British Airways - flåte

Re: British Airways - flåte

Med ni maskiner fortsatt lagret på Heathrow (i følge Planespotters) blir det vel en liten luftbro til Wales i løpet av de neste dagene? Med mindre de skal lagres/vrakes andre steder.
 
Re: British Airways - flåte

Med ni maskiner fortsatt lagret på Heathrow (i følge Planespotters) blir det vel en liten luftbro til Wales i løpet av de neste dagene? Med mindre de skal lagres/vrakes andre steder.

Det ser ut som at de som er på Kemble er under skroting. Noen går kanskje dit? Ellers får helt sikkert noen nye eiere.
 
Re: British Airways - flåte

Det ser ut som at de som er på Kemble er under skroting. Noen går kanskje dit? Ellers får helt sikkert noen nye eiere.

OT: men hvilke selskap kan være aktuelle til å ta over disse? Er det noen som bygger om 744 til fraktere?
 
Re: British Airways - flåte

Alltids noen selskaper i Midt-Østen, Afrika og Asia som er interessert. Konveteringsselskapene jobber på høygir, så det spørs jo hva de har av kapasitet og. Det er jo ikke bare å sette igang for alle og enhver.
 
British Airways - flåte

Alltids noen selskaper i Midt-Østen, Afrika og Asia som er interessert. Konveteringsselskapene jobber på høygir, så det spørs jo hva de har av kapasitet og. Det er jo ikke bare å sette igang for alle og enhver.


Nå er det vel lenge siden en 747 ble konvertert? Og det markedet har jo lenge vært ganske dødt. 737 og 767 derimot....

BA sine er jo også «sære» med sine RR motorer
 
Re: British Airways - flåte

Og DN prøver seg.....

Først så pensjonerer BA alle sine 737 MAX

...
deretter
...

DN korrigerer; 747 MAX

...
På det tredje skal det skje osv.... venter i spenning
 
Re: British Airways - flåte

Mulig unntak av 787-10 ... ? (Foto Alan Pierce)

62ad1fd43026291762656637ccda8127.jpg
 
Re: British Airways - flåte

British Airways sparer jo også betydelig beløp i flyplassavgifter når de bytter fra 747-400 til A350/787 på mange avganger. «Runway charges» for en 747-400 på LHR utgjør rundt £4500 per tur, mens det får både A350-1000 og 787-9 utgjør noe under £2000. A350-1000 er litt dyrere enn 787-9, men er jo også større. Og har jo alt før Korona blitt planlagt brukt til å erstatte 747-400 (men den «lille» business classen). Basert på pre-Korona trafikken tilsvarer dette en besparelse på rundt 250 millioner kroner i året på LHR alene
 
Re: British Airways - flåte

British Airways sparer jo også betydelig beløp i flyplassavgifter når de bytter fra 747-400 til A350/787 på mange avganger. «Runway charges» for en 747-400 på LHR utgjør rundt £4500 per tur, mens det får både A350-1000 og 787-9 utgjør noe under £2000. A350-1000 er litt dyrere enn 787-9, men er jo også større. Og har jo alt før Korona blitt planlagt brukt til å erstatte 747-400 (men den «lille» business classen). Basert på pre-Korona trafikken tilsvarer dette en besparelse på rundt 250 millioner kroner i året på LHR alene

Vet du hva bakgrunnen er for at avgiftene er såpass mye høyere for en 747-400 enn de øvrige flyene du nevner? Det er jo snakk om godt over det dobbelte.
 
Re: British Airways - flåte

Vet du hva bakgrunnen er for at avgiftene er såpass mye høyere for en 747-400 enn de øvrige flyene du nevner? Det er jo snakk om godt over det dobbelte.

Antar det har med maks landingsvekt å gjøre, da en 744 er en veldig god del tyngre enn de to andre.
 
Back
Top