Business As Usual

Jeg synes måten du har gjort på her er helt super. Har vært veldig artig å følge deg. Vi trenger litt utenom det vanlige-rapporter. Gleder meg til neste TR fra deg.:D
 
Kjemperapport som vanlig Martin....:up: Bare fortsett i samme stil - det er alltid gøy å "følge" deg på tur...;)
 
Men hva skal jeg med sølv når jeg flyr businss allikevel? Tjene mer miles ;). Fordelene man har på bakken med sølvkort, er omtrent de samme som når man flyr business.


Jeg har bare lyst til å legge til enda et svar her. En kamerat bestilte nylig tur til New York for seg og dama med BA, og jeg fikk lov til å ta en titt på bookingen hans. Jeg ble nesten overrasket da jeg så hvor mye det kostet å reservere seter når man ikke har status. Var vel nesten 1000 kroner til sammen for de to på alle fire flightene - et par hundrelapper mer, om de ønsket å reservere en av toseterne helt bakerst i jumboen. Nei, godt man har sølvkort, sier jeg.

Ellers har man fått alt av miles på BA-kontoen etter at Malev-flightene tikket inn i dag. Mangler per nå 310 Tier Points for gull, og per øyeblikket har jeg - *teller over* - 300 "upcoming" Tier Points. Hmm, jeg lukter en TP-run innen 8/10.


Ellers takker jeg for hyggelige kommentarer. Er de som gjør det litt moro å skrive en TR :)
 
Du drikker for mye cola! :rolleyes:

Flott TR! Liker veldig godt måten du skriver på, og dette med gjetting var nå bare morsomt - nå har vel alle funnet ut at å gjette ikke er min beste side da..

Skriv gjerne slik en som dette igjen! :)
 
Herlig rapport Martin - leser gjerne flere!

Takk for titten:)

Jo, takker for det :)

Ble sittende og titte gjennom denne tråden nå, og som en av mine "verste kritikere" må jeg egentlig si meg fornøyd. Før har bildene kommet i egne innlegg mot slutten av tråden, mens heg fikk jeg i det minste editert de inn. Neste gang satser jeg på å legge inn bilder underveis, sånn at jeg slipper å måtte velge bort en del bilder (som jeg måtte nå) fordi det ikke var plass til flere. Satser på å gjøre neste TR enda (i mine øyne) bedre ;)

T-44 til avreise når klokka snart bikker midnatt. Det vil si at det er 44 dager til jeg ligger og forsøker å sovne, og lurer på hvorfor i h***** det virket som en lur ide å booke morgenflighten til BA da jeg booket - men med antall flighter jeg skal ha den dagen, kan det lønne seg å begynne tidlig kanskje ^_^.
 
Nok en hyggelig overraskelse da jeg skulle hjem fra UK på fredag.
Da jeg sjekket inn på nettet dagen før hjemreisen takket jeg nei til tilbudet om oppgradering til CE for 650 kroner, selv om det var litt fristende, og valgte sete 9F som alltid når det gjelder A319.
Da jeg kom til LHR og fikk boardingkortet stod det 3F på det :D
Etter at jeg ble gold for et år siden har dette hendt meg på mer enn halvparten av flyvningene, så gold er definitivt value for money for meg.
Tilgang til first class loungene er imidlertid det mest attraktive ved gull-statusen.
 
BA har jo et noe forvirrende system for status da. Hvor mye miles utgjor det for en tierpoint feks? De kunne ikke ha gjort som 99% av alle andre program som utelukkende gar pa miles/poeng (EB poeng er jo det samme som miles)?
 
Først må man skille mellom miles og Tier Points: Miles får man etter hvor langt man flyr, hvilken kabin man sitter i, og evt. status-bonus. Flyr man fra LHR til OSL, får man f.eks. mer miles enn om man flyr fra LHR til AMS, som er kortere.

Man får 100% i economy, 125% i premium economy, 150% i business, og 200% i F, I tillegg har man 100% bonus om man har sølv- eller gullkort. De 100 prosentene regners ut i i fra basic milage - altså får man ikke statusbonus av kabinbonusen. En sølvkunde i business, får da 250%.

Tier Points er de poengene man får status av. Der får man like mange om man flyr til OSL eller AMS fra LHR: 10 på billigøkonomi, 20 på fleksibel, og 40 på business. ALtså har man "fixed rates" innen europa, noen flere TP på de litt lengre Europa-rutene, samme opptjening på alle ruter til Nord-Amerika, alle til Sør-Amerika, osv. osv. Man får f.eks. like "mye status" av å fly LHR-JFK, som å fly LHR-LAX. Egentlig et veldig greit og enkelt system, og det er veldig lett å regne ut hvor mye man mangler for å oppnå status, samt hva man får får en fremtidig booking.

En av grunnene til at jeg liker Executive Club såpass godt som jeg gjør :)
 
Back
Top