airBaltic sin fremtidsprofil er blitt godkjent.
Flåten skal i fremtiden bestå av Q400 og Boeing 737NG eller Airbus A320.
De to Boeing 757-200 forsvinner altså ut av flåten om de skal følge profilen fremover.
Ikke akkurat overraskende med tanke på hvor lite de brukes, ofte har de bare noen få flighter i løpet av en dag.
Det betyr også at en del destinasjoner muligens forsvinner, som f.eks Dubai.
airBaltic har også søkt om å fly til Pakistan hørte jeg rykter om, det spørs om det blir noe av når 757'ene forsvinner.
Flåten skal i fremtiden bestå av Q400 og Boeing 737NG eller Airbus A320.
http://www.airbaltic.com/public/49353.htmlairBaltic Future Development Approved by Latvian Government
Riga. 13.12.2011.
Today the Latvian government agreed to a capital increase for airBaltic to enable the future development of the Latvian national carrier and fleet modernisation.
Martin Gauss, Chief Executive Officer of airBaltic: “airBaltic presented three development scenarios to the government. The decision taken today by the government enables airBaltic to stabilise and restructure the business, in order to grow in the future. airBaltic is currently finalising a detailed business plan that includes fleet modernisation and network adjustment.”
The Cabinet of Ministers approved a capital increase by LVL 57.6 million. As part of the plan presented to the government today, airBaltic will modernise its fleet to operate two types of aircraft – Bombardier Q400 Next Gen turboprop for regional flights, and either Airbus 320 or Boeing 737 New Generation. All in all, the operational fleet will consist of 24 aircraft in 2012. The modernised fleet will allow airBaltic to operate more efficiently and retain focus on affordable tickets to Europe, Middle East, Russia/CIS, and increase flight frequencies to the highly demanded destinations.
airBaltic serves over 60 destinations from its home base in Riga, Latvia. From every one of these, airBaltic offers convenient connections via North Hub Riga to its network spanning Europe, Scandinavia, Russia, CIS and the Middle East.
De to Boeing 757-200 forsvinner altså ut av flåten om de skal følge profilen fremover.
Ikke akkurat overraskende med tanke på hvor lite de brukes, ofte har de bare noen få flighter i løpet av en dag.
Det betyr også at en del destinasjoner muligens forsvinner, som f.eks Dubai.
airBaltic har også søkt om å fly til Pakistan hørte jeg rykter om, det spørs om det blir noe av når 757'ene forsvinner.
Last edited: