Cimber Sterling - det nye navnet?

Tror ikke vi ser sa snart en Cimber lakkert 737.

Mange har overlest dette hva Cimber ogsa har sagt:

"Vi får brug for 200 - 300 millioner kroner ekstra i kapital. Vi sidder netop nu og filer på vores koncept, og trods finanskrisen ser det meget lovende ud," siger Jørgen Nielsen og tilføjer, at investorer allerede har udtrykt interesse for at gå mod om bord i projektet.

Per idag skulle det vaere ikke mere enn 2 stykk 737-7L9 som star forsatt i Danmark. Det skulle vaere OY-MRC i BLL og OY-MRI i CPH. Alle andre fly, med unntak av en -5L9, har forsvant ut av landet.
Dermed er sannsynligheten stor at disse 2 fly blir de som Cimber vil bruke. De er ikke omlakkert. I det beste fall far vi se en stikker pa denne.

Om jeg ser hvor lave Cimber priser seg pa CPH-LGW, sa vil de snart trenge ekstra kapital...

Man må jp håbe at QI/NB`s "on-time performance" bliver en anelse bedre en den QI idag
har, for den er ikke noget at skrive hjem om
Hilsen
Ole

Det er vel begrænset hvor meget nyt, der er kommet fra det pressemøde i dag som ikke var kendt i forvejen.

Lidt har jeg fundet i løbet af dagen.
Fra sommerprogrammet er der lidt udvidelser på BLL-LGW
6 ugentlig med CRJ 123457
3 ugentlig med B737 2-5-7

RNN-CPH med en 737 afgang om morgen.

Det ville være rart at høre lidt om planerne om de tidligere annoncerede ruter ud af BLL til PRG BRU CDG ZHR. måske kommer det senere.

Jeg synes det er mildt sagt overraskende at Cimber så fort og overraskende velger å komplisere merkenavnet sitt, Cimber, med Sterling- navnet. Selvsagt lyder Sterling kjent. Men har virkelig Sterling så god klang i Danmark at dette ikke også kan slå uheldig ut? Ser på hjemmesiden deres at de setter service veldig høyt, for meg ble det litt krasj mot Sterling- navnet. Selvsagt et bra navn, men den siste urolige tiden for NB gjorde litt skade på "service-imaget".

Kan vi vente oss en satsing i norge ? Sterling hadde jo noen flygninger her oppe i nord...

Kan vi vente oss en satsing i norge ? Sterling hadde jo noen flygninger her oppe i nord...

Det er nok meget lidt sansynligt, jeg tipper QI-ledelsen
til at have bedre forretningssans end NB ledelsen havde :drunk:
Tror QI foreløbig har rigelig at gøre med at få DK-forretningen på plads !

cimbersterling.gif

Her tror jeg ikke de har gjort det smarteste, tror nok de fleste
dansker ville hatt bedre inntrykk av selskapet - dersom de hadde
beholdt kun "Cimber" slik det var (og ikke dra inn det noe belastede
"Sterling"-navnet mer, merkevare eller ei). Blir dog spennende å se
utviklingen!

Skjønner ikke vitsen med å beholde Sterling; en ting er selskapets belastede navn og rykte. En annen ting er at selskapet nå bare skal utføre flygninger for Cimber, med eget navn, personale og konsept - og ikke stå for markedsføring eller bestillinger. Hvorfor skape denne unødvendige forvirringen og hvorfor satser de ikke heller på et selskap, med samme navn og samme konsept...?

Faldt lige over denne udmeldingen fra Jørgen Nielsen :8:

Børsen citerer videre Cimber Sterlings adm. direktør Jørgen Nielsen for at sige, at ‘Ved koblingen af Cimber og Sterling regner vi med 25-30 pct. lavere omkostninger i forhold til det gamle Sterling. I de nye overenskomstaftaler er alle dårligdomme fjernet’.

Dette er en noget overraskende udmelding, må være ekstrem
lave lønninger til nyansatte CC !

Cimber drosler i øvrigt ned i AAL (til CPH) sammenlignet med det gamle NB nu 500 sæder mod før 740, fornuftig.

http://www.llz.dk/2009/01/cimber-sterling-til-rigtig-lavpris/

På BLL-LGW har Cimber/Sterling indsat yderligere en afgang med CRJ fra sommerplanen så der bliver
11 ugentlige med CRJ
og 3 med 737-700
Det samlede udbud af sæder vil fra sommerplanen træder i kraft, vokse med 50,5% på Billund -London ruterne i forhold til sidste år, hvor kun Ryanair og Sterling fløj hvis mit regnestyk passer.

Cimber drosler i øvrigt ned i AAL (til CPH) sammenlignet med det gamle NB nu 500 sæder mod før 740, fornuftig.

Hvilket selvfølgelig skal sammenlignes med at at Norwegian wil udbyde 715 sæder dagligt på CPH-AAL. Så sammenlignet med Sterling tiden vil den samlede kapacitet således være udvidet - så fornuftigt at Cimber ikke indsætter 737-700 på mere end to daglige afgange.

Hangar.no melder nå - tro det eller ei - at Cimber Sterling planlegger å endre navnet tilbake til Cimber Air, innen 2010...
Kan noen gi markedsavdelingen i QI et lynkurs i merkevarebygging?

Cimber Sterling skifter på nytt navn, denne gang tilbake til Cimber Air innen det er gått ett år.

Cimber Sterling blir Cimber Air

Herrejemini, er det mulig? Dette virker jo helt sprøtt, enten så kan man
jo virkelig begynne å lure på hva de holder på med (kanskje tatt inn
litt FOR mange ex-Sterling ansatte også i ledelsen?) - eller så var
dette (liksom) en "planlagt" overgangsfase fra Cimber sin side.
Uansett er dette vanskelig å bli klok på spør du meg!

Hangar.no melder nå - tro det eller ei - at Cimber Sterling planlegger å endre navnet tilbake til Cimber Air, innen 2010...
Kan noen gi markedsavdelingen i QI et lynkurs i merkevarebygging?

Hvis dette er rigtig ?,
må jeg erklære mig enig, dette virker utrolig amatøragtig
Wake up QI :angry:

Skulle tro at Cimber hadde fått med seg en del av Sterling-staben, for denne beslutningen lukter det Sterling lang vei av... Helt ulogisk!

Last edited:
Back