• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

British Airways bestiller 777-9

Someone

Moderator
Medlem
IAG bestiller 18 777-9 maskiner fra Boeing. maskinene skal brukes til å erstatte 14 747-400 og 4 777-200 maskiner mellom 2022 og 2025. Maskinene får 325 seter og 4 klasser

http://www.iairgroup.com/phoenix.zhtml?c=240949&p=irol-newsArticle_Print&ID=2389387

International Airlines Group (IAG) is ordering 18 Boeing 777-9 aircraft, plus 24 options, for British Airways.

Ellers deler jo BA broderlig, med 18 maskiner i bestilling er det like mange som de har bestilt av A350-1000
 
Ting kan endre seg, men dette er hva Willie Walsh sa i dag angående konfigurasjon

https://www.flightglobal.com/news/a...s-777-200-successor-after-777-9-order-456195/

He says BA needed an aircraft with similar capacity and layout to the 747-400, and it will configure the 777-9s with 325 seats – provisionally with eight first-class and 65 business-class seats, with around 46 in premium economy and 206 in economy.

Det tyder at de 747-400 flyene de skal erstatte er de såkalte high-J maskinene (stor andel business class)
 
Back
Top