Objektiv til spotting med Canon EOS 1000D/Rebel XS

SE_DDL

777 ''Simply the best!''
Hei

Jeg har fått kjøpt et nesten ikke brukt eksemplar av Canon EOS 1000D/Rebel XS fra en bekjent. Jeg vet at dette ikke akkurat er noe skikkelig proffe saker som f.eks 7D o.l, men at det er et greit nybegynnerkamera

Først og fremst; er dette brukanes? Er optikken bra nok for å få skarpe bilder?

Fant et objektiv som kanskje kan fungere bra:
http://fotovideo.no/Produkter/Objek...non-Husk-62mm-filter,-106260-p0000013614.aspx

Har ekspertene noe annet forslag? :) Er dette et egnet objektiv eller skal jeg legge på et par lapper til for å få ei skikkelig linse?

Det burde ikke være noe problem å få skarpe bilder med et 1000D kamera. Som oftest er det ikke selve kamerahuset som gjør den store forskjellen, men optikken/objektivet.

Objektivet du ser på er ikke akkurat av den beste typen, og jeg ville heller ha investert noen kroner i et pent brukt Canon EF 70-200mm F/4L. Dette er det mulig å få kjøpt brukt for under 3000,-, og dette er et meget skarpt og godt objektiv i forhold til pris. Dette er et av de billigste i Canon's L-serie, og min anbefaling er å investere noen kroner ekstra for å få et L-objektiv.

http://fotovideo.no/Produkter/Objek...40-L-USM-Norsk-utgave-103210-p0000010547.aspx

Mister du interessen for fotografering vil du normalt ikke ha problemer med å få igjen 80-90% av det du har gitt for et pent brukt 70-200mm f/4L USM.

Forsøk så langt det er mulig å unngå zoom-objektiver med for stort spenn i brennvidden. 70-200mm er den type objektiv jeg har brukt desidert mest mht. å fotografere fly og egner seg meget godt til dette formålet.

Lykke til!

70-200mm er den type objektiv jeg har brukt desidert mest mht. å fotografere fly og egner seg meget godt til dette formålet.

Lykke til!

Må si meg enig her. Du får kongebilder og sjelden bomskudd med 70-200 L-objektiv. Go for it.

Og en 70-200 f/4L USM får du på foto.no til ca 3500,- noe som er helt sinnsykt for et så vanvittig skarpt objektiv. Mer objektiv for penga får du faktisk ikke, som en som har prøvd mye rart kan jeg si deg dette med én gang. Lekt meg på jobb (Japan Photo) og testa det opp mot et Canon 200mm f/2L IS USM til ca 55 000 og uten å forstørre er det ikke store forskjellen, så objektivet som andre også anbefaler vil være den "billigste" 70-200L-linsa brukt fra bruktmarkedet enten på Finn.no eller Foto.no :)

Støtter opp om de som anbefaler 70-200, helt klart den beste for flyspotting. Du har jo i tillegg 1,6x crop faktor på kamera så du får litt ekstra tele også da!

Back