Canon EOS 30D til 3999,- på Japan Photo...

Nick Figaretto

ScanFlyer Silver
Canon EOS 30D til 3999,- på Japan Photo...

Hallo!

Jeg må ta noen avgjørelser om ikke så alt for lenge og saken er følgende:

rett før jul ble jeg frastjålet mitt Nikon D70 og en Tamron 18-200 linse som jeg var godt fornøyd med. I og med at jeg dermed kjenner Nikon fra før, hadde jeg vel tenkt å erstatte dette kameraet med en Nikon D80. MEN...

Så kommer Japan Photo med et tilbud på Canon EOS 30D til latterlige 3999,-.

Hva gjør jeg nå?

I og med at objektivet mitt også ble stjålet, er det eneste jeg sitter med av Nikon-utstyr en blitz (en SB800 som jeg sikkert får solgt ganke lett), så jeg er i og for seg ikke særlig bundet til Nikon på grunn av annet utstyr.

Ei heller er jeg så erfaren at jeg har rukket å bli "Nikonist" på min hals.

Jeg hadde budsjettert med å bruke ca 10-12000 på D80 + objektiv. Men med en 30D til 4000,- har jeg plutselig 6-8000,- "til rådighet" for objektivkjøp om jeg går for 30D.

Noen som har noen inputs på dette temaet her?

Og - ja - jeg har surfet relativt mye rundt for å finne gode inputs på dette, men jeg velger allikevel å poste her også... :)

Re: Canon EOS 30D til 3999,- på Japan Photo...

Jeg hadde i alle fall ikke nølet med å gå for 30D til den prisen før det var utsolgt. Regner med du vil trenge en kort stund med å vende deg til hvor "alt" er på Canon som du visste hvor var på Nikon, men men. Du får i alle fall mulighet til å velge et bra objektiv vil jeg tro!

Andre?

Enig med Andreas, 30D er fortsatt et godt kamera, og den prisen er jo kjempe.

dette kamera (30D) var i mine drømmer fjor sommer når jeg var på utskikk etter nytt kamera. men måtte gå for 400D grunnet prisen.. er 30D et bedre kamera, generellt i forhold til 400D, og burde jeg slå til på dette tilbudet?

Du kan jo se her, en side til side av funksjoner, og se om det er noe du virkelig savner. Gjør 400D det du trenger det til ser jeg ikke noen grunn til å bruke penger på 30D, selv om det er et flott kamera, og nok har noen funksjoner 400D ikke har. Men så er det jo en veldig god pris da, så klart det er fristende om du har et konsumerkamera.
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos400d%2Ccanon_eos30d&show=all

Kan varmt anbefale 30D.. klink med ei bra og lysterk linse så er du igang! :)

Har drømt om dette kameraet over lengre tid nå, men nå er det snart i hus :)

Men objektivet som jeg vil ha, må jeg nok utsette enda litt, tok pengene fra den potten som jeg etterhvert skulle bruke på nytt objektiv. Men man kan ikke få i både pose og sekk. ;)

Jeg bruker 30D har gjort det i litt over ett år og ser ingen grunn til å kjøpe 40D.. Men 30D'en sammen med L-optikk rekker i lange baner for meg.

Bruker 70-200 F4 L og 100-400 F4-5.6 IS L som funker helt fantastisk.

Neste kamerahus jeg kjøper blir uansett i 1-serien regner jeg med med mindre noe annet skjer som gjøre at jeg må ha nytt kamera fortere.

Da ble det en 30D på meg. Var ganske mye i tvil om objektivvalg men falt ned på et godt allroundobjektiv, en Sigma 18-200 med stabilisator.

Når både hus og objektiv skulle være "one notch up" i forhold til det jeg hadde fra før (Nikon D70 og Tamron 18-200) og hele pakken kom på under 8000,- burde det holde for en stund i alle fall... :)

Så får jeg se etter hvert om jeg går for tele eller vidvinkel-området når suget etter L-objektiver medler seg etter hvert... :D

Scanor: husk at dersom du går fra 30D til 1-serien vil du gå fra 1,6 til 1,3 i cropfaktor (1D mk. I/II/III) med mindre du går for den dyreste 1Ds eller det beste fra to verdener 5D.

Back