Cimber Sterling - det nye navnet?

Ser den likadan ut nu som 2007 ?

CEO Jørgen Nielsen har udtalt at det bliver røde fly,
så jeg formoder at eneste ændring bliver andre stickers "Cimber Sterling"
men det må vi vente med se til første billed er på nettet !

Velger (og håper) å tro at det kun er tidsnød som gjør at maskinen fortsatt flyr i fargene til et annet flyselskap. Web-adressen på flyet leder heller ikke til annet enn "DNS error - cannot find server".

Da var følgende på vej til Cimber:

OY-MRF (Flyver allerede).
OY-MRE
OY-MRI
OY-MRH
OY-MRJ

Alle -700 med WL.

Ja dette skal bli spennende å se. Hele fem stk. B73G skal det noe til
å fylle opp, så de har nok jobben foran seg i Cimber, men meget
imponerende dersom dette vil fungere. Jeg vil tro at danskene heller
setter seg på et Cimber Sterling fly, enn å bruke Ryanair (dersom de
skulle komme) eller Transavia osv. Men en slik operasjon med fem
-700 maskiner koster bra med penger, så spørsmålet blir hvor lenge
de kan klare dette - dersom de ikke tjener penger.

Dette er det glade vanvidd... Men regner med at de tar den helt ut og maler om de mindre flyene også?

Hvor lenge varer/holder avtalene med SAS nå tro ?

Tja godt spørgsmål, nu har jeg ikke checket om QI flyver head to head
med SK på nogle af CPH-ruterne, omvendt har SAS vel ikke noget
rigtig brugbart materiel til at betjene de tyndere indenrigsfeed til CPH.

På CPH-AAL er alle tre (QI, SK, DY) representert Jan. Hvis en tar en titt på prisene, så er de i morgen fredag på typisk t/r business-flight følgende:
07:00-07:45 SK1205 MD-80 / 17:30-18:15 SK1218 MD-80 DKK 1904
07:55-08:40 QI4137 73G / 18:15-19:05 QI146 ATR42 DKK 1645
08:00-08:45 DY972 733 / 17:10-17:55 DY975 733 DKK 951

Forrige gang noe tilsvarende skjedde, var det opprinnelsen til dagens Norwegian vi så. Men forskjellen til den gang var at Fokker 50-kontrakten var allerede sagt opp, og Norwegian hadde valget mellom å legge ned eller konkurrere fullt ut med SAS. Sistnevnte ble valgt og dermed ble bare termineringen forsert av SAS. Det er nå forunderlig at ikke SAS sier opp øyeblikkelig og tillater at QI får fly i direkte konkurranse fremdeles med et sugerør inn i SAS-kassa. Dette viser vel hvor avhengig SAS DK av QIs tjenester, og ikke minst også gir indikasjoner på hvorfor denne delen av SAS går så dårlig.

Tja godt spørgsmål, nu har jeg ikke checket om QI flyver head to head
med SK på nogle af CPH-ruterne, omvendt har SAS vel ikke noget
rigtig brugbart materiel til at betjene de tyndere indenrigsfeed til CPH.

SK er vel afhængig af QI på de danske indenrigsruter som de ikke selv betjener (Sønderborg, Karup, Billund, Bornholm) og derfor kan jeg ikke se noget rationale i at SAS skulle opsige denne aftale med QI. På de store indenrigs destinationer hvor SAS selv flyver (Århus, Ålborg) er der ikke direkte samarbejde med QI.

Så selv om QI går head-to-head med SAS på en række ruter fra CPH, er der stadig i mine øjne fornuftigt for SAS at have denne aftale med QI på det danske inderigsnet, hvilket sikrer feed til de internationale ruter ud af CPH.

På CPH-AAL er alle tre (QI, SK, DY) representert Jan. Hvis en tar en titt på prisene, så er de i morgen fredag på typisk t/r business-flight følgende:

Forrige gang noe tilsvarende skjedde, var det opprinnelsen til dagens Norwegian vi så. Men forskjellen til den gang var at Fokker 50-kontrakten var allerede sagt opp, og Norwegian hadde valget mellom å legge ned eller konkurrere fullt ut med SAS. Sistnevnte ble valgt og dermed ble bare termineringen forsert av SAS. Det er nå forunderlig at ikke SAS sier opp øyeblikkelig og tillater at QI får fly i direkte konkurranse fremdeles med et sugerør inn i SAS-kassa. Dette viser vel hvor avhengig SAS DK av QIs tjenester, og ikke minst også gir indikasjoner på hvorfor denne delen av SAS går så dårlig.

Det er måske tale om sprogforvirring, men jeg forstår simpelhen ikke hvad det er du forsøger at sige :8:

SK er vel afhængig af QI på de danske indenrigsruter som de ikke selv betjener (Sønderborg, Karup, Billund, Bornholm) og derfor kan jeg ikke se noget rationale i at SAS skulle opsige denne aftale med QI. På de store indenrigs destinationer hvor SAS selv flyver (Århus, Ålborg) er der ikke direkte samarbejde med QI.

Så selv om QI går head-to-head med SAS på en række ruter fra CPH, er der stadig i mine øjne fornuftigt for SAS at have denne aftale med QI på det danske inderigsnet, hvilket sikrer feed til de internationale ruter ud af CPH.

Det var det jeg forsøgte at sige ;)

Jeg forstår din point med du mener SK skal sige op aftalen med QI,
selv om jeg ikke er enig !
Hvor vil du hen med prissammenligningen ?

Og for både Jan og PP

Hadde SAS hatt balls, så hadde de øyeblikkelig sagt opp avtalen med QI og leid inn annet materiell. Jeg ville i hvert fall hatt noen på innsiden som konkurrerer direkte og prøver å ta makedsandeler fra SAS med lavere priser.

Back