• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Bra onsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Snart klar for en dag på toppen av byen. En tur ut til opphavet i ettermiddag/kveld står også,på planen. Ha en bra onsdag - måtte våren komme skikkelig snart:-)

God morgen fra den delen av Forus som ligger i Sandnes Kommune. Kaffe i koppen og arbeidsdagen er så vidt i gang. Ønsker alle en nydelig onsdag.

God morgen fra kontoret hvor kaffetrakteren putrer i det fjerne.. Lagde en sole meunière i går som faktisk overgikk den til Brasserie Blanche, stort øyeblikk for en hobby-kokk som ikke er god på fisk. Den ble skylt ned med en Weil Am Rhein Chardonnay som nå ligger høyt på listen over sommerslagere.. Nå er det å brette opp ermene, og håper på en tur etter middagen i dag.

Hallo fra LN-WEB som skal fly langs hele solkysten fra BGO-TOS nå! 70 pax og flere fra India. Meldes sol og opp til 14c i BGO og 12’ish i TOS, og endestasjon KKN nesten 10c. Skulle egentlig flydd SAS, men de kansellerte BGO-OSL-segmentet for noen uker siden, så da fikk WF mine/jobbens penger.

Sto opp 06:45, på flyet 07:35, alt gikk smuud utenom frokosten som ble på Point til slutt. Greit dyrt, ting som koster 10-20kr på dagligvare koster 3x nå (istedenfor tidligere 2x)! Jaja, ned igjen i morgen, to lange og sosiale dager i vente🤩

God morgen fra Lysaker. Det skal kontoreres litt. Rykted det blir folksomt til middag, før det skal heies på serieåpningen for fotballen til eldstemann.

God morgen fra kontoret hvor kaffetrakteren putrer i det fjerne.. Lagde en sole meunière i går som faktisk overgikk den til Brasserie Blanche, stort øyeblikk for en hobby-kokk som ikke er god på fisk. Den ble skylt ned med en Weil Am Rhein Chardonnay som nå ligger høyt på listen over sommerslagere.. Nå er det å brette opp ermene, og håper på en tur etter middagen i dag.

Gjelder bare øve seg, etterhvert nå føler jeg at jeg begynner treffe på flyndrefiskene i panna. Men fint at det er ermene som brettes opp, og ikke armene, som jo veldig mange på TV sier nå.

Trögt att komma ur sängen idag men tillslut hade jag inget val. Full dag med möten idag också, sen får vi se vad kvällen bjuder på i regnet.

Hallo fra Drammen. Det jobbes og er nesten helt møtefritt, så det lover godt, selv om kaffen hos kunden som vanlig er en gedigen nedtur.

Men fint at det er ermene som brettes opp, og ikke armene, som jo veldig mange på TV sier nå.
Eller de i sykkelverden som driver og styrer med løse armer og bein når det blir for varmt/kaldt underveis...
Foretrekker selv løse ermer, evt løse arm- og beinvarmere

God formiddag fra Grønland. Her hjemmekontoreres det etter at dagen startet med kontroll av bihuler hos medisinmannen på Volvat. Han var fornøyd, og da er jeg fornøyd også. Ingen reiser denne uka, så begynner å få hodet over vannet etter ferien. Ha en finfin onsdag🙂

God dag fra Kongsberg sykehus. Er inne for litt væsketapping i dag. Når drenet er tett må jeg på sykehuset for å få gjort det. I morgen får jeg nytt dren slik at jeg kan gjøre det selv. Fredag blir det dialyse, så det går slag i slag. En planlagt Tromsø tur helgen måtte avlyses, men jeg har omkommet til neste helg.

"Solen skinner alltid over Skaun!"

Kunne vært en diktlinje fra Sigrid Undset`s Kristin Lavrannsdatter det gitt.... :)

Endelig hjemme fra en kort helg i NY, tok med meg finværet hjem! Her er det nå helt blått og meldt 15 grader utover dagen. Blir premiere på grillen i kveld eller i morgen! Det gledes!!

Ellers reisefri over èn uke, før man igjen skal ned til Malta for en konferanse og møter på kontoret.

Kim

God dag fra Kongsberg sykehus. Er inne for litt væsketapping i dag. Når drenet er tett må jeg på sykehuset for å få gjort det. I morgen får jeg nytt dren slik at jeg kan gjøre det selv. Fredag blir det dialyse, så det går slag i slag. En planlagt Tromsø tur helgen måtte avlyses, men jeg har omkommet til neste helg.
Dette var virkelig trist. Jeg får uansett takke deg for ditt bidrag på forumet. Er det en ulykke du klarer å forutse? Eller sviktende helse? til russland og falle ned fra en terrasse?

Her i Lommedalen planlegges for fremtiden. Det regner fremdeles, så mekking av bil blir utsatt til det har gitt seg. Planen er derfor å dra å få vasket vinterhjul i en eller annen vaskehall. Med 4 biler er det 16 hjul som skal vaskes, men tror ikke jeg får med alle i VW Caravellen. Forhåpentlig er det opphold når jeg er tilbake. Bremseskjoldene bak på Leaf'en fikk 2er feil på PKK, så de har ankommet og kan byttes. Skjoldene holder bremseskoene til håndbrekket så er en del monterings arbeid, men jeg er redd det verste er å få løsnet dem. Resten er egentlig ganske greit. Jeg har totalt kjøpt deler for 8000 på Thansen, så dette hadde nok kommet på rundt 50.000kr om et verksted hadde gjort det. Når Leaf'en, som ble 10 år på mandag har en markedsverdi, ikke så mye høyere en det, er det greit å kunne utføre jobben selv. Målet er å holde den i drift i 4 år til, da er konas bil 7,5 år så da får vi en grei aldersmessig spredning på bilene.
Ha en fortsatt fin dag, med eller uten lyse fremtidsutsikter.

Dette var virkelig trist. Jeg får uansett takke deg for ditt bidrag på forumet. Er det en ulykke du klarer å forutse? Eller sviktende helse? til russland og falle ned fra en terrasse?
Hahahaha. 😀 Jeg regner da med at jeg lever i beste velgående neste uke og at vi får tatt turen til Tromsø.

God formiddag fra Sola,

Jobbedag på Flymuseet i finværet. Fortsatt mye som skal skje ut over året med nye tilskudd til samlingen.

Ha en fin dag.

God dag fra solfylte Bergen

Gløtter ut vinduet og ser rett opp på en av byfjellene som liksom står der og roper på meg. Vurderer å finne turklærene og ta en tur. Vurderer. Må gjerne bruke noen dager på den vurderingen ☺️

Ellers er det grei pris på billettene til ALC. Bruker nok noe kortere tid på den vurderingen

Billigste er tur til OSL og Bobs pub på Grønland. Vurderes også.

Dette blir en lang dag med vurderinger 😌

Hahahaha. 😀 Jeg regner da med at jeg lever i beste velgående neste uke og at vi får tatt turen til Tromsø.
Uff ja den autokorrekten der var litt uheldig ja. Selv om du kanskje ikke har en helse som er helt på topp så håper jo ingen at du har omkommet til helga.

God dag fra Oslo, litt småtterier jeg fikser på før det blir jobb på kvelden.

God morgen fra den sørlige halvkule. Klar for rutineonsdag med trening og hjemmekontor. I kveld venter en restaurantåpning og det kan bli riktig hyggelig.

God formiddag fra Os.
Sol over Bjørnafjorden og kaffe i koppen — kunne ikke bedt om en bedre onsdag for å trykke "release" på en ny versjon.

Contrail v1.4 er ute, og Android-versjonen er endelig offisielt publisert på Play Store!

Nytt siden forrige runde her i tråden:
🛬 My Passport – flylogg med statistikk: totalt antall flygninger, distanse, tid i lufta, forsinkelsesminutter og on-time %. Auto-logger fra flightnummer du legger inn.
✈️ My Flights – legg inn flightnummeret og få sanntidssporing, flyfoto, vær på destinasjonen, og push-varsling hvis innkommende fly er 15+ min forsinket. Codeshares og OOOI-tider også med.
🤖 Android – nå åpent for alle på Play Store, ikke lenger kun intern beta. Endelig!

iOS: https://apps.apple.com/no/app/contrail-flight-tracker/id6760384533
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=app.contrail.flight

Tilbakemeldinger mottas med stor takk — spesielt ønsker om funksjonalitet. Dere her på Flyprat har vært gull verdt så langt 🙏

Ha en fortsatt fin onsdag!

Back