California-tråden

Re: California-tråden

Vi kommer ikke til å ha mer enn maks 3 kabintrillekofferter. Forsøkt å se litt på youtube og ser ut til at det skal kunne gå?

Jeg hadde gått for 4 cab hvis du får stappet inn bagasjen.. Disse moderne cabene er meget godt isolerte, samt at aerodynamikken gjør at med taket av og vinduer lukket så kan du kose deg i 130 uten mye mas. Leier du hos Sixt så er det fort muligheter for at det ender opp med 850 cab ;-)

Vi måket tur retur fra LAX til LAS og hadde ikke på taket ett eneste sekund (og det var en Mustang som henger 20-30 år etter BMW på teknologi/komfort.)

Du får jo en totalt anderledes opplevelse med taket av på slike sightseeinger.

Det står mellom Bmw 4-serie cabrio, x3 eller 3-serie. Hva ville dere valgt for å kjøre Highway1? Er det bare slitsomt med cabrio, spesielt for den som sitter i baksetet?

Cab any day hvis bagasjen tillater det. Man får aktivert flere sanser når man kjører uten tak. Lyd og lukt forsterker inntrykkene (litt på vondt, mest på godt). Skulle man bli lei på en transportetappe er det bare å krølle på taket.

Er det risikosport og ta romjulen i California hvis man "må" ha en øl ved bassenget? Palm Springs? San Diego?

SAS skal ha svært lite til LAX første juledag.

Er det risikosport og ta romjulen i California hvis man "må" ha en øl ved bassenget? Palm Springs? San Diego?

Temperatur messig er nok Palm Springs tryggere enn Los Angeles, regn med 16-20 Grader - men kalde morgen temperaturer ofte ned mot 4-5 grader.

Langs Stillehavet kan være Hav Tåke som er kald, veldig kald og det tar ofte lang tid før den letter.

San Diego har vel temperaturer på linje med Palm Springs, men kan også bli utsatt for Hav Tåke.

Vi la om våre planer da vi var i California julen i fjor for å nyte godt av 27 grader i LA 1. juledag. Uken etter var det flom, så risikosport ja.

Vi var innom Indian Wells som vel er i samme område som Palm Springs. Der hadde vi type "Granka-temp" som vel er i området DC skisserer.

Da forurenser jeg denne tråden litt igjen. Fantom-reisefeberen er dempet litt og i påsken blir det 11 dager i LA området på måten jeg liker aller best å reise – med hele husstanden. Trenger litt oppdaterte reiseråd.. Vi er litt mer forsiktige med spendingen enn før, så planene er 3-4 stjerners hoteller som får knallkritikk og MÅ ha hyggelig basseng.

Har allerede vurdert flere alternativer.. Først var det:

2 dager LA, 2 dager Las Vegas og 7 dager San Diego.. Kona er fint lite klar for Las Vegas (selv om jeg selger inn hotellene der) blant annet på grunn av totalt 9-10 timer kjøring.

Akkurat nå er det 3 dager LA og 8 dager San Diego. Noen andre forslag? 2 dager Palm Springs (Slutten av mars)

Så.. Hoteller i LA?
Men aller viktigst.. Hvilket område bor man i San Diego? Vil ha mest mulig «syden» - men også litt lunt (skjønner at det kan blåse litt på denne tiden av året.

Takker… gleder meg til innspill.

Da forurenser jeg denne tråden litt igjen. Fantom-reisefeberen er dempet litt og i påsken blir det 11 dager i LA området på måten jeg liker aller best å reise – med hele husstanden. Trenger litt oppdaterte reiseråd.. Vi er litt mer forsiktige med spendingen enn før, så planene er 3-4 stjerners hoteller som får knallkritikk og MÅ ha hyggelig basseng.

2 dager LA, 2 dager Las Vegas og 7 dager San Diego.. Kona er fint lite klar for Las Vegas (selv om jeg selger inn hotellene der) blant annet på grunn av totalt 9-10 timer kjøring.

Akkurat nå er det 3 dager LA og 8 dager San Diego. Noen andre forslag? 2 dager Palm Springs (Slutten av mars)

Så.. Hoteller i LA?
Men aller viktigst.. Hvilket område bor man i San Diego? Vil ha mest mulig «syden» - men også litt lunt (skjønner at det kan blåse litt på denne tiden av året.

Spørs hva du er ute etter i San Diego da . Synes downtown er egentlig ganske fint, men jeg vil tro at hotellene veit å presse penger for folk med bil der. Ellers ligger det en de hoteller i Mission Valley langs med Interstate 8, men en del av disse er av enklere standard (og kanskje ikke helt det du ønsker). Coronado Island kan også være et alternativ - det er rett over en bro fra downtown og man kan ta en ferge over til downtown om man ikke gidder å ta bilen. Uansett så blir aldri downtown i San Diego feil, men igjen kommer helt på hva du er ute etter. Tidligere var det store aberet mot å bo i downtown ustanselige mengder med godstog som tuta, men det er innført quiet zone der og togene tuter nå kun om det er noe tekniske feil med bommene. Det skjedde blant annet på denne videoen. Edit leste ikke hele posten, men at du må ha basseng ja. Da er nok downtown ikke helt stedet. Men sjekk ut Coronado Island og Mission Valley.
https://www.youtube.com/watch?v=d4bjanx_3jk

Last edited:

San Diego har selvsagt mye hoteller med variabel standard og beliggende. Downtown har Indigo og Andaz som er bra, om du ikke hadde barn med.
Coronado har selvsagt The Grand Dame i Hotel Del Coronado, “The Dell”, som er en destinasjon i seg selv. Gammelt, dyrt, men verdt og besøke på plenen for tacos og margaritas eller inne for iskrem. Marriott er og på Coronado, ser over byen og ikke utlver havet.
Grand Hyatt Manchester er i Seaport Village, vi var der i påsken året før Covid, perfekt beliggende og veldig bra hotell.
Om du vil ha forskjellig vibe er Littke Italy veldig fint, men hotellene er ikke akkurat høy klasse. Veldig nært alt og verdt et besøk for lunch eller middag.
Ellers er det fint nordfor byen med fine strender, men husk at Stillehavet ikke akkurat har syden temperatur.

En ting jeg dog liker med San Diego da er jo at det en helårsdestinasjon - er relativt ok temperatur der hele året rundt sommer som vinter, selv om det på vinteren kan være litt mer ruskevær.

Jeg er ingen fan av LA proper, men mange fine plasser rundt. OC har Hyatt Regency Huntington Beach og Hyatt Regency Newport Beach.

Så.. Hoteller i LA?

Palm Springs oppfyller lunt, hygge rundt bassengene med mere. Vi tilbringer 4-6 uker i Palm Desert i året nettopp pga temperatur vær, basseng mere basseng og spise utendørs i Januar - Februar.

Men Palm Springs området (Indian Wells, Palm Desert, Palm Springs, La Quinta) er mest fokusert rundt basseng og pent vær og noe shopping.

Jeg vil ikke anbefale å bo i Palm Springs, fordi solen forsvinner alltfor tidlig på dagen, vi bor ikke på hotell, men JW Mariott Desert Resort & Spa ligger utmerket til og svoger anbefaler det sterkt! Alternativer er Hyatt Regency Indian Wells Resort & Spa som ligger rett nede i gata fra Palm Cnausen der vi holder til :D

Shopping - Resturanter, mye bra å velge mellom - El Paseo har det meste en kan ønske seg.

Det er også greit å kjøre fra LA området inn til Palm Springs - anbefaler sterkt Google Maps Navigasjon - det er mang alternative veier og Google gir meget gode alternativer når noen leker «bumper cars».

Palm Springs oppfyller lunt, hygge rundt bassengene med mere. Vi tilbringer 4-6 uker i Palm Desert i året nettopp pga temperatur vær, basseng mere basseng og spise utendørs i Januar - Februar.

Men Palm Springs området (Indian Wells, Palm Desert, Palm Springs, La Quinta) er mest fokusert rundt basseng og pent vær og noe shopping.

Jeg vil ikke anbefale å bo i Palm Springs, fordi solen forsvinner alltfor tidlig på dagen, vi bor ikke på hotell, men JW Mariott Desert Resort & Spa ligger utmerket til og svoger anbefaler det sterkt! Alternativer er Hyatt Regency Indian Wells Resort & Spa som ligger rett nede i gata fra Palm Cnausen der vi holder til :D

Shopping - Resturanter, mye bra å velge mellom - El Paseo har det meste en kan ønske seg.

Det er også greit å kjøre fra LA området inn til Palm Springs - anbefaler sterkt Google Maps Navigasjon - det er mang alternative veier og Google gir meget gode alternativer når noen leker «bumper cars».

Vi hadde det bra på Hyatt Regency Indian Wells i desember i for.

Kan ikke Palm Springs være nokså kjølig på vinteren til tider? Det ligger jo liksom i innlandet i California.

Kan ikke Palm Springs være nokså kjølig på vinteren til tider? Det ligger jo liksom i innlandet i California.

Vet ikke helt hva kjølig er, men det er generellt dårlig ski føre i Palm Springs ;)
Vi kom nettopp hjem og gikk hele tiden i shorts og polo skjorte, svømte hver dag - riktignok oppvarmet basseng. Spiste utendørs hver eneste dag.

I Januar - Februar er det vel mid 70 to high 80 F. Det kan være kjølig om natten, typisk ørken - men solen varmer godt opp om dagen. Mangel på sol om ettermiddagen gjør at vi styrer unna Palm Springs og blir i Palm Desert - Indian Wells.

Nå skal vel også Cnausen Tours dit i slutten av Mars og da er det ofte litt for varmt om dagen.

Har litt vær-angst nå som værmeldingene begynner å bli reelle. Den endelige bestillingen er først tre dager på Hilton Santa Monica som er bankers - tre dager med det som er av turistfellene. De neste åtte dagene ble resort ved sjøen i San Diego.

Nå viser værmeldingene type 17-18 grader og lettere skyet som familien Sud er ganske lite klare for. Denne delen av ferien skal være Miller, basseng, biff og kos. Ser at Palm Springs lover opptil 7-8 grader mer og sol.

Er det det innafor med åtte dager syden feire her? Vil man trives hvis man er litt kjedelige Florida-turister?

Siste - tenker da på Embassy Suites i La Quinta som får god score og ligger sentralt i La Quinta. Er dette et område med mye "fjell-skygge"?

Gracias.

Har litt vær-angst nå som værmeldingene begynner å bli reelle. Den endelige bestillingen er først tre dager på Hilton Santa Monica som er bankers - tre dager med det som er av turistfellene. De neste åtte dagene ble resort ved sjøen i San Diego.

Nå viser værmeldingene type 17-18 grader og lettere skyet som familien Sud er ganske lite klare for. Denne delen av ferien skal være Miller, basseng, biff og kos. Ser at Palm Springs lover opptil 7-8 grader mer og sol.

Er det det innafor med åtte dager syden feire her? Vil man trives hvis man er litt kjedelige Florida-turister?

Siste - tenker da på Embassy Suites i La Quinta som får god score og ligger sentralt i La Quinta. Er dette et område med mye "fjell-skygge"

Fjell skygge er ikke noe problem i La Quinta, det sagt er La Quinta ikke like groennt som Palm Desert og beliggenheten til Embassy Suites er preget av Parkerings plass - det vil si at omraadene rundt bassenget er betydelig mindre…

53587890389_4c49c430c9_b.jpg
[/url]IMG_0284 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Sammenlignet med f.eks. Hyatt og Renaissance med flere basseng etc. Buyer be ware!

53587890394_ddb82d5aa5_b.jpg
[/url]IMG_0283 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
Gracias.[/QUOTE]

Ser jeg paa prisene denne uken er baade Hyatt og Renaissance billigere enn Embassy Suites, men det skifter jo fort.

La Quinta er klart roligere og har mindre resturant og butikk tilbud enn Palm Desert - Indian Wells, det sagt er det korte avstander og lite trafikk. Stort sett er hovedveiene 50 Mph. Det vil si at trafikken flyter i 75 - 85 Mph vi snakker jo om California og La Quinta til El Paseo tar 10-15 minutter og om en skal paa stor shopping ligger det et enormt Outlet Shops rundt 30 minutter langs I-10 mot Los Angeles.

Er sjelden syden temp ved Stillehavet i mars, det blir lett genser vær. Florida har ikke vært så varmt i de siste 4-5 måneder heller. Var i PBI for et par dager siden. Varmt i sola men ble visst fort kaldt i skyggen for de som kom opp av bassenget.

Fjell skygge er ikke noe problem i La Quinta, det sagt er La Quinta ikke like groennt som Palm Desert og beliggenheten til Embassy Suites er preget av Parkerings plass - det vil si at omraadene rundt bassenget er betydelig mindre…

53587890389_4c49c430c9_b.jpg
[/url]IMG_0284 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Sammenlignet med f.eks. Hyatt og Renaissance med flere basseng etc. Buyer be ware!

53587890394_ddb82d5aa5_b.jpg
[/url]IMG_0283 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
Gracias.

Ser jeg paa prisene denne uken er baade Hyatt og Renaissance billigere enn Embassy Suites, men det skifter jo fort.

La Quinta er klart roligere og har mindre resturant og butikk tilbud enn Palm Desert - Indian Wells, det sagt er det korte avstander og lite trafikk. Stort sett er hovedveiene 50 Mph. Det vil si at trafikken flyter i 75 - 85 Mph vi snakker jo om California og La Quinta til El Paseo tar 10-15 minutter og om en skal paa stor shopping ligger det et enormt Outlet Shops rundt 30 minutter langs I-10 mot Los Angeles.[/QUOTE]

Thank you Sir for gode råd.. Jeg ser de hotellene du anbefaler kommer på ca 17.000 nok mer i påsken for oss fem. Tar man med "gratis" frokost og parkering så er det fort en 10.000 kroner til på toppen der. Vi får se litt, men det blir definitivt ørken fremfor kysten på syden-delen av ferien :cool:

Dette Embassy Suites La Quinta får svært høy score på både Hotels og Tripadvisor og skal være nyoppusset.

Noen tips til ting å se/gjøre på alenetur på ruten LAX-Palm Springs-Phoenix-San Diego-LAX? Både ting langs ruten og i byene er av interesse, og jeg tenker å bli lengst (dvs. 3 netter) i Phoenix-området.

Ved Phoenix finner du Apache Trail som kan kjøres med bil. NB! (Delvis) grusvei og støver voldsomt så egner seg IKKE med åpen bil!

Om du er i Phoenix så er det en grei utflukt en dag å kjøre den. Den kan kjøres som en rundtur (anbefaler å kjøre den med klokka), og det kan være mye trafikk der i helgene.
https://en.wikipedia.org/wiki/Apache_Trail
https://www.americansouthwest.net/arizona/apache_trail/index.html

I november kjørte jeg LAX til Palm Springs via 91 -> I-15 -> 76 -> 78 -> 86 (dvs. over Palomar og via Salton Sea) for å slippe den kjedelig I10 hele veien. Har tidligere kjørt via 74 eller 79 over San Jacinto som også er noe annet enn motorvei...

Sjekk også denne: https://www.airplaneboneyards.com/phoenix-goodyear-airport-boneyard-arizona.htm

Bodd i Scottsdale (både på Hyatt Place og Hyatt House) når jeg har vært i PHX - det har vært et OK sted. Også fordi det er restauranter/barer i gangavstand.

Back