British Airways med retro-livery

I følge en artikkel det linkes til annet steds på forumet ser det ut til at én av retro-maskinene vil bli en A319, resten B747.

I følge en artikkel det linkes til annet steds på forumet ser det ut til at én av retro-maskinene vil bli en A319, resten B747.

Da burde vi jo kunne ha håpet på BCal eller Dan Air...som jo ble en del av dagens BA.

Ser ut som den kommer i tidlig 70-talls BEA livery……

23jibdj.jpg

Scooter01

Ifølge en tråd på flyertalk så er opplegget slik:
747:
G-BYGC (BOAC - sendes til DUB for maling 5. februar)
G-CIVB (Landor)
G-BNLY (Negus)

A319:
G-EUPJ (BEA)

Da får vi forhåpentligvis se en av maskinene her på berget :)

Last edited:
Yes, da fikk jeg kortdistanseflyet jeg ønsket meg. ;)

Det jeg tror kunne blitt virkelig stilig er et par 787-9 malt som Cometene til BOAC, BEA, og kanskje også Dan-Air. De har jo ganske lik fasong på nesene.

Last edited:
Yes, da fikk jeg kortfistanseflyet jeg øsnket meg. ;)

Det jeg tror kunne blitt virkelig stilig er et par 787-9 malt som Cometene til BOAC, BEA, og kanskje også Dan-Air. De har jo ganske lik fasong på nesene.
Tipper de med vilje har valgt maskiner som om noen år skal ut av flåten slik at de slipper å male tilbake til opprinnelig fargeskjema. BA har jo såvidt startet utfasingen av A319, og innen 2024 er siste jumbo sendt til huggern. Så vi får nyte dette så lenge vi kan :)

Tipper de med vilje har valgt maskiner som om noen år skal ut av flåten slik at de slipper å male tilbake til opprinnelig fargeskjema.

Tja, i følge en artikkel skal en av B747-ene fly rundt med retro-dekor i kun noen få måneder før den pensjoneres senere i år. Høres unektelig noe rart ut, men det kan muligens være konkrete årsaker bak.

Tja, i følge en artikkel skal en av B747-ene fly rundt med retro-dekor i kun noen få måneder før den pensjoneres senere i år. Høres unektelig noe rart ut, men det kan muligens være konkrete årsaker bak.
Flyet du mener? Eller at de skal male om bare etter noen måneder? Ifølge denne listen er det ingen av maskinene som skal ut med det aller første:

https://www.flyertalk.com/forum/30493813-post2742.html Nå er vel

G-CIVB blir malt i Landor - Skal pensjoneres Nov 2019
G-BYGC blir malt i BOAC - Ukjent Pensjoneringsdato
G-CIVE blir malt i Negus - Pensjoneres November 2022

G-EUPJ blir malt i BEA

Kilde fra en på innsiden i BA.

Last edited:
G-CIVB blir malt i Landor - Skal pensjoneres 19 Nov.
G-CIVE blir malt i Negus - Pensjoneres 22. Nov

G-EUPJ blir malt i BEA

Kilden fra en på innsiden i BA.
Ok interessant. Takk for info. Tøft blir det uanz

G-CIVB blir malt i Landor - Skal pensjoneres 19 Nov.
G-CIVE blir malt i Negus - Pensjoneres 22. Nov

G-EUPJ blir malt i BEA

Kilden fra en på innsiden i BA.

G-CIVE Skal ikke ut før Nov 2022

G-CIVB blir malt i Landor - Skal pensjoneres Nov 2019
G-CIVE blir malt i Negus - Pensjoneres November 2022

G-EUPJ blir malt i BEA

Kilde fra en på innsiden i BA.
At de vælger at male et fly, som er på ud, i november 2019, virker som spild af penge....
Hilsen Ole

De malte vel en 757 i Negus-farger ikke så veldig lenge før den skulle pensjoneres også.,

JA men pointen er at den kommer til at flyve i den "nye" bemaling i ca. 6 måneder....
Hilsen Ole
Litt av poenget er vel at de ikke planlegger å gjøre disse variantene permanent. Og de sparer jo kostnader ved å slippe jobben med å male disse tilbake?

Tipper de med vilje har valgt maskiner som om noen år skal ut av flåten slik at de slipper å male tilbake til opprinnelig fargeskjema. BA har jo såvidt startet utfasingen av A319, og innen 2024 er siste jumbo sendt til huggern. Så vi får nyte dette så lenge vi kan :)

Men jeg kan vel få lov til å drømme!? ;)

Aner ikke hvem som står bak dette biildet, som jeg har sett postet flere steder, men maskinen skal gå i BA100 (!) mandag morgen fra Dublin til Heathrow.

52373520_10104942371325598_7039494717184147456_n.jpg

Back