Primera Air bestiller 737MAX9 -> Og A321neoLR

har lest enkelte steder (husker dessverre ikke nå i farta) at primera er lanseringskunde på 737MAX9ER. prøver å google MAX9ER, men finner ikke noe info om denne ER, noen som vet noe om dette?
 
Det finnes ikke noe 737MAX9ER, kun 737MAX9.

det jeg mener og, men skal man tro primera så har de bestilt ER-versjonen
Boeing [NYSE: BA], Air Lease Corporation and Primera Air today announce a commitment for acquisition and lease of twenty 737 MAX 9 ER airplanes. Boeing looks forward to working with Primera Air to launch this new aircraft type that will change the economics of the industry in terms of long haul flights.

http://www.primeragroup.com/news/ne...-Announce-Commitment-for-Twenty-737-MAX-9-ER/
 
Finnes ingen ‘ER’ versjon av noen av MAX’ene. Noen som roter med betegnelsene, bare ..
 
From ch-aviation:

Primera Air Scandinavia has confirmed it will add additional wet-leased aircraft to its summer London Stansted-based fleet amid delays in deliveries of its first A321neo.

Airline chief executive Hrafn "Krummi" Thorgeirsson told ch-aviation in a statement that the Scandinavian carrier would wet-lease a B767-300(ER) from euroAtlantic Airways for transatlantic flights between May 19 and mid-August. The widebody will supplement what is now known to be one B757-200 which will be wet-leased from National Airlines for use on Primera Air's London Stansted-Newark (and occasionally Boston) flights between April 19 to August 4.

Primera Air was to have taken delivery of its first A321neo this month. Thorgeirsson did not proffer any revised dates for the arrival of the type, but expects three A321neo to operate alongside the wet-lease equipment this summer.
https://www.pprune.org/airlines-airports-routes/602321-primera-air-11.html#post10108388
 
Da var deres 2. A321neo levert

Airbus A321 -251N 8260 OY-PAC Primera Air delivery 25may17 XFW-TLL ex D-AVYL

Deres første maskin, OY-PAA, ser ut i det siste å ga "fast" annenhver dag STN-EWR og STN-BOS. Interessant nok er disse ikke -LR varienten, som ikke Airbus har startet å levere ennå, men standard A321neo
 
Last edited:
A321neo maskin nummer 5 av 8 leveres i dag

Airbus A320 -251N 8312 OY-PAE Primera Air delivery 13aug18 XFW-STN ex D-AVZS

Til nå har maskinene stort sett gått transatlantisk, unntatt maskinen som ble levert i slutten av juni som stort sett gått mellom STN og spanske destinasjoner
 
Når har de planer om å motta MAX 9 maskinene? På hjemmesiden deres står det at flyene skal brukes på Europa - US East Coast, så da kommer de vel ikke med 215 seter, slik som Thai Lion Air... med mindre de skal brukes i Europa og så selger de kun 180 seter over dammen? 40 ledige midtseter gir en stor Y+ kabin.
 
Når har de planer om å motta MAX 9 maskinene? På hjemmesiden deres står det at flyene skal brukes på Europa - US East Coast, så da kommer de vel ikke med 215 seter, slik som Thai Lion Air... med mindre de skal brukes i Europa og så selger de kun 180 seter over dammen? 40 ledige midtseter gir en stor Y+ kabin.



Første MAX 9 skal komme i 2019, men vet ikke når og med hvilket konfigurasjon

Ellers virker det jo litt som A321neo har tatt mye av den transatlantiske trafikken «MAXene» var tiltenkt, da disse jo ble bestilt før NEOene
 
Litt på siden, men vi får se hvordan det går. Selskapet er i hardt vær i UK etter en rekke kanselleringer og utfordringer på informasjonssiden og sett ift kundebehandling (har vi ikke hørt den før.....). Samt nedskaleringen av aktivitetene i BHX som de har forklart skyldes forsinkelser i leveringen av nye fly, men som neppe er hele årsaken. Mulige oppstartsproblemer, men hvis selskapet får et dårlig rykte på seg i et av hovedmarkedene kan dette svi skikkelig. Men pax'en glemmer/ser vel bort ifra tidligere hendelser og rykter så lenge prisen er lav nok....

Espen
 
Litt på siden, men vi får se hvordan det går. Selskapet er i hardt vær i UK etter en rekke kanselleringer og utfordringer på informasjonssiden og sett ift kundebehandling (har vi ikke hørt den før.....). Samt nedskaleringen av aktivitetene i BHX som de har forklart skyldes forsinkelser i leveringen av nye fly, men som neppe er hele årsaken. Mulige oppstartsproblemer, men hvis selskapet får et dårlig rykte på seg i et av hovedmarkedene kan dette svi skikkelig. Men pax'en glemmer/ser vel bort ifra tidligere hendelser og rykter så lenge prisen er lav nok....

Espen

Har vi ikke hørt passasjerer før også... ?

I dag: Jeg skal aldri mer fly med drittselskapet ______, neste dag ... reiser med samme flyselskap. (Og er like sjokkert da også.)
 
Britisk presse har flere flyselskap på samvittigheten, så denne problemstillingen er svært reell i UK.
 
Justplanes sender live fra Primeras første avgang Stansted-Washington på Facebook nå, for de som er raske.
 
Her er det planlagte ruteprogrammet på transatlantisk for sommeren 2019
 

Attachments

  • PrimeraTATL 2019.JPG
    PrimeraTATL 2019.JPG
    74.1 KB · Views: 435
Det lunkter konkurs laaaang vei her. Prisnivået dem har ligget på i sommer er langt unna levedyktig, uten at jeg kjenner til hverken inntekts- eller kostnads-strukturen deres. Her trengs emisjon fort som F.
 
Back
Top