Var i California spesifikt San Diego og Santa Monica for en snau måned siden. Varmt og fint på dagtid men "jakke på" på kveldstid. Santa Monica er oppskrytt, Hollywood Boulevard er oppskrytt, Beverly Hills er oppskrytt. 30 amerikanske dinarer for en stusselig buffetfrokost på Marina Del Rey. Leiebil av typen Toyota Sienna i 4 dager kostet oss nesten 1000 USD. Tipskulturen er til å grine av, og da er det ikke en gang jeg som betaler når jeg reiser dit.
Har reist til USA 3-4 ganger i året de siste 15-20 årene og det blir bare verre og verre. Sjarmen er til de grader borte og man får nesten en sånn postapokalyptisk følelse av forfall. Avhengig av hvor man reiser lukter det så mye hasj at man frykter man kommer til å bli markert av labradoren på Gardermoen.
Det er heldigvis et par ting som holder seg oppe. USS IOWA og USS MIDWAY - museumene er på nivåer vi bare kan drømme om i Norge. Dette KAN amerikanerne og de er flinke til å ta vare på historien. En annen ting som er bra med USA er vitterlig naturen. Det er utrolig mye fint å se og med California og full tank som utgangspunkt har du mye å velge i. Kanskje ikke rett mnd rent værmessig, spesielt for Yosemite, men det er mye annet å se.
Så må jeg avslutte ranten min med at Delta var bedre enn United, bortsett fra tilgang til Lounge på Domestic. Skulle kanskje ikke så mye til....