British Airways med retro-livery

DzrPUCgWoAIUVz7.jpg


Kilde: https://twitter.com/shesgotwings777 (777 FO hos BA)


Samme person har også lagt ut video: https://twitter.com/shesgotwings777/status/1097415195842899970
 
Terningkast 7.... og ja jeg tenker de også burde kuttet British Airways logoen bak på kroppen.
 
Det er noen kruseduller bak som ødelegger et ellers veldig stilig fargeskjema.

Enig. Og selv om motorene er i «korrekt» dekor synes jeg de ser litt halvhjertet ut. Men, vanskelig å få til stilig design på de uten å «jukse».

Edit: noen som vet om den skal gå på noen spesielle ruter eller brukes litt rundt omkring?
 
Enig. Og selv om motorene er i «korrekt» dekor synes jeg de ser litt halvhjertet ut. Men, vanskelig å få til stilig design på de uten å «jukse».

Edit: noen som vet om den skal gå på noen spesielle ruter eller brukes litt rundt omkring?

Eneste som jeg veit om er at det blir JFK og ORD på de to første flightene. De skal vel brukes på alle 747 destinasjoner ut fra LHR. Regner med det blir en spesiell markering i august
 
Selv om annet er nevnt tidligere i denne tråden, påstås det i denne artikkelen at -BYGC skal bli hos BA frem til 2023.
The airline's original 747-100s, operated by British Airways from the 1970s into the 1990s, were flown by BOAC when they were first introduced (below). BA says the BOAC livery will remain in place on the 747-400 until it retires in 2023.
 
Edit: noen som vet om den skal gå på noen spesielle ruter eller brukes litt rundt omkring?

Eneste som jeg veit om er at det blir JFK og ORD på de to første flightene. De skal vel brukes på alle 747 destinasjoner ut fra LHR. Regner med det blir en spesiell markering i august

G-BYGC er i såkalt High J konfigurasjon, det vil se den varianten med flest business seter (de har en mid og low også) og vil derfor gå mye på de business tunge 744 destinasjonene, som f.eks JFK. Men den slynges jo rundt der den trengs
 
G-BYGC er i såkalt High J konfigurasjon, det vil se den varianten med flest business seter (de har en mid og low også) og vil derfor gå mye på de business tunge 744 destinasjonene, som f.eks JFK. Men den slynges jo rundt der den trengs
Kvittet seg med alle "low". Enten 52 eller 86 i club world igjen. Er ikke noe mønster på om det blir "mid-J" eller "high-J".
 
Egentlig er fargeskjemaet betraktelig stiligere på VC10. Kanskje ikke så rart da det sannsynligvis er det vakreste passasjerflyet som er bygd.
 

Attachments

  • VC10-1.jpg
    VC10-1.jpg
    88.2 KB · Views: 451
  • VC10-2.jpg
    VC10-2.jpg
    142.6 KB · Views: 449
  • VC10-3.jpg
    VC10-3.jpg
    104.7 KB · Views: 441
Herlig! Enig i at BA-logoen og det ved halefinnen ødelegger helheten, men kan også forstå at man vil ha noe som identifiserer det reelle selskapet på maskinen.
 
Herlig! Enig i at BA-logoen og det ved halefinnen ødelegger helheten, men kan også forstå at man vil ha noe som identifiserer det reelle selskapet på maskinen.

Etter min mening er det ikke BA-logoen som ødelegger, men krussedullene bak BA-logoen.
 
Burde BA-logoen og krusedullene kanskje vært lenger fram, mellom dør 2 og 3?

Ellers var den dritlekker :)
 
Back
Top