British Airways - flåte

Re: British Airways - flåte

Snitt på 10.9 timer pr dag, hver eneste dag siden 1995 er vel helt ok? :)
 
Re: British Airways - flåte

Snitt på 10.9 timer pr dag, hver eneste dag siden 1995 er vel helt ok? :)
Men samtidig så står flyet mer på bakken enn det er i luften, så hadde egentlig trodd at BA med så store hubber som LHR og LGW skulle fått bedre utnyttelse av sine fly enn dette.
 
Re: British Airways - flåte

Ikke glem at lange sjekker er regnet inn. Dette er også non-ER, så de flyr kortere legs og dermed får du flere bakkestopp også.
 
Re: British Airways - flåte

Men samtidig så står flyet mer på bakken enn det er i luften, så hadde egentlig trodd at BA med så store hubber som LHR og LGW skulle fått bedre utnyttelse av sine fly enn dette.

Mener å huske å ha lest en gang at 777 hos KLM hadde rekorden med over 17 i snitt
 
Re: British Airways - flåte

Men samtidig så står flyet mer på bakken enn det er i luften, så hadde egentlig trodd at BA med så store hubber som LHR og LGW skulle fått bedre utnyttelse av sine fly enn dette.

De første 777ene til BA (non-ER-maskinene) har stort sett gått på USAs østkyst (BOS/NYC/WAS) og andre korte ruter (MAD/DME).

Ser man på cycles så har den 4.88hrs i snitt pr cycle.
 
Re: British Airways - flåte

De første 777ene til BA (non-ER-maskinene) har stort sett gått på USAs østkyst (BOS/NYC/WAS) og andre korte ruter (MAD/DME).

Ser man på cycles så har den 4.88hrs i snitt pr cycle.

Ikke så rart, siden 777A har en max-payload-rekkevidde på ca 6000km, eller 7+ timer.
Regner med den har gått en del til Dubai og Afrika også.
 
Re: British Airways - flåte

De første 777ene til BA (non-ER-maskinene) har stort sett gått på USAs østkyst (BOS/NYC/WAS) og andre korte ruter (MAD/DME).

Ser man på cycles så har den 4.88hrs i snitt pr cycle.


Mye London-Midt Østen også. Disse var vel disse med 17 seter i first også, fint til ymse sjeikdestinasjoner

De var vel uansett planlagt ut sånn rundt nå, så kan ikke akkurat kalles noen koronaoffer
 
Re: British Airways - flåte

G-STBM, deres 13. 777-300ER, og den første av de 4 -300ER maskinene de bestile gjennom en leasingavtale er nå levert. Selv om det vel skal sies at behovet for maskinen var større når den ble bestilt enn i dag...

Boeing 777 -300 66582 1667 G-STBM British Airways delivery 01oct20 PAE-LHR
 
Re: British Airways - flåte

A320neo nummer 13 levert i dag (samt de har jo også 10 A321neo)

Airbus A320 -251N 10144 G-TTNM British Airways delivery 11dec20 TLS-LHR ex F-WWIN
 
Re: British Airways - flåte

Ba Cityflyer fikk nylig overlevert sin 22 E190, en 8,5 år gammel maskin som tidligere fløy for China Southern. De har også 2 maskiner til på vei.

De har også 2 E170 igjen i flåten, men antar disse kanskje er på vei ut?

Embraer 190 SR 190.00548 G-LCAF BA CityFlyer regd 10dec20, delivery 11dec20 WAW-NWI
 
Re: British Airways - flåte

A320neo #14 leveres i dag, selv om ca halvparten av flåten er parkert

Airbus A320 -251N 10388 G-TTNO British Airways delivery 05mar21 TLS-LHR
 
Re: British Airways - flåte

BA flyr akkurat nå A380 G-XLEF i normal rute BA460 LHR-MAD ..

EDIT: Ser ut som at jeg lot meg lure av flightnummeret. Kan dog ha vært en rescue flight av noe slag, men ser ut om den har vært på verkstedbesøk i London.

G-XLEG er på vei sørover med ferryflightnummer.
 
Last edited:
Back
Top