinationer hvor SAS selv flyver (Århus, Ålborg) er der ikke direkte samarbejde med QI.
Så selv om QI går head-to-head med SAS på en række ruter fra CPH, er der stadig i mine øjne fornuftigt for SAS at have denne aftale med QI på det danske inderigsnet, hvilket sikrer feed til de internationale ruter ud af CPH.
På CPH-AAL er alle tre (QI, SK, DY) representert Jan. Hvis en tar en titt på prisene, så er de i morgen fredag på typisk t/r business-flight følgende:
07:00-07:45 SK1205 MD-80 / 17:30-18:15 SK1218 MD-80 DKK 1904
07:55-08:40 QI4137 73G / 18:15-19:05 QI146 ATR42 DKK 1645
08:00-08:45 DY972 733 / 17:10-17:55 DY975 733 DKK 951
Forrige gang noe tilsvarende skjedde, var det opprinnelsen til dagens Norwegian vi så. Men forskjellen til den gang var at Fokker 50-kontrakten var allerede sagt opp, og Norwegian hadde valget mellom å legge ned eller konkurrere fullt ut med SAS. Sistnevnte ble valgt og dermed ble bare termineringen forsert av SAS. Det er nå forunderlig at ikke SAS sier opp øyeblikkelig og tillater at QI får fly i direkte konkurranse fremdeles med et sugerør inn i SAS-kassa. Dette viser vel hvor avhengig SAS DK av QIs tjenester, og ikke minst også gir indikasjoner på hvorfor denne delen av SAS går så dårlig.
Jeg forstår din point med du mener SK skal sige op aftalen med QI,
selv om jeg ikke er enig !
Hvor vil du hen med prissammenligningen ?
Tja godt spørgsmål, nu har jeg ikke checket om QI flyver head to head med SK på nogle af CPH-ruterne
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.