British Airways sender sine siste 767 på dynga

Re: British Airways sender sine siste 767 på dynga

Da er siste måneden med 767 hos BA i gang. G-BNWX ble sendt til DGX for et par timer siden. To til skal ut den neste uken mens de siste 2 er vekke innen utgangen av måneden. Da er det vel bare Icelandair som har 767 i rutetrafikk innen Europa?

Edit: Litt under radaren men BA fornyer i tillegg flåten med å starte pensjoneringen av a319. Første maskin ut er G-DBCI (tidlgiere BMI-maskin) som nå skal flakse rundt i Kambodsja for selskapet Lanmei Airlines som jeg aldri har hørt om. Akkruat nå har de 43 i stallen, men 17 er planlagt faset ut (inkludert dagens) innen utgangen av 2020. Maskinene ble levert mellom 99 og 2001 (BMI sine er fra 2004) så er vel snart på tide.

Last edited:

Da er siste måneden med 767 hos BA i gang. G-BNWX ble sendt til DGX for et par timer siden. To til skal ut den neste uken mens de siste 2 er vekke innen utgangen av måneden. Da er det vel bare Icelandair som har 767 i rutetrafikk innen Europa?

G-BZHC gikk også til huggeren nå i helgen

Boeing 767 -336 29232 708 G-BZHC British Airways ferried 04-05nov18 LHR-CWL-DGX, for part-out & scrap

British Airways sender sine siste 767 på dynga

BZHA har jeg faktisk flydd. Den eneste 763 jeg noen gang har flydd

Jeg har to flighter i BA 763. Hhv. G-BNWA og G-BNWZ. Førstnevnte parkert i juli og sistnevnte 7.november.

G-BZHA blir fløyet LHR-DGX i skrivende stund. Så vidt jeg forstår står BzHB fortsatt på Heathrow og skal også flys over til DGX i løpet av uka.

Og G-BZHB er på vi inn for landing på DGX akkurat nå hvilket betyr at BA parkerer sin siste 767 for godt.

En BA-pilot (som også har fløyet 767 for BA) har skrevet litt om maskinen i forbindelse med pensjoneringen:

https://tim-the-pilot.co.uk/

Takk for linken. Interessant lesning.

Back