• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvilken British Airways maskin fløy jeg i 1982/1983?

Caproni

Newcomer
Hvilken British Airways maskin fløy jeg i 1982/1983?

Heisann,
kan noen av dere eksperter bekrefte/avkrefte om flyet bildene i vedlegg er tatt fra er en BAC1-11? Hva med den som er parkert ved siden av på det ene bildet, er det en BAC1-11?
Jeg har ikke dato for flygningen, men det er Stavanger-London i 1982 eller 1983. Regner med det er med BA. Første internasjonale flygning for min del, så det hadde vært gøy å vite flytype. Hvis det er noen som også vet hvilken flytype som ble brukt på connecting flight Kjevik-Sola på den tiden så vil jeg gjerne vite det også. Det var nemlig første flygning i det hele tatt.... Den gangen måtte man også mellomlande hvis man ville fra Kjevik til utlandet....

Hilsen
Caproni

Attachments

• bilde1.jpg
    bilde1.jpg
    56.6 KB · Views: 299
  • bilde2.jpg
    bilde2.jpg
    56 KB · Views: 290
  • bilde3.jpg
    bilde3.jpg
    59.3 KB · Views: 291
Re: British Airways - flåte

Den på siden er en 1-11-500, ja. Og såvidt jeg kan se er det en ving av samme type på bildene. På den tiden var det som regel 737-200 på SVG-LHR, men 1-11 var ingen sjelden gjest heller, og av og til dukket det faktisk opp en Trident.

KRS-SVG den gang var nok utelukkende Braathens, da med 737-200 eller Fokker F.28, kanskje helst sistnevnte. Hvis du husker noe om interiør (setekonfigurasjon e.l.) eller motorplassering kan jo det peke på typen.

Vingen på flyet er definitivt BAC-111. Flyet som er parkert ved siden av på det første bildet er BAC-111, samme type som den du fløy med.

På bilde nr. 3 er det fra venstre mot høyre over vingen: BA 737-200, Aer Lingus 737-200 og tre stykk Trident.

KRS-SVG var med Braathens SAFE, sannsynligvis F.28, men det kan ha vært en 737-200. Som «Stone» sier i forrige post: Hvis du har noen minner om kabininteriøret, setekonfigurasjon og/eller motorplassering løser vi det kjapt.

Last edited:

Takk for utfyllende svar!
Jeg husker dessverre ingenting fra den første flighten, merkelig nok. Var vel før flyinteressen ble utviklet ordentlig... Husker masse fra London!

C.

Back