Brennpunkt -Tirsdag 20.25

• Thread starter Thread starter GFL
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Brennpunkt -Tirsdag 20.25'

Og etter å ha sett dette sitter man jo med intrykket av af Flesland & Grette overhode ikke har
bakkekontakt , eller begrep om hvilket ansvar som hviler på deres skuldre. De snakker totalt frikoblet fra de konkrete utfordringene de har i OSL saken og vs. sine ansatte.

/G

Sendes i reprise torsdag kl.10:30, hvis noen fortsatt bruker videospiller....

Originally posted by Fellowship
Sendes i reprise torsdag kl.10:30, hvis noen fortsatt bruker videospiller....

Harddiskopptager, Fellowship, Harddiskopptager. :D

Originally posted by Falcon
Jeg fikk bare med meg de siste minuttene, men rakk å bli skikkelig lite imponert over fremtredenen til denne Grette. For en (tilsynelatende) lettvekter.

Enig, virket som om hun overhodet ikke hadde noen anelse om det hun snakket om, men prøvde å kompensere for det med å bruke fine ord og formuleringer som høres korrekte ut hvis man ikke faktisk tenker over hva hun egentlig sitter og sier. Det vil ikke forundre meg hvis hun har mange års erfaring fra stat eller kommune.

Såvidt jeg forstår har jo hun og Randi jobbet sammen før, også da uten peiling på sitt problemdomene, til voldsom kritikk. Flott å se at Randi nok en gang kan hente inn venninnen sin til en høytlønnet toppjobb uten at noen sjekker om hun har den kompentanse som trengs for jobben.

Morten.

Temperaturen mellom flygeledere og Avinor er stadig stigende, og nå ber Norsk Flygelederforbund samferdselsminister Liv Signe Navarsete gripe inn mot ledelsen i Avinor, som de mener driver med bevisst feilinformasjon.

http://www.boarding.no/art.asp?id=18853

Avinor`s administrerende direktør Randi Flesland lover bot og bedring og vil ha en bedre kommunikasjon med de ansatte og de tillitsvalgte. Nå ønsker ledelsen å finne en måte å løse konflikten og bråket rundt arbeidsproblemer og overtidsarbeide. Avinor tar også selvkritikk og lover å bli flinkere til å følge pålegg om flysikkerheten.

http://www.boarding.no/art.asp?id=18857

Originally posted by TG923

Avinor`s administrerende direktør Randi Flesland lover bot og bedring og vil ha en bedre kommunikasjon med de ansatte og de tillitsvalgte. Nå ønsker ledelsen å finne en måte å løse konflikten og bråket rundt arbeidsproblemer og overtidsarbeide. Avinor tar også selvkritikk og lover å bli flinkere til å følge pålegg om flysikkerheten.

http://www.boarding.no/art.asp?id=18857

:zzz

Det er som å høre en Status Quo plate......"here we go again....singin' the same old song....."

:baeh

Har ikke sett det aktuelle programmet, men så Randi Flesland på TV en gang i debatt med (tror jeg) en flygeleder-leder. Istedet for å enten si seg enig, eller å komme med konkrete motargumenter til flygelederen sa hun bare at de skulle høre på innspill etc etc - omtrent som når Gro Harlem sa til små barn som kritiserte hene at "det er fint at dere barn engasjerer dere!...

Kan godt tenke meg at det trengs en bulldoser for å rydde opp i en statlig organisasjon som sikkert er litt tilstivnet - men en smule lydhørhet skader ikke...

Halloooooo...?????

Avinor tar også selvkritikk og lover å bli flinkere til å følge pålegg om flysikkerheten.

Enten foelger man et paalegg, eller saa gjoer man det ikke!

Originally posted by Isbamse

Har ikke sett det aktuelle programmet, men så Randi Flesland på TV en gang i debatt med (tror jeg) en flygeleder-leder. Istedet for å enten si seg enig, eller å komme med konkrete motargumenter til flygelederen sa hun bare at de skulle høre på innspill etc etc - omtrent som når Gro Harlem sa til små barn som kritiserte hene at "det er fint at dere barn engasjerer dere!...

Kan godt tenke meg at det trengs en bulldoser for å rydde opp i en statlig organisasjon som sikkert er litt tilstivnet - men en smule lydhørhet skader ikke...

Litt av årsaken til den fastlåste situasjonen er nok at flygeledere i mange tilfeller har følt seg overkjørt - til tross for at det faktisk er de som er ekspertene innen flysikkerhet...
Det tærer på når Flysikringspersonell gang på gang sier at "dette høres tvilsomt ut" og får som svar at "vi hører hva dere sier men dere tar nok feil" fra folk uten bakgrunn fra bransjen.

Det som er fint er at Luftfartstilsynet har kommet på banen, og som en konsekvens av dette må alle forandringer sikkerhetsprøves. Og da skal man i teorien ikke kunne komme med økonomi som argumentasjon.
Men det er i teorien. For økonomispørsmålet dukker likevel opp siden Avinor hele tiden må spare og hele tiden må tjene penger til staten. Da må vi si stopp, stenge igjen slusene, og holde på trafikken slik at den ikke når kritiske høyder.
Hvem er det som lider da? Jo, kundene, og derfor publikum som bruker kundene.

For å fortsette på argumentasjonen så er det altså det politiske Norge som står ansvarlig for forsinkelsene som oppstår, fordi det er de som har vedtatt organisasjonsform og innsparingstiltak.
Hvem er det som har valgt det politiske Norge? Jo, publikum.
Konklusjonen er at publikum har sjøl valgt tilstandene i luftfartsnorge.

Hvordan komme på rett spor? Nåh. Publikum har valgt nytt, og forventer resultatet. Politikerne må ta tak i situasjonen, gjøre de nødvendige trekk i Avinors styre, som deretter vil ta seg av Avinors ledelse slik den finner det nødvendig.
Da vil tilliten forhåpentligvis bli gjenopprettet mellom arbeidstakere og ledelse, og da kan vi begynne å kikke etter lyset i tunnellen...

Ikke sant?

Litt ny info:

-Arbeidstilsynet har på eget initiativ startet en gransking av den ulovlige ovetidsbruken i Bodø. (Dvs at man planlegger å dekke vakter med ovetid, i vanlig drift! Altså når man har hull i vaklista selv når ALLE er tilgjengelig.)

-70 udekte vakter på Bodø kontroll, 40 i Bodø tårn. At dem skal overføre folk til Bodø tårn er bare pisspreik, for de vil ikke være ferdig med opplæring før NESTE HØST!
At "juletrafikken" skal gå smertefritt er en utopi! Selv om ingen blir syke, og man stanser alt ikke operativt arbeid, så vil man alikevel ikke klare det. (Og stopper man annen drift, så vil en del sertifikat relaterte ting gå til helvete => folk som til slutt ikke kan jobbe operativt)

Det er mer, men vi tar det når det kommer!!!!!! :pissed

Elendigheta startet da noen hodeløse politikere på tidlig 90-tall fant at de skulle legge infrastrukturen ut på anbud. Jækla dårlig idé.

Randi & co er bare næringslivsledere som er tauet inn for å sikre utbyttet til STATEN.

Ikke skyt på pianisten, for helsike! :(

Originally posted by ANX

Ikke skyt på pianisten, for helsike! :(

Nei men for å få musikk må pianisten spille på lag med tangentene. Det nytter ikke bare å hamre løs på dem, da blir det bare bråk...

I dette tilfellet virker det som pianisten tramper i klaveret uten å forstå det selv.

Originally posted by ANX

Randi & co er bare næringslivsledere som er tauet inn for å sikre utbyttet til STATEN.

(

og seg selv og sine bekjente...

Enda en ting til: Hvis det er tilfelle at Avinor i fjor (?) betalte 10 mill til staten i utbytte synes jeg at disse umiddelbart burde kanaliseres tilbake. Jeg trenger vel ikke nevne alt det kunne brukes til.....
Så "staten" m/departementet burde ikke slamre altfor mye med dørene. :naughty:

Back