Bonuspoeng innenlands

Med all respekt for ditt politiske syn, så kan jeg referere følgende fra NRK 1 Kveldsnytt 23.09.2012:

Og Svein Flåtten er fra Vestfold og sier at bonusforbudet har ført til masse nye ruter. Lol, de nye rutene er internasjonalt der bonuspoeng er tillatt. Innenlands har det ikke kommet nye ruter og frekvensen er dårligere enn den var før 2003 mange steder i Norge

Innenlands har det ikke kommet nye ruter og frekvensen er dårligere enn den var før 2003 mange steder i Norge
Ikke glem at selv om situasjonen er dårligere nå så kunne den vært enda verre om vi hadde hatt bonuspoeng. ;)

"It could have been even worse", Barack Obama.

Og Svein Flåtten er fra Vestfold og sier at bonusforbudet har ført til masse nye ruter. Lol, de nye rutene er internasjonalt der bonuspoeng er tillatt. Innenlands har det ikke kommet nye ruter og frekvensen er dårligere enn den var før 2003 mange steder i Norge

Dette syns jeg du burde dokumentere, for min oppfatning er det motsatte. Endring i antall reisende innenriks siste 10 år bør vel gi en pekepinn på at du tar feil?!

Forøvrig har det vel ingen betydning hvor Flåtten kommer fra?

LoL ;)

...og det var på den tiden en helt korrekt beslutning. Nå er tiden inne for å fjerne forbudet igjen, og da må det et regjeringsskifte til. Nå bør ikke bonuspoeng være det viktigste argumentet mht. partivalg, men det er vel ingen overdrivelse å si at AP trenger en pause fra maktapparatet nå.

Må det er regjeringsskifte til for å gjeninnføre bonuspoeng? Tviler, tror det har lite å si. Virker strengt tatt som om FrP, Høyre, KrF og Venstre er minst like skeptiske til dette som de rødgrønne. Og det ligger dessuten en viss stolthet hos Høyre, KrF og Venstre i denne saken ettersom det var de som gjorde bonusopptjening ulovlig.

Ellers virker det som du har en noe naiv tro på at "alt vil bli slik jeg vil ha det" bare det kommer en ny regjering. Hadde det bare vært så lett ...

Må det er regjeringsskifte til for å gjeninnføre bonuspoeng? Tviler, tror det har lite å si. Virker strengt tatt som om FrP, Høyre, KrF og Venstre er minst like skeptiske til dette som de rødgrønne. Og det ligger dessuten en viss stolthet hos Høyre, KrF og Venstre i denne saken ettersom det var de som gjorde bonusopptjening ulovlig.

Ellers virker det som du har en noe naiv tro på at "alt vil bli slik jeg vil ha det" bare det kommer en ny regjering. Hadde det bare vært så lett ...
Høyre har uttalt ganske klart at enten får alle bonus eller så får ingen bonus. Skulle derfor ESA komme frem til at det nåværende forbudet er ulovlig, faller de nok ned på "alle"-løsningen. Men jeg tror mye avhenger av ESAs konklusjoner.

Jeg har for øvrig ingen tro på at alt blir slik jeg vil ha det etter september 2013, men jeg vet i hvert fall hvordan jeg ikke vil ha det - og da må det er regjeringsskifte til. Den listen tror jeg at jeg skal ligge, slik at jeg ikke pådrar meg noen OT-infractions, men spesielt interesserte kan heller få den tilsendt i PM ;)

Dette syns jeg du burde dokumentere, for min oppfatning er det motsatte. Endring i antall reisende innenriks siste 10 år bør vel gi en pekepinn på at du tar feil?!

Forøvrig har det vel ingen betydning hvor Flåtten kommer fra?

LoL ;)

Har vært diskutert i denn og andre tråder. Selv om TRD/SVG/BGO fortsatt er bra, er din egen flyplass Evenes er ett meget godt eksempel. Kun en til to flighter med DY på lørdager, SAS fly ikke lørdag lengre. Back in the days var det opp til 4 flighter på lørdag. Nå finnes det ikke en eneste interline flight på lørdager lengre.

Se på ALF, KKN og BDU. Samme historien der, men mye verre enn EVE på ukedagene også

At en lattis politiker fra Torpland tror at grunnen til at Torp har så mange flighter er pga bonusforbudet, sier jo litt om hvor stor kompetanse enkelte folkevalgte har

Fillern. Da får vi se hva EØS domstolen sier da. Blir jo mange i departementene som får noe ã sysle med et par år fremover.

Re: Bonuspoeng viktig for valg av flyselskap

Yea!! Da var det bare å klaske "ræven" i veggen!

I kveld skal sjampisen åpnes!

Flott!

Re: Bonuspoeng viktig for valg av flyselskap

Norge er flinke til aa etterkomme EU direktiv ellers, men man kan jo ikke godta bonuspoeng paa innenrkiks selv om EU sier at Norge kan gjoere det...:headbang

Det var vel ingen som hadde forventet at den nåværende forbudskåte regjering skulle gå hen og oppheve et forbud? Heldigvis ligger det mye makt utenfor Norges grenser, så vi får bare avvente og se hva som ev. kommer fra EØS-domstolen.

Back