Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Siste maskin som får retro-livery er klar i morgen. G-CIVB males i Negus og lander på LHR utpå formiddagen
Bilde fra Twitter av maskinen i helfigur.
Dette er jo BA sin kjipeste livery noen sinne. De hadde den jo bare noe sånn som 6 år (74-80) eller noe sånt og selv i det ellers så småstygge 70-tallet ble dette byttet ut
![]()
Navnet Negus, hvor kom det fra?
Dick Negus: Designer celebrated for his work with British Airways and other national institutions
Denne er noe for seg selv, veldig 70-talls og fin på sin egen måte når man ikke setter den opp mot annet. Kan se litt hybrid-aktig ut,
De fargene kledde det flyet
BA hadde oppstilling med alle flyene i de forskjellige fargeskjemaene i dag
Foto: British Airways
![]()
Today we can confirm that British Airways Boeing 747 G-CIVB "Negus" will be preserved at Cotswold Airport, Kemble.
Fin tanke, men tror SAS har "lidt" andet at bruge deres sparsomme midler på en tant og fjas.Dette burde SAS gjort med alle sine utgående A340 når den tid kommer. Hadde vært stilig med litt forskjellige dragemotiver og Janne magebelte![]()
BA skal etter sigende ta vare på 747-400 i Negus-fargene
https://twitter.com/speedbird_tv/status/1313784043398406145
Adorned in the iconic Landor livery, used between 1984 and 1997, G-BNLY has been given a new lease of life as a permanent exhibit at Dunsfold Aerodrome in Surrey. It will join its sister 747, G-CIVW, which was retired in late October and features the current Chatham Dockyard livery.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.