BA flyr akkurat nå A380 G-XLEF i normal rute BA460 LHR-MAD ..
EDIT: Ser ut som at jeg lot meg lure av flightnummeret. Kan dog ha vært en rescue flight av noe slag, men ser ut om den har vært på verkstedbesøk i London.
G-XLEG er på vei sørover med ferryflightnummer.
G-XLEI lander i skrivende stund på LHR fra MAD. Den har stått på MAD siden slutten av desember. Så det tyder kanskje på at de bytter om på fly som har vært i lagring? Hvis det ikke er noen form for vedlikehold der nede?
Men hvis de har sendt to maskiner nedover i dag. Kanskje det kommer en til i retur?
Og i dag går G-XLEI ned til MAD igjen fra LHR som BA9174. Har ikke vært i lufta siden den kom motsatt vei 9. mars. Kan det være noen form for treningsfligher dette her? l
Lukter vel heller vedlikehold, for å holde den flyvedyktig
Ved starten av 2020 var dette statur på British Airways sin flåte:
........
Og hos BA Cityflyer:
E170: 6
E190: 18
Embraer 170 STD 170.00294 G-LCYD BA CityFlyer ferried 26apr21 NWI-KEF on delivery to Envoy Air
Airbus A320 -251N 10493 G-TTNR British Airways delivery 07aug21 TLS-LHR
Airbus A319 -131 1082 G-EUPA British Airways ferried 07aug21 LHR-DGX, for part-out & scrap
Samtidig som nok en A319 ble sendt til huggern
Airbus A319 -131 1082 G-EUPA British Airways ferried 07aug21 LHR-DGX, for part-out & scrap
På flyertalk var det noen som skrevIkke bare "nok en", men den første A319 de tok leveranse av - om jeg ikke tar veldig feil.
Ser man i samme tråden er det noen som skriver at -EUPA ble sendt til Birmingham i forbindelse med at de skulle bygge opp en base der, noe som aldri ble noe av.GEUPA is off to St Athan at the weekend. Significant as the first Airbus airliner ever bought directly by BA (as opposed to the BCAL ones).
Airbus A319 -131 1118 G-EUPC British Airways ferried 14aug21 LHR-DGX, for part-out & scrap
Airbus A320 -251N 10344 G-TTNN British Airways delivery 09sep21 TLS-LHR ex F-WWIE
Airbus A380 -841 95 G-XLEA British Airways ferried 09sep21 LETL-LHR after storage
Airbus A320 -251N 10548 G-TTNP British Airways delivery 10nov21 TLS-LHR
21 777-200 og 5 777-300. 3 772 er i tillegg på CWL og får upgrades akkurat nu. Dette er kun LHR-baserte maskiner. Ingen av maskinene på LGW kommer til å få ny business-kabin, og enn så lenge har hverken 787-8 eller 9 fått en eneste ny maskin med ny club suite.For 777, noen som vet hvor mange av flyene som er oppgradert med nye business class seter(Club Suite)?
Airbus A380 -841 124 G-XLEC British Airways ferried 25jan22 LETL-LHR after storage
Ikke helt svar på spørsmålet ditt (ikke i nærheten en gang), men litt info om flighten opp til LHR:G-XLEC flys til LHR i dag. Skal den tilbake i trafikk?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.